دسته‌بندی نشده

طرز تهیه سس مخصوص خمیر پیتزا با ادویه های معطر

طرز تهیه سس پیتزای رستورانی خوشمزه

سس پیتزا نوعی سس دست ساز است که برای خمیر پیتزا استفاده می شود و پیتزای خانگی را خوشمزه تر می کند. برای دیدن این دستور غذایی با ما همراه باشید.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
گوجه فرنگی 6 عدد متوسط
سس گوجه سس گوجه
پودر سیر 1 قاشق چایخوری
ریحان 1 قاشق چایخوری
آویشن 1 قاشق چایخوری
روغن زیتون 1 قاشق چایخوری
پونه خشک شده نصف قاشق چایخوری
قند نصف قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و فلفل قرمز به میزان لازم

طرز تهیه سس پیتزای رستورانی خوشمزه

دستور پخت سس پیتزا در منزل

مرحله اول
برای آماده کردن سس پایه پیتزا ابتدا گوجه ها را می شوییم. سپس با رنده ریز در ظرف بزرگی رنده می کنیم و کنار می گذاریم. ریحان ها را هم می شوییم و با حوله خشک می کنیم و روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم
سیرها را پوست گرفته و می شوییم و روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم و تابه ای را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و داخل آن روغن زیتون می ریزیم و سیر را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا طلایی و قرمز شود.

مرحله سوم
سپس سس گوجه فرنگی و گوجه فرنگی رنده شده را اضافه می کنیم و مدام تفت می دهیم تا کاملا با هم ترکیب شوند. سپس شکر را با آویشن، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پونه کوهی خشک اضافه می کنیم.

حتماً بخوانید:

مرحله چهارم
اگر می خواهید سس را تندتر کنید، می توانید مقدار فلفل قرمز را زیاد کنید و پودر زنجبیل و پودر سیر را به سس اضافه کنید. در این مرحله مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم و می گذاریم مواد بجوشد.

مرحله پنجم
در این مرحله وقتی سس کمی به جوش آمد و به غلظت دلخواه رسید، ظرف را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم سس پیتزا از روی حرارت بیفتد و خنک شود. بهتر است این سس را هر بار تازه تهیه کنید تا کیفیت بهتری داشته باشد.

دستور پخت سس پیتزا در منزل

نحوه نگهداری سس پیتزا

اگر می خواهید مقدار کمی سس پیتزا درست کنید و بلافاصله استفاده کنید، می توانید سس را در یخچال نگهداری کنید، اما اگر مقدار سس زیاد است و می خواهید چندین ماه از آن استفاده کنید، چون این سس مواد نگهدارنده ندارد باید آن را فریز کنید تا سالم بماند.

ادویه مناسب برای سس پیتزا

برای تهیه این سس، در کنار ادویه های اصلی مانند نمک و فلفل سیاه، از ادویه های مختلفی استفاده می شود که هر آشپزی می تواند این سس را با ادویه های مختلف درست کند. مرزنجوش، رزماری، آویشن، پودر سیر، پودر پیاز و پاپریکا از رایج ترین ادویه های مورد استفاده در این سس هستند.

separator line

منبع : هتل آبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا