دسته‌بندی نشده

چگونه در تلگرام تصاویر و فیلم و فایل های خود را ذخیره کنیم؟

معمولا برای ذخیره سازی تصاویر و ویدیوها و فایل ها و داکیومنت ها از فضاهای ابری مانند گوگل داریو Google Drive یا وان درایو OneDrive و یا دراپ باکس Dropbox و iCloud استفاده می شود چون با استفاده از این سرویس ها می توان در هر جایی با هر دستگاهی به اطلاعات و داده های خود دسترسی داشت منتهی تنها مشکلی که این سرویس های ابری دارند حجم محدودشان است که تا یک اندازه ی به صورت رایگان می توان از فضایی که در اخیتارمان می گذارند استفاده کرد و اگر بیشتر از آن شود باید هزینه پرداخت کرد. اما این روزها که معمولا روی هر گوشی و کامپیوتری پیام رسان تلگرام نصب شده می توان اطلاعات و فایل های خود را به صورت نامحدود ذخیره کرد و خیلی راحت همه جا به آنها دسترسی داشت.

علاوه بر این که برنامه ای مانند تلگرام در خیلی از ویژگی ها نسبت به رقباء خود مثل واتس اپ برتری دارد اما هنوز کاربران زیادی از قابلیت های این پیام رسان بی اطلاع هستند که از جمله این ویژگی ها می توان به ذخیره سازی فایل ها اشاره کرد چون این پیام رسان یک فضای ابری رایگان و نامحدود برای هر نوع فایلی جهت ذخیره سازی فراهم کرده است. بنابراین از آنجایی که تلگرام به عنوان یکی از برنامه های اصلی هر گوشی و کامپیوتر شناخته میشود و معمولا هر فردی یک نسخه از آن روی دستگاه خود دارد، حتی به صورت وب لذا با ویژگی ای هم که فراهم کرده می توان مشابه گوگل درایو از آن استفاده کرد که در ادامه توضیح خواهم داد.

نحوی ذخیره فایل ها در تلگرام

نحوی ذخیره فایل ها در تلگرام

اگر که فکر می کنید فضایی که تلگرام برای ذخیره نامحدود فراهم کرده تنها برای ارسال فایل ها به دوستان و هر شخص دیگری قابل استفاده است باید بگوییم که در اشتباه هستید چرا که شما می توانید فایل ها را برای خودتان هم ارسال کنید فقط باید تلگرام را روی گوشی و یا کامپیوتر خود داشته باشید و یک اکانت در آن بسازید و یا به همان اکانتی که دارید وارد شوید، و از روش ایجاد گفتگویی با خود فضایی را برای ذخیره فایل ها آماده کنید.

اولین روشی که برای ایجاد گفتگو با خود می توانید به کار ببرید این است که یک کانال جدید بدون هیچ عضوی بسازید و اطلاعات خود را در آنجا بارگزاری نمایید. برای این کار در تلگرام نسخه دسکتاپ ویندوز 10 کافیه روی آیکون سه خط افقی (☰) کلیک کرده و گزینه کانال جدید New Channel را انتخاب کرده و نامی برای کانال خود انتخاب کنید. در مرحله بعدی گزینه کانال خصوصی Private Channel را انتخاب کنید و کلید ذخیره save را بزنید. وقتی از شما درخواست دعوت از مخاطبین برای افزودن به کانال شده می توانید کلید پرش Skip را بزنید تا از این مرحله بگذرید. بعد از این مراحل حالا فضایی مخصوص به خود در تلگرام دارید که می توانید فایل های خود را داخل آن ذخیره کنید.

ذخیره اطلاعات در تلگرام

روش دوم ساده تر است، بنابراین اگر نخواستید یک کانال ایجاد کنید می توانید از ویژگی پیام های ذخیره شده Saved Messages استفاده کنید. تلگرام این ویژگی را برای کاربرانش فراهم کرده که بتوانند پیام های مهم را خیلی سریع به بخش پیام های ذخیره شده بفرستند یا همچنین هر محتوایی را در این فضای ابری ذخیره کنند. برای دسترسی به این فضا کافیه روی آیکون سه خط افقی (☰) کلیک کرده و گزینه پیام های ذخیره شده را انتخاب کنید.

این مراحل بالا برای کامپیوتر بود و اما در گوشی هم تفاوت چندانی ندارد و باید با کلیک روی آیکون سه خط روی هم منوی موجود را باز کرده و به گزینه پیام های ذخیره شده دسترسی پیدا کنید.

ذخیره فایل ها در تلگرام

خوب حالا برای ذخیره محتوای خود در تلگرام باید آن را در دستگاه خود باز کرده و وارد کانال شخصی که ساختید شوید و یا گزینه پیام های ذخیره شده را باز کنید سپس روی آیکون گیره ورق در فیلد نوشتن پیام کلیک کرده و پنجره انتخاب فایل Choose Files را باز کنید و فایل مورد نظری که می خواهید ذخیره کنید را انتخاب نمایید. شما هر نوع فایلی را می توانید ذخیره کنید. در ضمن تلگرام اخیرا اعلام کرد که حداکثر حجمی که برای فایل های شخصی می توان به اشتراک گذاشت از 1.5 به 2 گیگابایت افزایش یافت.

اگر به تصویر پیوست شده داخل مطلب دقت کنید میبینید که یک فایل ایزو ISO برای ویندوز با حجم 1.9 گیگابایت را قبول کرده است. در هر صورت این قابلیت برای رقابت با سرویس هایی مانند گوگل درایو و امثال ذلک نیست بلکه صرفا برای فراهم کردن فضایی برای اشتراک گذاری با خود و همچنین سایر افراد می باشد.

پس دیدید خیلی ساده اطلاعات و داده های خود را در پیام رسان تلگرام برای خود ذخیره کنید تا در هر زمان و هر مکانی با هر دستگاهی بتوانید به آنها دسترسی داشته باشید، فقط باید وارد اکانت خودتان شوید.

separator line

همچنین ببینید:

از کجا بفهمیم در تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و … بلاک شده ایم ؟

آموزش ساختن لینک جوین تلگرام برای پیوستن به کانال

لیست کامل کانال های حاوی متن و عکس عاشقانه در تلگرام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا