دسته‌بندی نشده

ساخته شدن دارو و یک قرص برای افراد دیابتی

در حقیقت در این بیماری، بدن بیمار انسولین تولید نمی‌كند (دیابت نوع یك) یا این‌كه انسولین موجود در بدن قادر نیست وظیفه خود را به درستی انجام دهد(دیابت نوع دو).

انسولین هورمونی است كه توسط سلول‌های بتا در پانكراس ترشح می‌شود و قادر است كه گلوكز را از خون گرفته و قند لازم برای سوخت و ساز بدن را به سلول‌ها برساند و در نتیجه انرژی لازم سلول‌ها را فراهم كند.

چنانچه قند موجود در خون نتواند وارد سلول‌ها شود، قند خون افزایش می‌یابد. در نتیجه وظیفه اصلی انسولین كاهش قند خون است. دیابت نیز دارای انواع مختلفی است. دیابت نوع یك، دیابت نوع دو، دیابت بارداری و دیابت به علل متفرقه.

ساخت چند دارو برای افراد دیابتی

ساخت چند دارو برای افراد دیابتی

شرکت داروسازی و بیولوژیکی AstraZenecaدر لندن جدیدا اجازه درست کردن قرص جدید خود را که از دو داروی دیابتی درست شده است، کسب کرد.

این کمپانی در 30 اکتبر اعلام کرد داروی Xigduo XRاز طرف سازمان غذا و دارو مجوز دریافت کرده است.

ساخت چند دارو برای افراد دیابتی

داروی Xigduo XRشامل داروی dapagliflozinاست که اخیراً توسط همین شرکت تولید و برای درمان مجوز دریافت کرده است بعلاوه ی متفورمین که دارویی برای درمان دیابت نوع 2 در افراد بالغ است.

داروی Dapagliflozinجذب گلوکز را در کلیه ها مسدود کرده و قند را از طریق ادرار ازبدن خارج می کند. استفاده از این دارو همراه با متفورمین که موجب کاهش تولید گلوکز می شود، داروی Xigduo XRرا تبدیل به دارویی موثر برای کاهش قندخون بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کرده است.

ساخت چند دارو برای افراد دیابتی

Xigduo XRاولین داروی ترکیبی بصورت قرص است که یکبار درروز مصرف می شود وحاوی یکی از داروهای خانواده ی ممانعت کننده ی SGLT2(یعنی Dapagliflozin) و متفورمین است که در آمریکا تایید شده است. این دارو به تازگی دراسترالیا نیز مورد تایید قرار گرفت.

ساخت چند دارو برای افراد دیابتی

گزینه های جدید برای درمان دیابت نوع 2

تایید قرص Xigduo XRکه نحوه ی استفاده از آن خوراکی بوده و یکبار در روز است گزینه ی جدیدی را به پزشکان و افراد مبتلا به دیابت نوع 2 معرفی کرده است و از رویکرد درمان ومدیریت اختصاصی بیماری حمایت می کند.

علاوه بر این ابداع این داروی ترکیبی شاهدی بر تعهد شرکت AstraZenecaبرای تولید و توسعه ی گزینه های درمانی جدید برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 است .

منبع: diabetestma

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا