دسته‌بندی نشده

طرز تهیه 2 نوع شربت لیموناد با پرتقال و لیمو ترش

طرز تهیه ۲ نوع لیموناد (شربت آبلیمو و پرتقال) خانگی

شربت لیموناد یکی از نوشیدنی های فصل تابستان است که از گرما زدگی و عطش جلوگیری می کند. در این دستور علاوه بر لیمو، پرتقال نیز درون این شربت ریخته می شود که یک لیموناد نارنجی با طعم ملایم تری به ما می دهد. در صورتی که بخواهیم شربت ترش شود می توان از جوهر لیمو در کنار مواد استفاده کرد.

این شربت علاوه بر طعم خوب، خواص زیادی دارد و می توان به جای نوشابه در کنار غذا سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت لیموناد پرتقال و شربت لیموناد با لیمو ترش و عسل در ادامه با سایت دلگرم همراه باشید.

مواد لازم شربت لیموناد پرتقال

لیمو یخ زده : ۱ عدد

پرتقال یخ زده : ۱ عدد

شکر : ۱ لیوان

آب : ۲ لیتر

جوهر لیمو (دلخواه) : ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه شربت لیموناد پرتقال

طرز تهیه شربت لیموناد پرتقال

1. برای تهیه شربت لیموناد خوشمزه با پرتقال در ابتدای کار، لیمو و پرتقال یخ زده را شسته و ۵ دقیقه بیرون می گذاریم تا کمی ذوب شود. سپس برش می زنیم. درون غذا ساز یا مخلوط کن می ریزیم. شکر را به آن اضافه می کنیم.

2. سپس مخلوط کن را روشن می کنیم تا کامل له شود و یکدست شود. سپس پوره را درون یک کاسه بزرگ می ریزیم و آب به آن اضافه می کنیم. در صورتی که بخواهیم شربت ترش تر باشد می توان کمی جوهر لیمو نیز به مخلوط اضافه کرد.

3. ۵ دقیقه زمان می دهیم تا آب کامل مزه دار شود. سپس همه مواد را با هم مخلوط کرده و از صافی یا پارچه تمیز رد می کنیم. سپس مخلوط صاف شده را درون یک پارچ یا شیشه ریخته و در یخچال نگه داری می کنیم تا زمان سرو خنک باشد.

separator line

مواد لازم شربت لیموناد با لیمو ترش و عسل

مواد لازم برای ۴ نفر

لیمو ترش : ۴ عدد

آب یخ : ۳ لیوان

آب ولرم : ۱ لیوان

شکر و یا عسل : نصف لیوان

یخ : ۴ قطعه کوچک

دستور تهیه شربت لیموناد با لیمو ترش و عسل

دستور تهیه شربت لیموناد با لیمو ترش و عسل

1. ابتدا آب ولرم را داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم، سپس روی حرارت بالا قرار می دهیم تا آب سریع تر به جوش بیاید. در ادامه شکر یا عسل را کم کم به آن اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا شکر در آب به طور کامل حل شود.

2. حالا باید حرارت را ملایم کنیم و اجازه دهیم تا شربت قوام یابد و کمی غلیظ شود. زمانیکه شربت به غلظت مطلوب رسید قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و لیمو ترش تازه را از وسط نصف می کنیم و آب آن ها را داخل پیاله ای می گیریم.

3. سپس هسته های لیمو ترش را با قاشق جدا می کنیم و به شربت می افزاییم و با قاشق آرام شربت را هم می زنیم تا کاملا شربت عطر لیمو را بگیرد. شربت را داخل پارچ می ریزیم و آب سرد را به ان می افزاییم و خوب شربت را با قاشق مخلوط می کنیم.

4. می توانید کمی نعناع یا زعفران نیز به شربت اضافه کنید اما طعم اصل این شربت فقط با لیمو است. شربت لیموناد آماده شده را داخل لیوان می ریزیم و جند تکه یخ به آن اضافه می کنیم و برای زیبا شدن شربت چند برش از لیمو داخل شربت یا لبه لیوان قرار می دهیم.

نکات تهیه شربت لیموناد

یکی از دلایلی که احساس می کنید لیمونادی که در کافه و رستوران های می نوشید خوشمزه تر است این است که در کافه ها برای تهیه لیموناد از لیمو ترش تازه استفاده می شود. استفاده از لیمو ترش تازه علاوه بر خوشمزه تر شدن لیموناد، باعث می شود از خواص لیمو ترش هم بهره ببرید.

لیموناد با عسل

در صورتی که بخواهیم این شربت خوشمزه را با عسل تهیه کنیم، باید شکر را از مواد لازم حذف کنیم و به جای آن نصف لیوان عسل اضافه کنیم. این شربت با عسل علاوه بر اینکه طعم بهتری دارد، دارای خواص بیشتری نیز می باشد.

همچنین بخوانید:

روش تهیه لیموناد هندوانه و توت فرنگی رژیمی

روش تهیه لیموناد هندوانه و کیوی

لیموناد خانگی گواراترین شربت مخصوص تابستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا