دسته‌بندی نشده

خارک (خرمای نارس) چیست و روش نگهداری آن چگونه است؟

خارک، میوه نارس درخت خرما یا به عبارتی دیگر خرمای نارس است که بخاطر مزه شیرین و کالری کم این میوه در کنار خواص تغذیه ایی که دارد باعث ایجاد محبوبیت این میوه شده است. این محصول درخت خرما طرفداران دو آتیشه خاصِ خود را دارد که هر ساله در مرداد ماه منتظر این محصول هستند.

خرمای نارس(خارک)

از آنجا که خرمای نارس و خارک از فرآورده های نسبتا گمنام نخل هستند؛ این گمنامی سبب شده تا بعضا شاهد انتشار اطلاعات اشتباه پیرامون این میوه باشیم. در این مقاله ما، به معرفی و بررسی جامع خرمای نارس و خواص آن می پردازیم و باور ها و اطلاعات اشتباه پیرامون این میوه را نیز مورد بررسی قرار گرفته است لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

خرمای خارک چه مزایایی برای سلامتی دارد؟

خارک در واقع همان خرمای نارس است که پس از مدتی بر روی درخت خرما تبدیل به رطب و سپس خرما می تواند تبدیل شود. این محصول بر اساس نوع درخت خرما دارای شکل، رنگ و حتی مزه متفاوت است. بطوری که خارک نخل برحی زرد، گردی شکل و شیرین هست در حالی که خارک درخت شیخالی قرمز رنگ است یا خارک درخت خرما تلخ مزه است!

شکل ظاهری خرمای نارس

خارک شیخالی:

رنگ: قرمز | مزه: شیرین | طول خارک شیخالی : 3 تا 5 سانتی متر | شکل : بیضی شکل

خارک برحی:

رنگ: زرد | مزه: شیرین | طول خارک برحی: 2 تا 3 سانتی متر | شکل : گردی شکل

خارک حاج باقری:

رنگ: زرد | مزه:شیرین | طول خارک حاج باقری : 3 تا 5 سانتی متر | شکل : بیضی شکل

خواص درمانی خرمای نارس

خارک و دیابت ( تنظیم کننده قند خون) :
خرمای نارس تمامی ارزش غذایی خودِ خرما ( یعنی مواد معدنی ، ویتامین و …) را داراست + دارای فیبر بیشتر و کالری ( قند) خیلی کمتر نسبت به خود خرما می باشد. به همین دلیل بسیار برای افرادی که دیابت دارند و یا افرادی که قصد لاغر شدن دارند، بسیار مفید است.

خارک و معده:
همانطور که در بالا نیز ذکر شده بطور کلی مصرف خارک برای عملکرد کل دستگاه گوارش (از جمله معده) مفید است اما یک خاصیت بخصوص و مهم خارک، تاثیر مثبت بر روی مخاط معده انسان دارد.

حتماً بخوانید:

فرق خرما با رطب در چیست ؟

فرق خرما با رطب در چیست ؟

خیلی‌ها فکر می‌کنند رطب همان خرماست ولی این دو با هم تفاوت دارند. امروز قصد داریم در این مورد صحبت کنیم. با ما در دلگرم همراه شوید تا با تفاوت رطب و…

خارک و لاغری :
این میوه دارای کالری و قند پایینی است پس به راحتی می توانید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

خارک و بهبود عملکرد دستگاه گوارشی
خارک بر عملکرد دستگاه گوارشی اثر مثبت و مفیدی دارد بخصوص بر سبب تسهیل عملکرد معده میشود.

خرمای نارس(خارک)چیست؟

نحوه نگهداری از میوه خارک

این میوه باید در یخچال(دمای3-5 درجه سانتیگراد) نگهداری شود. بنابراین به محض اینکه به دست شما رسید، آن‌ها را شسته، و پس از خشک شدن در یخچال بگذارید. با این روش حدود دو هفته میتوانید آن را نگهداری کرد.

منبع : ابوشهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا