دسته‌بندی نشده

درمان سردرد در خانه: ۱۱ راهکار خانگی و فوری درمان سردرد

مجله دلگرم | درمان سردرد در خانه را همه باید بلد باشند چراکه در دنیای امروزی که پر از مشغله و انواع آلودگی ها میباشد، سردرد اجتناب ناپذیر است. پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

درمان سردرد ، درمان خانگی سردرد ، درمان سردرد در خانه ، سردرد ، راه های درمان سردرد

1. خنک کنید.

یک بسته یخ بگذارید روی پیشانی، سر و یا گردن خود. دقیقا دلیل اینکه چرا سرما میتواند سردرد را کاهش دهد هنوز مشخص نیست اما احتمالا به این دلیل است که جریان خون را به سر کاهش میدهد. (البته جریان خون به میزان بسیار کمی کاهش پیدا میکند و خطرساز نیست)

2. دارو

نیازی نیست برای سردرد های معمول حتما به پزشک مراجعه کنید. برخی دارو ها مثل ایبوبروفن، استامینوفن یا ناپروکسن جزو گزینه های متداول برای درمان سردرد هستند. همچنین میتوانید برخی دارو های مخصوص سردرد که ترکیبی از چند مسکن است را نیز استفاده کنید.

3. کافئین

کافئین که بیشتر در قهوه و برخی خوراکی های دیگر یافت میشود، به میزان کمی دارای خواص تسکین دهنده نیز میباشد. همچنین کافئین میتواند به جذب سریع تر دارو های ضد میگرن کمک بکند. البته در مصرف کافئین نباید زیاده روی کرد چراکه میتواند اثر مخالف داشته باشد و باعث خستگی و یا حتی سردرد های بیشتر بشود.

درمان سردرد ، درمان خانگی سردرد ، درمان سردرد در خانه ، سردرد ، راه های درمان سردرد

4. اتاق آرام و تاریک

نور زیاد و سر و صدا باعث بدتر شدن سردرد میشود. بنابراین هر زمان که دچار سردرد شدید سعی کنید یک اتاق بی سر و صدا و تاریک پیدا کنید و برای مدتی در آن استراحت بکنید.

5. ورزش

البته منظور این نیست که زمانی که سردرد دارید ورزش کنید، اینکار باعث بدتر شدن وضعیت شما میشود. ورزش کردن بصورت منظم میتواند از بروز بسیاری از مشکلات و بیماری ها جلوگیری کند. انجام حرکات ورزشی بطور طبیعی باعث ترشح اندورفین و دیگر مواد شیمیایی میشود که خواص ضد درد دارند. همچنین ورزش کردن باعث کاهش استرس و داشتن خواب با کیفیت میشود.

6. منیزیم

این ماده معدنی در سبزیجات، غلات و مغزیجات یافت میشود. مصرف منیزیم درست در زمانی که سردرد دارید نمیتواند به شما کمک کند اما میتواند از سردرد های بعدی جلوگیری کند. همچنین منیزیم را میتواند بصورت مکمل استفاده کنید اما برای اینکار حتما با پزشک مشورت کنید.

درمان سردرد ، درمان خانگی سردرد ، درمان سردرد در خانه ، سردرد ، راه های درمان سردرد

7. خواب خوب

خواب خوب برای سلامت عمومی بدن بسیار مهم است. مدت زمان خواب باید متعادل باشد؛ خواب بیش از اندازه و یا خیلی کم، هر دو میتواند باعث سردرد بشود. هر شب حدود 7 تا 8 ساعت خواب ایده آل است. توصیه میشود که سعی کنید هر شب در ساعت معینی بخوابید و صبح هم در زمان مشخصی بیدار شوید.

8. یوگا

ورزش هایی که ضربان قلب شما را افزایش میدهد میتواند در پیشگیری از سردرد موثر باشد البته برای برخی افراد چنین ورزش هایی تاثیر معکوس دارد و باعث ایجاد سردرد برایشان میشود.

9. ویتامین ب2

ویتامین B2 در شیر، پنیر، ماهی و مرغ فراوان است. همچنین بصورت قرص مکمل نیز میتوانید این ویتامین را مصرف کنید. برخی تحقیقات علمی نشان داده است که استفاده از این ویتامین میتواند از سردرد جلوگیری کند.

درمان سردرد ، درمان خانگی سردرد ، درمان سردرد در خانه ، سردرد ، راه های درمان سردرد

10. از مصرف خوراکی هایی که به آن حساسیت دارید بپرهیزید.

خیلی اوقات سردرد به دلیل خوردن برخی مواد غذایی و یا محیطی که در آن قرار دارید بوجود میاید. سعی کنید که متوجه بشید چه چیزی سردرد شما را تحریک میکند و از آن اجتناب کنید. برخی از مواد غذایی که میتوانند باعث سردرد شوند شراب قرمز ، پنیر مانده و گوشت است. همچنین نور خورشید، ایستادن در ارتفاع بالا و عطر تند و قوی نیز میتواند از عوامل دیگر محرک سردرد باشد.

11. گیاه بابا آدم

بسیاری از مردم برای سالیان درازی است که از بابا آدم برای درمان سردرد استفاده میکنند. در تحقیقات علمی صورت گرفته مشخص شده است که این گیاه دارویی در درمان سردرد موثر است.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا