دسته‌بندی نشده

دستور تهیه شربت دانه چیا با عسل

دانه چیا یکی از مواد مغذی است که بسیاری از بیماری ها را درمان می کند. این دانه برای پیشگیری از سرطان بسیار مناسب است و… اگر شما هم می خواهید از خواص این شربت فوق العاده بهره مند شوید، می توانید دستور تهیه شربت دانه چیا را در این مطلب دنبال کنید.

آموزش تهیه شربت با دانه چیا و عسل

کنترل قند و فشار خون، بهبود اعصاب، رفع بی خوابی، سلامت استخوان ها و … از بهترین خواص دانه چیا است که می توان به آنها اشاره کرد. در این مطلب دستور شربت دانه چیا را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید آن را تهیه و سرو کنید و از فواید مصرف این شربت بهره مند شوید.

فهرست مطالب این صفحه

  • طرز تهیه شربت دانه چیا
  • مواد لازم
  • طرز تهیه شربت دانه چیا خوشمزه
  • نکات کلیدی برای تهیه شربت

طرز تهیه شربت دانه چیا در منزل

همانطور که مشاهده کردید دانه چیا خواص تغذیه ای زیادی دارد، یکی از دلایل اصلی استفاده از دانه چیا برای کاهش وزن است که دانه چیا نقش بسیار مهمی در کاهش وزن دارد. برای بهره مندی از خواص دانه چیا، این شربت را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. خودتان را بگذارید و بعد از مدتی از کاهش وزن خود شگفت زده خواهید شد.

لطفا توجه داشته باشید که مواد ذکر شده در زیر برای دو نفر مناسب است. در صورت نیاز به شربت بیشتر، مواد را دو برابر کنید. در کنار تهیه این شربت می توانید شربت زردآلو و شربت آلبالو را نیز امتحان کنید.

آموزش طرز تهیه شربت با دانه چیا

مواد لازم :

دانه چیا ۱ قاشق غذاخوری
گلاب ۱ قاشق غذاخوری
عسل ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
آب جوش ۱/۲ پیمانه

حتماً بخوانید:

طرز تهیه :

ابتدا برای تهیه شربت باید دانه چیا را از قبل در آب داغ بریزید. برای دانه چیا می توانید از آب سرد استفاده کنید اما بهتر است از آب گرم استفاده کنید زیرا آب سرد باعث ته نشین شدن دانه ها می شود.

در مرحله دوم کمی عسل بریزید و مقدار آب جوش را دو برابر در لیوان مناسبی بریزید و هم بزنید تا عسل در آب جوش حل شود. سپس دانه های چیا را به لیوان اضافه کنید. دانه های چیا از لحظه خیس شدن به زیبایی پف می کنند.

در این مرحله زعفران را با چند قطعه قند پودر کرده و برای خوش رنگ شدن زمانی که زعفران را دم کردید به شربت اضافه کنید. در آخر نیز باید زعفران را دم کنید و به داخل شربت با چند قطعه یخ اضافه نمایید.

اگر می خواهید خواص لاغری آن را بدانید، شربت دانه چیا را 30 دقیقه قبل از صبحانه امتحان کنید.

نکات کلیدی برای تهیه شربت دانه چیا

نکات کلیدی برای تهیه شربت دانه چیا

این شربت نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه به کاهش جوش ها نیز کمک می کند.
می توانید به دلخواه از عرق کاسنی استفاده کنید.
زمانی که نمی خواهید دانه چیا شما ته نشین نشود از آب گرم استفاده نمایید.
می توان از چیا برای تهیه دیگر شربت ها استفاده کرد.
برای تزیین می توان در آخر از لیموی تازه به کار برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا