دسته‌بندی نشده

روش تهیه سالاد قارچ خوشمزه و مناسب گیاهخواران

طرز تهیه سالاد قارچ رژیمی

سالاد قارچ یکی از انواع سالادهای خوشمزه و بین المللی است که گزینه مناسبی برای افراد دارای رژیم و گیاهخوار می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد قارچ در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

قارچ ۵۰۰ گرم
خیارشور ۴ عدد
کنسرو ذرت ۱ قوطی
زیتون پرورده ۶ عدد
جعفری ½ دسته
شوید ½ دسته
آب لیمو ترش تازه ½ لیمو ترش
روغن زیتون به مقدار کافی
نمک و سماق به مقدار کافی

طرز تهیه سالاد قارچ رژیمی

طرز تهیه سالاد قارچ در منزل

مرحله اول

برای تهیه سالاد قارچ خوشمزه در ابتدای کار قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کرد و برای جلوگیری از تغییر رنگ آن درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس مقداری نمک و آب لیمو ترش تازه به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته و اجازه می دهیم قارچ ها به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه درون آب جوش بپزند. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و قارچ ها را درون آبکش می ریزیم.

حتماً بخوانید:

طبع قارچ : قارچ سرد است یا گرم ؟

طبع قارچ : قارچ سرد است یا گرم ؟

قارچ یکی از خوراکی های پرطرفدار است که هم می توان آن را به صورت خام استفاده کرد و هم در پخت غذاهای متنوع از آن بهره برد. در این مطلب می خواهیم شما را…

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی قارچ ها خارج شده و از داغی آنها کاسته شود. در ادامه خیارشور را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه ذرت درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس زیتون پرورده را خرد کرده و می‌ افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه جعفری و شوید را به صورت ریز خرد کرده و به همراه قارچ ها به کاسه اضافه می کنیم، سپس آب لیمو ترش تازه را با مقداری روغن زیتون، نمک و سماق مخلوط می کنیم و به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم.

طرز تهیه سالاد قارچ در منزل

مرحله پنجم

حالا مواد درون کاسه را با کمک دو قاشق به خوبی مخلوط می کنیم تا سس به خورد مواد سالاد برود. در نهایت روی کاسه را با سلفون پوشانده و اجازه می دهیم سالاد به مدت یک ساعت درون یخچال استراحت کند. نوش جان.

منبع : پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا