دسته‌بندی نشده

طرز تهیه چیز کیک کلاسیک در فر دسر جدید و خوشمزه

چیز کیک انواع مختلفی دارد و با طعم های گوناگون تهیه می شود. یکی از انواع آن، چیز کیک کلاسیک است که در فر درست می شود. شما عزیزان می توانید آن را درست کنید و به عنوان میان وعده، عصرانه و دسر در کنار عزیزانتان میل کنید.

درست کردن چیز کیک کلاسیک نیاز به صرف وقت زیادی نداشته و به راحتی می توانید آن را تهیه کنید. پس هرگز این مطلب را از دست ندهید.

طرز تهیه چیز کیک کلاسیک در فر

مواد لازم برای تهیه چیز کیک کلاسیک:

  • بیسکوئیت دایجستیو 250 گرم
  • کره 120 گرم
  • پودر دارچین 1 قاشق چایخوری
  • پنیر خامه ای 440 گرم
  • شکر 1 و 1/4 پیمانه
  • تخم مرغ 3 عدد
  • ماست خامه ای 1 پیمانه
  • نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
  • رنده پوست لیمو یا پرتقال 1 قاشق مرباخوری
  • وانیل 1 قاشق چایخوری

چیز کیک کلاسیک

چیز کیک فری

مراحل تهیه چیز کیک کلاسیک:

قبل از هر چیز لازم است فر را روشن کنید و آن را روی دمای 170 درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود. حالا به سراغ مراحل پخت چیز کیک کلاسیک بروید. ابتدا بیسکوییت ها را با مخلوط کن یا غذاساز پودر کنید. اگر این دستگاه ها در دسترس نبود می توانید بیسکوییت ها را در پلاستیک زیپ دار بریزید و با وردنه آن ها را پودر کنید.

حالا کره را در ماهیتابه بریزید و روی حرارت بگذارید تا ذوب شود (می توانید از مایکروفر هم استفاده کنید)، سپس آن را به بیسکوییت های پودر شده اضافه کنید و حسابی آن ها را مخلوط کنید تا به صورت خمیر شوند.

در این مرحله از پخت چیز کیک کلاسیک یک قاشق مرباخوری پودر دارچین به مخلوط اضافه کنید. حالا خمیر بدست آمده را در قالب بریزید و با ته لیوان یا پشت قاشق آن را فشار دهید تا همه جای قالب به شکل یکنواخت پخش شود.

فراموش نکنید که برای تهیه این چز کیک باید از قالب کمربندی استفاده کنید. حالا قالب را برای 5 دقیقه داخل یخچال بگذارید. الان نوبت به درست کردن مایه میانی چیز کیک کلاسیک می رسد.

پنیر خامه ای (بهتر است از پنیر ماسکاپونه یا لبنه که نمک خیلی کمی دارند استفاده شود) را با همزن بزنید تا یکدست شود. تخم مرغ ها را یکی یکی به پنیر اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر عدد تخم مرغ، حدود 1 دقیقه آن را هم بزنید تا کمی حجم بگیرد.

حالا وانیل را اضافه کرده و دوباره هم بزنید، سپس شکر را در دو تا سه مرحله اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید، حالا ماست را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن آن را هم بزنید. بهتر است از ماست غلیظ و شیرین استفاده کنید.

در این مرحله رنده پوست لیمو یا پوست پرتقال را اضافه کنید. با این کار عطر فوق العاده ای در چیز کیک شما پخش می شود و بوی تخم مرغ از بین می رود. در آخر دو قاشق نشاسته ذرت را الک کنید و اضافه کنید.

چیز کیک در فر

چیز کیک در فر

قالب را از یخچال خارج کرده و دور تا دور آن را با فویل بپوشانید. حالا آن را در یک سینی لبه دار قرار داده و داخل سینی را آب بریزید به طور که تقریبا تا نصف قالب را از بیرون بگیرد. این کار برای این است که فر مرطوب باشد و سطح چیز کیک کلاسیک خشک نشود و ترک نخورد.

حالا موادی که درست کرده بودید را روی بیسکوییت هایی که کف قالب ریخته بودید بریزید و قالب را در فر بگذارید. توجه داشته باشید که فویل را به خوبی دور قالب بپیچید تا چیز کیک کلاسیک شما خیس نشود.

مدت پخت چیزی حدود 1 ساعت و نیم تا 2 ساعت است که بنا بر نوع فر متفاوت است، پخت چیز کیک زمانی تکمیل می شود که سطح چیز کیک کاملاً زرد رنگ شود. در پایان پخت برای چند ثانیه گریل را روشن کنید تا روی پنیر کمی برشته شود، اما فقط و فقط برای چند ثانیه چون خیلی سریع می سوزد.

بعد از پایان پخت و خاموش کردن فر، چیز کیک را از سینی محتوی آب خارج کنید و بعد در فر را باز بگذارید و اجازه دهید تا چیز کیک در همان دما باقی بماند تا یک ساعت و زمانی که با همان دما خنک شود.

بعد از خنک شدن چیز کیک کلاسیک، کمربند قالب را به آرامی باز کنید و بعد چیز کیک را برای یک شب تا صبح داخل یخچال قرار دهید. بعد آن را خارج کنید و با یک چاقوی گرم آن را برش دهید. نوش جان.

گردآوری توسط مجله اینترنتی دلگرم

نیلوفر گلی فروشانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا