دسته‌بندی نشده

چگونه به اتریش مهاجرت کنیم؟

در صورتی که قصد مهاجرت به اتریش را دارید و می‌خواهید بیش از شش ماه در این کشور بمانید، باید اجازه اقامت دریافت کنید. اگر مدت اقامت شما کمتر از شش ماه باشد، نیازی به اجازه اقامت ندارید و تنها باید ویزا بگیرید.

درخواست اجازه اقامت باید قبل از ورود به اتریش در کشور مبدا انجام شود. کشور اتریش مجوزهای اقامتی مختلفی را ارائه می‌دهد. اجازه اقامت برای کار، تحصیل یا تحقیق صادر می‌شود. برای تامین هزینه‌های زندگی خود نیز باید یک منبع درآمد ثابت و منظم داشته باشید. بهترین شهرها برای زندگی در اتریش عبارتند از: وین، اینسبروک و سالزبورگ. در ادامه، مطالب جامع و همه جانبه‌ای را در رابطه با مهاجرت کاری و تحصیلی به کشور اتریش، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

روش‌های مهاجرت و اخذ ویزای اتریش

اتریش یکی از کشورهای عضو سازمان ملل در اروپای مرکزی است. زبان رسمی مردم این کشور آلمانی است و از شمال با کشور آلمان و جمهوری چک، از جنوب با ایتالیا، از غرب با سوئیس و از جانب شرق با مجارستان و اسلواکی مرز مشترک دارد. اتریش گزینه‌ مناسبی برای مهاجرت کاری و تحصیلی محسوب می‌شود. مهاجرت به اتریش روش‌های مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها شرایط خاص خود را دارند. این روش‌ها عبارتند از:

  • مهاجرت تحصیلی

  • مهاجرت از طریق کار

  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

  • پناهندگی در اتریش

  • مهاجرت از طریق ویزای هنرمندان

  • مهاجرت از طریق ازدواج با شهروند تابع اتریش

  • تابعیت اتریش از طریق تولد

اخذ ویزای تحصیلی اتریش

مهاجرت تحصیلی به اتریش، از ارزان‌ترین روش‌های پیش روی متقاضیان است. دانشگاه‌های اتریش از سطح علمی بالایی برخوردارند و شما می‌توانید با کمترین هزینه، مدرک علمی معتبر خود را در این مراکز آموزش عالی دریافت کنید.

تحصیل در اتریش در سه مقطع مختلف فراهم است و متقاضیان در هر سنی که باشند می‌توانند درخواست خود را با توجه به شرایط ارائه دهند. این مقاطع مختلف عبارتند از:

  • پایه تحصیلی ابتدایی: این مقطع تحصیلی از سن شش سالگی آغار می‌شود. مدت دوره دبستان در اتریش حدود 4 سال است و دروس اجباری و اختیاری در این دوره به دانش‌آموزان ارائه می‌شود. دروس اجباری دوره ابتدایی شامل آموزش زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، فرانسه و… است. از میان دروس اختیاری نظیر موسیقی، ورزش و کلاس‌های استعدادیابی نیز می‌توانید با توجه به توانایی‌های خود انتخاب کنید.

  • پایه متوسطه: تحصیلات دوره متوسطه در کشور اتریش بر دو قسم است. آموزش مقدماتی آن یک دوره 4 ساله دارد و آموزش عالی آن شامل یک دوره 5 ساله است. اخذ ویزای تحصیلی اتریش در دوره متوسطه مشروط بر دانش زبان آلمانی است. از جمله برترین مراکز آموزشی این کشور نیز باید به مدرسه آمادئوس ویت و مدرسه SKIS در کاخ کرومبوخ اشاره کرد.

  • تحصیلات تکمیلی در اتریش: دانشگاه‌های اتریش تراز علمی بسیار بالایی دارند و با کمترین هزینه می‌توانید با اخذ ویزای تحصیلی اتریش، به این کشور مهاجرت کنید. خوشبختانه برای تحصیل در دانشگاه‌های اتریش نیاز به مدرک زبان بالایی ندارید و نمره آیلتس 5 یا 5 و نیم نیز کفایت می‌کند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش

اتریش یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل محسوب می‌شود که دو دسته مراکز آموزش دارد. دانشگاه‌های دولتی این کشور در کنار کیفیت بالای آموزشی خود، سطح رفاه اجتماعی بالا و امکان آموزش رایگان نیز به متقاضیان ارائه می‌دهند. برای ادامه تحصیل در این دسته از مراکز، باید در کشور خود نیز در یک دانشگاه دولتی درس خوانده باشید.

دسته دیگر از مراکز آموزشی کشور اتریش را دانشگاه‌های خصوصی تشکیل می‌دهند. تحصیل در این دانشگاه‌ها مشمول پرداخت شهریه است. البته لازم به ذکر است که دوره‌های آموزشی دانشگاه‌های خصوصی اتریش به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.

از جمله مدارکی که باید برای پذیرش تحصیلی خود ارائه دهید باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مدرک معتبر دانش زبان انگلیسی یا زبان آلمانی در سطح A2

  • کپی از پاسپورت

  • 2 قطعه عکس با قطع 4*6

  • گواهی تمکن مالی شخص

  • ترجمه مدارک تحصیلی مقاطع پیشین به همراه ریز نمرات

تحصیل پزشکی در اتریش

تحصیل پزشکی در اتریش

پزشکی یکی از رشته‌های پر متقاضی در دانشگاه‌های اتریش است. سالیانه افراد زیادی از سراسر جهان درخواست خود را برای تحصیل پزشکی در اتریش ارسال می‌کنند. جهت تحصیل در رشته پزشکی در این کشور باید ابتدا آزمون ورودی را با موفقیت بگذرانید. این آزمون به زبان آلمانی از متقاضیان گرفته می‌شود و لازم است گواهینامه زبان آلمانی سطح C1 را داشته باشید. آزمون ورودی تنها یک بار در سال، در ماه جولای برگزار می‌شود و حدود 8 ساعت طول می‌کشد. برای شرکت در امتحان تنها تا 31 ماه مارس فرصت ثبت‌نام دارید. سوالات مطرح شده در آزمون ورودی رشته‌های پزشکی حول مفاهیم زیر است:

  • تست هوش: این دسته از سوالات شامل شکل‌های هندسی، درک مطلب و اعداد می‌شود.

  • تست اجتماعی و عاطفی: این بخش خود به دو دسته توانایی شناخت احساسات و عواطف بیماران و تصمیم‌گیری درباره نحوه برخورد با آن‌ها تقسیم می‌شود.

  • سوالات مبانی پزشکی: در این بخش اطلاعات متقاضیان در مورد موضوعاتی همچون شیمی، فیزیک، زیست شناسی و ریاضیات سنجیده می‌شود.

  • واژگان و درک متون پزشکی: برای پاسخ دادن به این دسته از سوالات باید ابتدا یک متن پزشک را مطالعه کرده و سپس به سوالاتی که در مورد آن پرسیده شده است پاسخ دهید.

پس از اخذ پذیرش باید یک دوره آماده‌سازی تحت عنوان “پیش پزشکی” را در این کشور سپری کنید. گذراندن این دوره برای همه متقاضیان الزامی است.

حدود 25 درصد از سهمیه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه‌های اتریش به دانشجویان اتحادیه اروپا اختصاص یافته است. 5 درصد از کرسی‌های دانشکده پزشکی نیز مربوط به دانشجویان بین‌المللی می‌شود که باید برای آن با یکدیگر رقابت کنند.

سخن پایانی

با توجه به این که کشورهای اروپایی از موقعیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بالایی برخوردارند، مهاجرت به اتریش یکی از گزینه‌های مناسب برای متقاضیانی است که قصد دارند محل زندگی خود را تغییر دهند. دانشگاه‌های اتریش از رتبه علمی بالایی در جهان برخوردارند و تحصیل در مراکز دولتی آن نیز رایگان است. با توجه به شرایط و توانایی‌های خود می‌توانید از هر یک از روش‌های یاد شده اقدام کنید. داشتن مشاور در این راه کمک بسیار زیادی به ما خواهد کرد. شما می‌توانید از مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا