دسته‌بندی نشده

دستور تهیه تارت ریواس با خمیر یوفکا

تارت ریواس دسر جذاب و خوشمزه

در بین همه ی خوراکی های خوشمزه، موارد انگشت شماری پیدا می شوند که خوشمزه تر از یک تارت میوه ای کلاسیک باشند. حتی تصور یک شیرینی خوشمزه و ترد که با میوه های متنوع و البته کمی خامه ترکیب شده هیجان انگیز است.

خب حالا که به اندازه کافی در مورد این شیرینی خوشمزه وسوسه شده اید برویم سراغ نحوه تهیه آن! برخلاف چیزی که تصور می کنید تهیه تارت ریواس اصلا سخت نیست و فقط به کمی حوصله و ذوق نیاز دارد.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
ریواس تازه شسته (قطعه قطعه شده به اندازه 3 تا 4 سانتیمتر) حدود 350 گرم
خمیر آماده شیرینی (مثلا یوفکا) یک بسته
آب پرتقال تازه یک پیمانه
آب لیموی تازه یک قاشق غذاخوری
پوست لیمو و پرتقال رنده شده نصف قاشق چای خوری یا بیشتر
شکر ریز نصف پیمانه
گلاب یا هل کوبیده (دلبخواه)

طرز تهیه تارت ریواس

طرز تهیه تارت ریواس در منزل

ابتدا ریواس ها را شسته آن ها را به اندازه های 3 تا 4 سانتی متری خرد کنید و داخل کاسه ای بریزید، سپس آب پرتقال و آب لیمو را روی آن ریخته و اجازه دهید نیم ساعتی بماند.
در این فاصله روی تخته آشپزی مقداری آرد بپاشید و خمیرها را روی آن پهن کرده و به شکل دلخواه برش بزنید، با وردنه روی خمیر ها را کمی صاف کنید.

حالا فر را با حرارت 200 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. سینی فر را بیرون بیاورید و داخل آن را با کاغذ شیرینی پزی بپوشانید.
خمیر ها را داخل سینی با کمی فاصله بچینید به اندازه ای که فضای لازم برای پف کردن را داشته باشند.

دو میلیمتر از لبه بیرونی خمیرها یک سوراخ ایجاد کنید تا خمیر بیش از اندازه پف نکند و ریواس ها از آن بیرون نزند.
در مرحله بعد ریواس ها را از داخل آب میوه ها خارج کرده و روی خمیرها بچینید، در صورت تمایل میتوانید لبه خمیر را برگردانید و آن ها را به شکل دلخواه ببندید .

پوستر تارت ریواس

خمیرها را به مدت 20 دقیقه داخل فر بپزید و مدام حواستان باشد تا خمیرها نسوزد، بعد از این که خمیرها پف کرده و طلایی شدند آن را از فر بیرون بیاورید.
در این فاصله شهد تارت ها را آماده کنید برای این کار ، محلولی که ریواس ها را داخل آن قرار داده بودید را روی شعله گاز قرار دهید تا به مدت 20 دقیقه بجوشد و غلیظ شود.
هل و گلاب را افزوده و از روی حرارت بردارید. بوسیله یک برس شهد را روی تارت ها بمالید و در ظرف پذیرایی چیده و سرو نمایید.

حتماً بخوانید:

روایت داریم که بهتر است ریواس ها تا 5 دقیقه بجوشند.به این شکل که مایع آماده شده را روی شعله می گذاریم. به محض حل شدن شکر، ریواس ها را در ظرف جوشان ریخته و بعد از پنج دقیقه حرارت دیدن ملایم، زیرش را خاموش می کنیم.
اینطوری ریواس ها روی خمیر در فر پخته و آماده تر هستند. ولی بستگی دارد دوست داشته باشیم ریواس ها چقدر ترد و تازه باشند و زیر دندان حس شوند. اگر تردتر دوست دارید، این مرحله را حذف کنید.

منبع : ساعد نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا