دسته‌بندی نشده

کیک اونم با آرد نخودچی! خیلی راحت و سریع درستش کن

مواد لازم کیک نخودچی

آرد قنادی ۱ لیوان
آرد نخودچی ۱ لیوان
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ لیوان
شیر ½ لیوان
روغن مایع ½ لیوان
بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق چایخوری
پوست پرتقال ۱ قاشق مرباخوری
اسانس پرتقال ۵ قطره
کنجد به مقدار کافی

طرز تهیه کیک نخودچی

طرز تهیه کیک آرد نخودچی

برای تهیه کیک نخودچی خوشمزه ابتدا پرتقال را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم. در ادامه پوست پرتقال را به صورت ریز رنده می کنیم. در ادامه پوست پرتقال را درون یک کاسه قرار می دهیم و مقداری آب سرد روی آن می ریزیم
پس از گذشت ۳۰ دقیقه پوست پرتقال را درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش به طور کامل خارج شود. در ادامه یک قابلمه انتخاب می کنیم، سپس پوست پرتقال ها را درون آن می ریزیم و قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم.

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجاره می دهیم آب جوش بیاید. در ادامه پس از جوش آمدن آب پوست پرتقال ها را مجددا آبکش می کنیم، سپس درون قابلمه قرار می دهیم و این کار را ۲ الی ۳ بار انجام می دهیم تا تلخی پوست پرتقال ها گرفته شود.

دستور پخت کیک نخودچی

انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مواد کش دار و سفید شود. در ادامه شیر را به همراه روغن مایع به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.
در این مرحله پوست پرتقال رنده شده و اسانس پرتقال را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه درون یک کاسه جداگانه آرد قنادی، آرد نخودچی و بکینگ پودر را می ریزیم، سپس ۲ مرتبه الک می کنیم.

حالا مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و طی ۳ مرحله روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم، سپس با لیسک مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس با مقداری روغن کف قالب را چرب می کنیم یا کاغذ روغنی قرار می دهیم.
در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب مورد نظر می ریزیم، سپس چند بار محکم قالب را روی سطح کار می کوبیم تا حباب های درون مایه کیک کاملا از بین برود.

حتماً بخوانید:

حالا مقداری کنجد به عنوان تزئین روی کیک می پاشیم، سپس قالب کیک را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا بپزد. پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم.
برای این منظور خلال دندان یا سیخ چوبی را درون کیک فرو می بریم، اگر چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک به طور کامل پخته است. در ادامه کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود، سپس به صورت دلخواه برش می زنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا