دسته‌بندی نشده

در آستانت اى قمر بنى هاشم ! و اى افتخار عدنان!

تو اى سردار آزادگان و انقلابيون در آسمان شرافت ، درخشيدى و سَمبل قهرمانيها و مظهر فداكارى و جانبازى گشتى .

در آستانت اى قمر بنى هاشم ! و اى افتخار عدنان!

در آستانت اى قمر بنى هاشم ! و اى افتخار عدنان!

حكومت ددمنش اموى را ديدى كه جامعه را به طرف تباهى و ويرانى كامل سوق مى دهد، كرامتها را زير پا مى گذارد، آزاديها را سلب مى كند، داراييها را به سود خود تصرف مى كند و همگان را به زندگانى تلخى كه در آن حتى سايه عدالت اجتماعى سياسى به چشم نمى خورد، پيش مى برد. پس همراه برادرت ؛ پدر آزادگان و سالار شهيدان ( عليه السّلام ) كه آرمانها و آرزوهاى ملتها را در خود مجسم كرده بود و براى آزادى اراده و بازگرداندن كرامت آنان مى كوشيد، پرچم آزادى را برافراشتى .

با برادرت ، در سنگرى واحد قرار گرفتى و كلمة اللّه را كه كرامت انسان و ايجاد زندگى ايمن و به دور از ظلم و طغيان را در خود دارد به گوش تاريخ رسانديد.

حضرت عباس

اما تو، اى ابوالفضل ! بخشش و هديه اى از خداوند به امت بودى ، براى آنان افقهايى درخشان از آزادگى و كرامت گشودى . به آنان آموختى كه جانبازى بايد خالصانه براى خدا باشد و هيچ يك از عواطف و آروزهايى كه سر به خاك مى برد، آن را نيالايد. با اين روح اسلامى اصيل بود كه به جانبازيت اى ابوالفضل ! در راه حق و پاسدارى از ارزشها و اعتقادات ، مُهر دفاع خورد. رمز جاودانگىِ جانبازى تو و شيفته كردن دلهاى مردم در طول تاريخ ، همين است .

اى قمر بنى هاشم ! پايه هاى بنياد حقيقت را تو در دنياى عرب و اسلام برپاداشتى و با ياريت به برادرت سيدالشهداء كه براى حاكميت عدالت اجتماعى و توزيع خيرات الهى بر محرومان و ستمديدگان جنگيد براى مسلمانان ، مجد و كرامتى والا و استوار، پايدار كردى .
با برادرت ، بار اين رسالت را بر دوش گرفتى وبدين ترتيب با برادرت و ديگر شهداى با فضيلت از اهل بيت و انصار آنان ، طلايه داران مقدس شهيدان راه حق در سراسر زمين بوديد.

منبع: کتاب زندگانى حضرت ابوالفضل العباس عليه السلام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا