دسته‌بندی نشده

مهم‌ترین خواص قارچ خام برای بدن

خواص بی نظیر قارچ خام

قارچ را می توان در همه ی فصول سال کشت و برداشت کرد و نیازی به نور خورشید ندارد. قارچ خوراکی دارای خواص بالایی برای کودکان، بارداری، دیابت، سلامت قلب و مغز می باشد و از بیماری های‌ مختلف مانند کم خونی، چاقی، آکنه، مشکلات گوارشی و سکته قلبی و مغزی پیشگیری می‌کند.

طبع قارچ:

طبع قارچ خوراکی گرم است.
مصرف قارچ مخصوصا قارچ دکمه ای میتواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود،براساس پژوهش ها در قارچ انواع پروتئین و مواد ضد ویروسی وجوددارد که مصرف آن ها باعث ترمیم بافت های‌ آسیب دیده بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود،

براین اساس کارشناسان توصیه می کنند افراد هنگام بیماری بویژه سرما خوردگی و آنفلوآنزا در صورتی که منع دارویی و یا آلرژی به قارچ ندارند در ترکیب سوپ مرغ از قارچ پخته هم استفاده کنند تا علائم بیماری زودتر در بدن آن ها ازبین برود.

خواص قارچ خام

قارچ خام دارای مقدار بالایی از آنتی اکسیدان های‌ ضروری برای بدن هستند که می‌توانند با تشکیل رادیکال های‌ آزاد دربدن مقابله کنند و به این ترتیب مانع از بروز بیماری هایی چون آلزایمر، سرطان، پارکینسون و سایر بیماری های‌ ناشی از عفونت در بدن شوند.

محققان با تحقیقات برروی ترکیبات تشکیل دهنده قارچ ها دریافتند اثر ضد سرطانی وضدعفونی کنندگی قارچ مانند اثر کپسایسین درفلفل چیلی و پاپریکا است و میتواند همگام با انها بعنوان یک عامل محافظتی برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری ها مورد استفاده قرار بگیرد.

بر اساس تحقیقات قارچ خام منبع بسیار خوبی از گروه :

  • ویتامین های‌ B
  • ویتامین B۲ «ریبوفلاوین»
  • ویتامین B۳ «نیاسین»

مصرف ویتامین B

برای بدن بسیار حیاتی است زیرا قند و گلوکز موجود در هیدروکربن و سایرخوراکی ها رابه انرژی برای سوخت و ساز بدن تبدیل می‌کند.
کارشناسان در جدید ترین مطالعات خود که درمجله اپیدمیولوژی سرطان به چاپ رسیده است دریافتند بالا بودن سطح سلنیوم در خون زنان باعث محافظت ازبدن آن ها دربرابر ابتلا به بیماری سرطان مثانه می شود، سلنیوم به میزان زیاد در قارچ خوراکی وجوددارد و بر این
اساس محققان توصیه می کنند افراد در طول روز حتما مقداری قارچ درحدود ۳۲ گرم برای حفظ سلامت بدن مصرف کنند.

قارچ را می توان به انواع شیوه ها مصرف کرد اما کارشناسان توصیه می کنند افراد قارچ رابه صورت خام، پخته، کبابی و یا آب پز مصرف کنند و از مصرف ان به صورت سرخ کرده پرهیز کنند زیرا تعداد زیادی از خواص درمانی قارچ به این ترتیب از بین میرود و بدلیل فرم ساختار قارچ میزان بالایی از روغن جذب ان می شود.

کارشناسان همچنین توصیه می کنند افراد از مصرف قارچ در مناطق جنگلی خودداری کنند به ویژه اگر شناخت کافی در خصوص شناخت انواع قارچ ها ندارند زیرا تعداد زیادی از قارچ ها به شدت سمی هستند و می‌توانند باعث مسمومیت شدید غذایی، آسیب به اعصاب و حتی مرگ شوند.

فواید قارچ خام برای بدن

قارچ را خام بخورید

1. کاهش فشار خون بالا با مصرف قارچ خام

قارچ خام دارای پتاسیم فراوانی است که باعث گشاد شدن عروق و کاهش فشار خون بالا می شود.

2. کاهش کلسترول خون با قارچ خام

قارچ گیاهی سرشار از پروتئین و فاقد کلسترول است که کربوهیدرات ناچیز دارد. پروتئین، فیبر و برخی آنزیم های‌ موجود در قارچ باعث کاهش کلسترول خون شده و از بیماری های‌ قلبی عروقی مانند تصلب شرایین، حمله قلبی و سکته مغزی پیشگیری میکند.

3. بهبود کم خونی

از علائم کم خونی می توان به خستگی، سردرد، تضعیف عملکرد عصبی و مشکلات گوارشی اشاره کرد. قارچ پخته نشده منبع خوب آهن است که باعث تولید گلبول های‌ قرمز شده و از کم خونی پیشگیری می‌کند.
مس موجود در قارچ نیز موجب جذب بهتر آهن در بدن شده و از بروز کم خونی جلوگیری می‌کند.

4. قارچ خام مفید برای سلامت قلب

فیبر، پتاسیم و ویتامین C موجود در قارچ به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. ترکیب مقدار فراوان پتاسیم و اندکی سدیم موجود در قارچ برای تنظیم فشار خون مفید است و خطر ابتلا به انواع بیماری قلبی عروقی را کاهش میدهد.

5. قارچ مفید برای سرطان

قارچ دارای خواص ضدسرطانی است. اسید لینولئیک موجود در قارچ مضرات استروژن بیش از حد را کاهش داده و از بروز سرطان سینه پیشگیری می‌کند. افزایش استروژن از علل اصلی بروز سرطان سینه در زنان یائسه می باشد.
بتاگلوکان نیز باعث کاهش رشد سلول های‌ سرطان پروستات می شود.

قارچ خام و فواید آن برای بدن

6. تقویت سیستم ایمنی بدن با قارچ خام

ارگوتیزیون موجود در قارچ حاوی مقادیری گوگرد می‌باشد و باعث محافظت در برابر رادیکال های‌ آزاد و تقویت سیستم ایمنی می شود. قارچ حاوی آنتی بیوتیک های‌ طبیعی مشابه پنی سیلین است و از رشد میکروبی و عفونت های‌ قارچی پیشگیری کرده، زخم را التیام می بخشد.

ویتامین A ؛ C و B موجود در قارچ نیز در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی ایفا میکند.

7. قارچ خام برای کاهش دیابت

کربوهیدرات ناچیز، پروتئین، فیبر و آب موجود در قارچ برای پیشگیری از دیابت موثر است. قارچ حاوی انسولین طبیعی و آنزیم هایی است که به کاهش قند موجود در غذاها کمک کرده و باعث التیام عملکرد کبد، پانکراس و سایر غدد درون ریز می شود که در تولید و تنظیم انسولین نقش مهمی دارند.
قارچ یک آنتی بیوتیک طبیعی است که برای پیشگیری و درمان عفونت دیابتی مفید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا