دسته‌بندی نشده

دریاچه فوشل اتریش کجاست؟

دریاچه فوشل در اتریش؛ دریاچه ای دنج با مناظر بکر

دریاچه فوشل (Lake Fuschl) در فاصله 25 دقیقه‌ای از سالزبورگ قرار دارد و مکانی خارق‌العاده برای گذراندن یک روز تابستانی داغ و سوزان به حساب می‌آید. با مساحتی معادل 2.7 کیلومتر مربع، حداکثر عمق آب در این دریاچه برابر 66 متر است و ساحل آن طولی معادل 9.66 کیلومتر دارد. آب این دریاچه به‌طرز شگفت‌انگیزی تمیز است؛ به‌طوری که با استانداردهای آب آشامیدنی در اتریش تطابق دارد. سواحل اطراف دریاچه مسیرهای محبوبی برای راهپیمایی و پیاده‌روی محسوب می‌شوند.

دریاچه مخزنی است که یا به طور طبیعی تشکیل شده است یا مصنوعی است و ساخته دست بشر محسوب می‌شود. دریاچه از همه طرف توسط خشکی محصور شده است، به هیچ دریا یا اقیانوسی راه ندارد و می‌تواند یک منبع آب دائمی یا موقتی باشد.

دریاچه آب خود را از رودخانه‌ها و نهرها و گاهی اوقات از بارندگی‌ها می‌گیرد؛ همچنین عمق زیادی ندارد و از نظر اندازه کوچک تا متوسط است. معمولا آب دریاچه شیرین است، اما گاهی اوقات می‌توان دریاچه‌های آب شور را هم پیدا کرد. دریاچه نقش مهمی در محیط اطراف دارد و به حفظ دمای آن کمک می‌کند. بسیاری از دریاچه‌ها برای اهدافی مانند آبیاری، تولید برق آبی و… ایجاد می‌شوند

دریاچه فوشل کجاست | عکس

بی تردید یکی از مناطق گردشگری اتریش جهت ریلکسیشن و تمدد اعصاب، دریاچه فوشل یا به قول خود اتریشی ها Fuschl See می باشد. این دریاچه در منطقه ای به نام سالزکامرگوت در ایالت سالزبورگ قرار دارد. دریاچه فوشل در اتریش مساحتی در حدود 2.7 کیلومتر را پوشش داده و ماکسیمم عمق آن نیز در حدود 66 متر است، دریاچه ای که تمیزترین و شفاف ترین دریاچه اتریش نیز محسوب می شود.

این دریاچه از رودخانه فوشلر آخه سرچشمه می گیرد. در طول فرمانروایی اسقف های اعظم سالزبورگ که از منطقه فوشل به عنوان شکارگاه خود استفاده می کردند، دریاچه فوشل با عنوان آشپزخانه درباریان courts kitchen شناخته می شد. این بدان معناست که کل شکار از دریاچه روی میز اسقف های اعظم قرار می گرفت. نشان به آن نشان که در آب های کریستالی این دریاچه ماهیان بزرگ و خوشمزه ای وجود دارد که به دلیل شفافیت آب از خشکی نیز قابل مشاهده هستند.

امکانات تفریحی دریاچه فوشل در اتریش

دریاچه فوشل در اتریش در همان ورودی سالزکامرگوت و درست در 20 کیلومتری شهر سالزبورگ قرار دارد و مساحتی در حدود 267 هکتاری را بین هاف بی سالزبورگ و شهر فوشل آم سی را اشغال می کند. آب این دریاچه بسیار شفاف و تمیز و ساحل آن نیز با طبیعت سرسبز چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. در این دریاچه گردشگران هم امکان انجام فعالیت های تابستانی و هم زمستانی را دارند. بنابراین گردشگران در دریاچه فوشل در اتریش می توانند از انواع امکانات تفریحی زیر بهره گیرند:

تصاویر دریاچه فوشل در اتریش

ماهیگیری: ورزشی پرطرفدار در دریاچه فوشل که فصل آن از 1 آوریل تا 30 نوامبر می باشد. از انواع ماهیان این دریاچه نیز می توان به تنچ یا ماهی گول آب، اردک ماهی، ماهی سفید، انواع قزل آلا، ماهی کپور و غیره اشاره نمود.

دریاچه فوشل در اتریش یکی از دنج ترین، زیباترین و خوش آب و هواترین مناطق این کشور برای گذراندن تعطیلات تابستانی گردشگران است. دریاچه ای با آب فوق العاده تمیز و شفاف که حتی می توان از آب آن برای آشامیدن نیز استفاده کرد. این دریاچه به سبب وجود ماهیان فراوان مثل تنچ یا ماهی گول آب، اردک ماهی، ماهی سفید، انواع قزل آلا، ماهی کپور و غیره نیز مشهور است.

منبع : ساعد نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا