دسته‌بندی نشده

راه حل مشکل وصل نشدن تلگرام و ماندن روی connecting

حل مشکل وصل نشدن تلگرام

حل مشکل ماندن روی connecting تلگرام

بدون تردید تلگرام یکی از مهم ترین شبکه های اجتماعی رایگان برای ارسال و دریافت پیام می باشد.

اما پس از فلیتر شدن تلگرام، بسیاری از کاربران اغلب با مشکل وصل نشدن تلگرام به طور مداوم دست و پنجه نرم می کنند.

به همین دلیل ما قصد داریم برای کاربرانی که با این مشکل مواجه هستند، راه حل هایی را برای رفع آن پیشنهاد کنیم. با ما همراه باشید.

افراد زیادی در طول روز از این نرم افزار به منظور ارسال پیام استفاده می کنند، اما همین افراد بعضا نمی توانند به تلگرام وصل شوند.

در وصل نشدن تلگرام چندین دلیل مختلف وجود دارد که سبب ماندن این شبکه روی حالت connecting می شود که در ادامه هر یک را با هم بررسی خواهیم کرد:

اتصال دستگاه به اینترنت را مورد بررسی قرار دهید

در ابتدایی ترین شرایط، ممکن است وصل نشدن تلگرام به دلیل عدم اتصال به اینترنت باشد. نه این نرم افزار، بلکه هر اپلیکیشن دیگری بدون اتصال به اینترنت کار نخواهد کرد. پس بهتر است در وهله اول از وصل بودن دستگاه به اینترنت، چه وای فای و چه موبایل دیتا، اطمینان حاصل نمایید.

سرویس دهی درست اینترنت را چک نمایید

لزوما هر دستگاهی که به اینترنت وصل باشد، سرویس های درستی دریافت نمی کند و این سبب عدم کارایی صحیح برنامه های مختلف می شود.

مطمئنا اگر خللی در سرویس دهی اینترنت مانند سرعت پایین وجود داشته باشد، با حالت connecting تلگرام مواجه خواهید شد، چرا که در این حالت تلگرام نمی تواند به سرورهایش متصل شود.

لذا بعد از اطمینان خاصل کردن از متصل بودن دستگاه به اینترنت، لازم است تا سرویس دهی اینترنت را نیز بررسی نمایید. به این منظور می توانید برنامه و یا حتی وب سایتی را باز نمایید.

چنانچه سایر برنامه ها هم با مشکل مواجه شدند، در سرویس دهی شبکه اینترنت اتصالی مشکلی وجود داردو برای برطرف شدن آن باید کمی صبر نمایید.

آیا دسترسی برنامه تلگرام به درستی اعمال شده ؟

گاهی ممکن است به طور ناخودآگاه و یا به اشتباه، دسترسی تلگرام را محدود کرده باشید. به عنوان مثال با نصب فایروال و برخی از فیلترشکن ها، دسترسی این برنامه را محدود می سازید. برای حل مشکل وصل نشدن تلگرام می توانید وارد اپلیکیشن فایروال شده و دسترسی تلگرام را چک نمایید.

حافظ کش و دیتای نرم افزار را پاک کنید

شاید برایتان جالب باشد بدانید که گاهی ممکن است مشکل وصل نشدن تلگرام، حافظه کش و دیتای آن باشد. لذا خوب است برای اطمینان از کانکت نشدن تلگرام، این حافظه را پاک نمایید.

به این منظور می بایست وارد نرم افزار شده و روی آیکون سه نقطه ای که در قسمت بالای صفحه سمت چپ، قرار گرفته، اشاره نمایید.

سپس به ترتیب وارد خانه های setting، Data & Storage، Storage Usage شده و در نهایت گزینه clear cache و Local Database را لمس نمایید تا حافظه های مذکور پاک شوند.

توجه: در برخی از سیستم ها، گزینه ای تحت عنوان clear data، وجود ندارد و شما می بایست روی Manage space کلیک نمایید و از آن جا اقدام به لمس دو گزینه Clear Cache و Local Database کنید.

تغییر IP برای حل مشکل وصل نشدن تلگرام

حتما می دانید که قابلیت جدیدی به تلگرام اضافه شده است و آن استفاده از پروکسی داخلی می باشد. یکی از مهم ترین دلایل وصل نشدن تلگرام، IP های ست شده روی دستگاه می باشد. لذا کافیست IP را تغییر دهید تا به راحتی این مشکل را برطرف سازید.
یک روش برطرف کردن کانکت نشدن تلگرام برای آیفون و آیپد

اگر کاربر آیفون و آیپد هستید، این روش احتمالا می تواند برایتان کار ساز باشد. وارد تلگرام و منوی آن شوید.

سپس 10 بار پشت سر هم گزینه setting را لمس نمایید. بعد به ترتیب گزینه های Reset Permissions، Reset Tooltip، Network Overrides را انتخاب کرده و در نهایت گزینه Reset را لمس نمایید و سپس با اشاره بر گزینه Restart، برنامه مجدد باز خواهد شد.

بسیاری از کاربران توانسته اند با این روش، مشکل وصل نشدن تلگرام در آیفون و آیپد را برطرف سازند

یک راه حل عجیب اما شدنی برای وصل نشدن تلگرام

برخی از افراد برای آنکه بتوانند این مشکل را دور بزنند، اقدام به تغییر شماره تلفن کرده و سپس مجدد شماره قبلی خود را قعال می سازند.

این روش چندان علمی و منطقی به نظر نمی رسد، اما تاکنون بعضی از کاربران توانسته اند با این اقدام، تلگرام را از حالت connecting خارج نمایند. گاهی شما می توانید با حذف اکانت تلگرام و راه اندازی مجدد، این‌ مشکل را برطرف سازید.

برای حل مشکل وصل نشدن تلگرام آن را حذف و مجدد نصب نمایید

گاهی اوقات هیچ راه چاره ای جز حذف یک نرم افزار و نصب مجدد آن برای کاربران باقی نمی ماند. البته گاهی لازم است تا برای رفع مشکل حل نرم افزاری، آخرین نسخه آن را دریافت نمایید.

چنانچه در به روزرسانی تلگرام مشکل دارید، آن را حذف کرده و جدیدترین نسخه آن را از منابع معتبر و قابل اعتمادی مانند پلی استور دانلود نمایید.

درست است که تلگرام شبکه ای گسترده و قدرتمند ایجاد نموده است، اما هم اکنون بسیاری از کاربران با مشکل عدم وصل شدن برنامه دست و پنجه نرم می کنند.

اگر شما جز این دسته از افراد هستید، پیشنهاد می کنیم از روش هایی که در بالا اشاره کردیم، استفاده نمایید و این مشکل را به راحتی برطرف سازید.

بیشتر بخوانید :

قبل از حذف اکانت تلگرام این نکات را حتما بخوانید !

روشی ساده برای استفاده همزمان تا ۱۰ اکانت تلگرام دسکتاپ PC + عکس

دیلیت کردن حساب Telegram : آموزش مرحله به مرحله دیلیت اکانت …

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا