دسته‌بندی نشده

معرفی و آشنایی کامل با وب سایت رادیو جوان

رادیو جوان

رادیو جوان اولین رادیو اینترنتی فارسی است. رادیو جوان در اکتبر ۲۰۰۴ توسط گروهی از جوانان ایرانی در آتلانتا و واشینگتن، دی.سی. با هدف فراهم آوردن موسیقی ایرانی برای ایرانیان سراسر جهان شروع به کار کرد. در مرور زمان رادیو جوان از یک رادیوی اینترنتی تبدیل به پر طرفدارترین منبع و رسانه موسیقی ایرانی شده‌است. این شرکت تمرکز خود را روی موسیقی ایرانی گذاشته با قابلیت‌هایی از جمله وبسایت کامل موسیقی، اپلیکیشن‌های موبایل، شبکه ماهواره ای موسیقی، برگزاری برنامه‌ها و کنسرت‌های ایرانی در سرتاسر دنیا (به غیر از ایران)، و بخش تولید موسیقی و پرورش هنرمندان، و تولید برنامه‌های تلویزیونی مربوط به موسیقی.

رادیو جوان

رادیو جوان را بشناسید

رادیو جوان سایتی ست که مدیرانش در آمریکا و کانادا سکونت دارند و مدیریت این سایت نیز از خارج از کشور صورت می گیرد. این سایت برای انتشار آثار خواننده های داخلی و خارجی، قوانین و تعرفه هایی دارد و بعضا برای انتشار هر تک قطعه برای 20 ساعت درج این قطعه در بخش اسلایدشو، مبلغی حدود 4 میلیون تومان دریافت می کند. انتشار آثار و تک قطعات خواننده ها در بخش های دیگر این سایت هم طبق تعرفه بین 500 هزار تومان تا دو میلیون (برای هر روز) قیمت دارد.

رادیو جوان در سال‌های اخیر علاوه بر پخش جدیدترین موزیک‌های فارسی‌زبان، برنامه‌های دیگری از نظیر مصاحبه‌های صوتی و تصویری نیز ارائه می‌کند.

برنامهٔ از زیر زمین تا بام طهران، یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های رادیو جوان است. صدای ایرانیکن یکی دیگر از برنامه‌های رادیو جوان است که در آن با خواننده‌های مطرح، کمدین‌های ایرانی، مکس ایرانی و … مصاحبهٔ صوتی می‌کنند. سید محمد حسینی (مجری سابق شبکه تهران) در حال همکاری با این شبکه می‌باشد و برنامه او با نام شو و گفتگوی تلویزیونی از این شبکه پخش می‌شود

ویژگی‌های برنامه رادیو جوان

  • شنیدن موسیقی به صورت آنلاین
  • دریافت موسیقی خوانندگان به صورت مستقیم توسط گزینه سینک در اپ
  • دیدن ویدئو کلیپ و مصاحبه با خوانندگان
  • مشاهده متن آهنگ
  • شنیدن رادیو
  • مشاهده عکس‌های خوانندگان
  • شنیدن ریمیکس‌ها و یا پادکست‌های دی جی‌های رادیو جوان
  • تماشای شبکه ماهواره ای رادیو جوان از طریق اپلیکیشن ها
  • ساختن پلی لیست آهنگ‌ها

تلویزیون رادیو جوان (RJ TV)

کانال ماهواره‌ای رادیو جوان در ۲۱ بهمن سال ۱۳۹۵ در ماهواره اکسپرس (هم‌جهت با ماهواره یاهست) افتتاح گردید و بعد از حدود ۹ ماه پخش خود در ماهواره‌های هاتبرد و یوتلست را آغاز نمود اما در ۱۰ تیر ۱۳۹۷ از ماهواره هاتبرد قطع شد و اکنون در دو ماهواره یاهست و یوتلست قابل دریافت است. بعد از مدتی این شبکه در ماهواره یاهست برای رسیورهای عادی در حالت اس دی در همان فرکانس اچ دی خود روی ایر رفت. این شبکه به پخش موزیک ویدیوها تولیدی خود رادیوجوان و شرکت‌های دیگر موسیقی از جمله آونک و غیره می‌پردازد. این شبکه برنامه‌های سرگرم‌کننده مختلفی از جمله «چند شنبه با سینا»، «گاف شو»، «گرینگو شو»، «اسپات» و غیره را نیز تولید و پخش می‌کند.

  1. یوتلست (اچ دی)
  2. FREQ: 11304
  3. POL: H
  4. S/R: 29700
  5. اکسپرس (هم جهت با یاهست) (اچ دی و اس دی)
  6. FREQ: 12594
  7. POL: V
  8. S/R: 27500

رادیو جوان

شکایت بنیامین بهادری از رادیو جوان

بنیامین بهادری نخستین خواننده ای بود که در صفحات شخصی اش مستقیما صاحبان و مدیران این سایت را تهدید به شکایت کرد و از آنها خواست که قطعاتش را از روی سایت شان حذف کنند. او سپس در تور کنسرت های آمریکای خود روی استیج این موضوع را بار دیگر تکرار کرد و باعث شد موضوع بیشتر خبرساز شود. در ادامه و با اوج گرفتن این موج، بسیاری از خواننده های داخلی روی صفحات شخصی شان، به تندی به مدیران این سایت حمله کردند تا موج علیه این سایت بیشتر و بزرگتر شود. فرزاد فرزین، احسان خواجه امیری، عماد طالب زاده، علیرضا طلیسچی، علی عبدالمالکی و… از دیگر چهره هایی بودند که وارد بازی شدند و به شدت به مدیران این سایت تاختند.

واکنس مدیران رادیو جوان

مدیران رادیو جوان در ابتدای این موج سکوت اختیار کردند و در ادامه در بیانیه اول شان شیطنت یک خبرنگار را تنها دلیل این شایعات دانستند. آنها با بی توجهی به واکنش خواننده های پاپ، سعی کردند اوضاع را در کنترل خود نشان دهند ولی نامه خواننده های پاپ به رئیس جمهور و اعلام موضع و انتقاد صریح آنها از این سایت در متن نامه بالاخره باعث شد مسئولین این سایت در یک عقب نشینی استراتژیک، با انتشار بیانیه ای اعلام کنند که برای حل مشکل ممنوع الکاری خواننده های پاپ آثار آنها را از روی سایت شان حذف می کنند.

در بخشی از این بیانیه آمده: «در پی گسترش این شایعه های بی اساس، ولی هدفمند از سوی تعدادی از رسانه های داخل ایران، طی روزهای گذشته شماری از خوانندگان داخل ایران از «رادیو جوان» درخواست کردند که آثارشان در وب سایت ما از دسترس خارج شود تا آنها بتوانند بدون از دست دادن مجوز کاری خود به فعالیت های هنری شان بدون از دست دادن مجوز کاری خود به فعالیت های هنری شان بدون دردسر ادامه دهند. ما با درک شرایط پیش آمده برای آنان در داخل کشور و نیز برای حمایت دوباره از این خوانندگان این درخواست ها را پذیرفتیم و دسترسی به آثار آنان را از وبسایت «رادیو جوان» غیرفعال کردیم.

کاربران و شنوندگان محترم «رادیو جوان» کم و بیش با پیچیدگی های فعالیت های هنری در ایران آگاه اند و این اقدام را ما را درک خواهند کرد. بدون تردید در این سال ها، «رادیو جوان» نقش مهمی در افزایش شمار، محبوبیت و معرفی این دست خوانندگان به جامعه ایرانی ایفا کرده است. شگفت است که بدانیم حتی اکنون هم تعداد انگشت شماری از این خوانندگان مجاز توسط همین رسانه هایی که ما را متهم می کنند، مورد حمایت قرار می گیرند در صورتی که «رادیو جوان» همیشه از آنان پشتیبانی کرده است.

بیشتر بخوانید:

کلاهبرداری میلیاردی از طریق مجریان رادیو جوان

پرطرفدار ترین پیج های ایرانی اینستاگرام کدامند؟ (آذر ۹۷)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا