دسته‌بندی نشده

آشنایی کامل با قوانین و شرايط پناهندگی در اتريش

شرايط پناهندگي در اتريش

در خصوص شرایط پناهندگی در اتریش می توان بیان نمود که متاسفانه سالها است اشخاصی که قصد مهاجرت به اتریش را دارند از روش پناهندگی در اتریش استفاده می نمایند که روشی نادرست برای مهاجرت می باشد پناهندگی یکی از روش های پر خطر و در عین حال نامناسب برای اشخاصی است که به قصد زندگی و شرایط بهتر اقدام به مهاجرت می نمایند در حال حاضر اشخاصی که درخواست پناهندگی می نمایند با کمبود امکانات، وضعیت اقتصادی نامناسب، شرایط زندگی نامناسب و کمبود بهداشت مواجه هستند و غالبا باید تا زمانی که با درخواست پناهندگی افراد موافقت نشده است در کمپ های پناهندگی زندگی نمایند که این کمپ ها فاقد هرگونه امکانات بهداشتی و درمانی می باشند به همین دلیل پناهندگان در وضعیت نامناسب به سر خواهند برد.

divider

مراکز پذیرش اولیه پناهندگان در اتریش

در بحث شرایط پناهندگی در اتریش در اتریش چندین مراکز پذیرش اولیه قرار دارد تا اشخاصی که قصد پناهندگی دارند بتوانند از آن بهره مند گردند که این مراکز به شرح زیر خواهد بود.

نوشته های مشابه
  1. اداره امور پناهندگان خارجی در شرق تریسکریخن
  2. اداره امور پناهندگان خارجی در قریه تالهام
  3. اداره امور پناهندگان خارجی واقع در فرودگاه شویخات

شرایط پناهندگی در اتریش اینگونه است که در هرکدام از مراکز پذیرش اولیه پناهندگان یک اداره پلیس و یک مامور بررسی امور پناهندگان وجود دارد که در ابتدای امر از اشخاص پناهنده اثر انگشت و یک عکس گرفته خواهد شد تا در صورتی که در کشور دیگری مطابق قانون دابلین درخواست پناهندگی نموده اند از درخواست پناهندگی آنها جلوگیری شود.

شرایط پناهندگی در اتریش و قوانین پناهندگی در اتریش

در بحث شرایط پناهندگی در اتریش می توان بیان نمود که هر کشوری قوانین خاص خود را برای پناهندگی دارد که کشور اتریش هم مانند دیگر کشورها قوانین خاص و ویژه ای را برای پناهندگی وضع کرده است مطابق قوانین پناهندگی در اتریش اشخاصی که قصد پناهندگی در اتریش را دارند در لحظه ورود به اتریش می توانند درخواست پناهندگی خود را مطرح نمایند اما درخواست پناهندگی به معنای قبول آن نخواهد بود و پس از بررسی های لازم توسط اداره امور پناهندگان در اتریش ممکن است درخواست پناهندگی اشخاص مورد قبول واقع نگردد که در این صورت باید کشور مقصد را ترک نمایند. درخواست پناهندگی افراد ممکن است ۶ ماه و گاهی بیشتر به طول بینجامد که در این صورت اشخاصی که درخواست پناهندگی خود را مطرح کرده اند باید تا بررسی نهایی از سوی دولت اتریش منتظر بمانند.

شرایط پناهندگی در اتریش و بررسی کیس پناهندگی در اتریش

در مورد شرایط پناهندگی در اتریش و کیس پناهندگی در اتریش بهتر است بدانید که کیس پناهندگی در واقع همان تقاضای فرد پناهنده می باشد که البته کیس پناهندگی باید در قالب های سیاسی ، اجتماعی و گاها مذهبی قرار گیرد نکته حائز اهمیت در مورد کیس پناهندگی در اتریش این است که اشخاصی که درخواست پناهندگی خود را مطرح می نمایند باید به صورت شفاف و واضح باشد و در صورتی که کیس پناهندگی شخص متقاضی شرایط پناهندگی در اتریش با تناقض و پیچیدگی همراه باشد ممکن است درخواست وی مورد قبول واقع نگردد.

قانون دابلین در مورد پناهندگی

در راستای بحث شرایط پناهندگی در اتریش می توان بیان نمود که بهتر است بدانید که مطابق با قانون دابلین اشخاصی که به قصد پناهندگی اقدام به مهاجرت می نمایند و به کشوری وارد می شوند و درخواست پناهندگی خود را در کشور اول مطرح می نمایند در صورتی که کشور اول خود را ترک نمایند و به کشور دیگری وارد شوند و سپس درخواست پناهندگی خود را در کشور دیگر مطرح نمایند مطابق با این قانون به کشور اولیه که درخواست پناهندگی را مطرح کرده اند باز گردانده خواهند شد. که در این صورت ممکن است با رد درخواست پناهندگی هم مواجه شوند.

دلایل رد درخواست پناهندگی اتریش

شرایط پناهندگی در اتریش به این شکل است که به دلایلی ممکن است درخواست پناهندگی افراد از سوی کشور مرد نظر مورد واقع نگردد و شخص متقاضی با رد درخواست پناهندگی مواجه شود که این دلایل به شرح زیر خواهد بود؛

  1. شخص متقاضی شرایط پناهندگی در اتریش از کشور امن و به دور از خطر مهاجرت کرده باشد.
  2. شخص متقاضی شرایط پناهندگی در اتریش قبلا درخواست پناهندگی خود را در کشورهای اروپایی و یا سوئیس مطرح کرده باشد.
  3. کشور ثالثی در حال بررسی پرونده پناهندگی فرد متقاضی باشد.

با توجه به دلایل ذکر شده در بالا درخواست پناهندگی افراد ممکن است با ردی مواجه شود و مورد قبول کشور مطبوع شخص متقاضی واقع نگردد.

کارت های مورد استفاده افراد پناهنده در اتریش

اشخاصی که درخواست پناهندگی در اتریش مطرح می نمایند چندین نوع کارت دریافت می نمایند که این کارت ها به شرح زیر خواهد بود:

  • شرایط پناهندگی در اتریش و کارت سبز

این کارت در هنگام بررسی وضعیت پناهندگان در اتریش به آنها داده خواهد شد اما باید بدانید که دریافت این کارت به منظور تایید درخواست پناهندگی اشخاص نخواهد بود.

  • شرایط پناهندگی در اتریش و کارت سفید

این کارت زمانی به اشخاص پناهنده داده خواهد شد که به پرونده پناهندگی آنها رسیدگی شده باشد این کارت به منظور رفت و آمد آزادانه اشخاص می باشد .

  • شرایط پناهندگی در اتریش و کارت خاکستری

اشخاص پناهنده در اتریش با دریافت این کارت همانند شهروندان اتریشی محسوب خواهند شد و با آنها مانند یک شهروند اتریشی برخوردار می شود.

  • شرایط پناهندگی در اتریش و کارت زرد

اگر با درخواست پناهندگی شخص متقاضی شرایط پناهندگی در اتریش در اتریش موافقت نشود به فرد یک کارت زرد اعطا خواهد شد که دریافت این کارت به معنای وضعیت خاص فرد متقاضی می باشد که دولت اتریش مکلف است مجددا به درخواست پناهندگی شخص متقاضی رسیدگی نماید اما نکته در اینجاست بررسی مجدد درخواست پناهندگی فرد متقاضی به معنای قبولی آن نخواهد بود و قبول و رد درخواست پناهندگی به وضعیت و صحبت های شخص متقاضی شرایط پناهندگی در اتریش بستگی خواهد داشت. در واقع دریافت کارت زرد می تواند به این معنا باشد که فرد متقاضی شرایط پناهندگی در اتریش می تواند پس از بررسی های انجام شده به اقامت کشور اتریش دست یابد .

شرایط پناهندگی در اتریش و مصاحبه فرد پناهنده

اشخاصی که در اتریش درخواست پناهندگی در اتریش را مطرح می نمایند پس از ارائه درخواست خود یک مصاحبه از فرد گرفته خواهد شد . پناهندگان در اتریش تحت بازجویی قرار می گیرند تا دلیل ورود به اتریش و همچنین ارائه درخواست پناهندگی آنها مشخص شود

در واقع مصاحبه از پناهندگان بدین دلیل صورت می گیرد که هویت شخص پناهنده برای دولت اتریش اثبات شود در اصل این گونه مصاحبه ها با هدف های مشخصی از شخص پناهنده گرفته خواهد شد نکته بسیار مهم در این است که اظهارات فرد پناهنده در زمان مصاحبه از اهمیت بالایی برخوردار است و قابل اعتماد بودن فرد متقاضی را اثبات می نماید.

نکته حائز اهمیت این است که در صورتی که فرد متقاضی شرایط پناهندگی در اتریش کودکی را داشته باشد باید بداند که بدون حضور فرد قانونی در کنار کودک نباید از کودک مصاحبه ای انجام شود.

در مورد مهاجرت به اتریش و شرایط پناهندگی در اتریش باید بدانید که اشخاصی که قصد پناهندگی در اتریش را دارند در وضعیت نا مناسب قرار خواهند داشت و از هیچگونه امکانات رفاهی نیز برخوردار نمی باشند . شرایط پناهندگی در اتریش ممکن است برای تمامی افراد مناسب نباشد به همین دلیل اشخاصی که قصد مهاجرت به اتریش را دارند باید قبل از هر اقدامی تمامی موارد را برای مهاجرت خود بررسی نمایند و سپس اقدام به مهاجرت نمایند.

در این رابطه بیشتر بدانید:

مهاجرت به استرالیا : شرایط و قوانین مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق ویزای کار

۱۳ کشور برتر برای مهاجرت کدامند؟

مهاجرت به انگلیس از طریق پناهندگی

مهاجرت به کانادا : روش ها و شرایط مهاجرت به کانادا کدامند؟

تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

مرضیه ملایری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا