دسته‌بندی نشده

درمان میگرن با فلفل قرمز

تأثیر فلفل قرمز بر درمان سردرد

سر درد های میگرنی شدید زندگی روزمره بسیاری از ما را مختل کرده است. احتمالاً تا به حال نسخه های پزشکان مختلفی را برای رهایی از درد آزمایش کرده ایم و نتیجه مطلوب، حاصل نشده است.

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با تأثیر فلفل قرمز بر درمان سردرد میگرنی آشنا شوید.

تأثیر فلفل قرمز بر درمان سردرد

اما آخرین بار، یکی از پزشکان به من پیشنهاد داد تا فلفل تند را برای التیام درد بخورم! ابتدا این کار را با خوردن کمی فلفل قرمز تازه به همراه غذا شروع کردم که در کمال تعجب تاثیر به سزایی در کاهش سردرد داشت. بعد از آن سعی کردم پودر فلفل قرمز را به همراه قهوه بنوشم تا بتوانم از کافئین موجود در قهوه نیز کمک بگیرم که تاثیر بهتری را شاهد بودم.

تأثیر فلفل قرمز بر درمان سردرد

انواع سردرد

سردرد به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شود. سردردهای اولیه عبارت‌اند از: میگرن، سردرد خوشه‌ای و سردرد مزمن روزانه. سردردهای ثانویه علل و پاتولوژی های متعددی دارند. بخش بزرگی از سردردها عصبی‌اند، حدود ۹۸ درصدشان خوش‌خیم و قابل بهبودند و یک تا دو درصد از سردردها نیز به دلیل تومور مغزی یا ضایعه مغزی رخ می دهند.

تأثیر فلفل قرمز بر درمان سردرد

تأثیر فلفل قرمز بر درمان سردرد

فلفل تند میوه گیاهی از رده فلفل دلمه‌ای است که عضوی از خانواده بادنجانیان می باشد. فلفل قرمز از قاره آمریکا می آید. بعد از کشف امریکا توسط کریستف کلمب و مبادله همه جانبه بین قاره ها، مبادله کلمبی، تیپ های گوناگونی از فلفل تند در سراسر دنیا برای استفاده خوراکی و پزشکی پرورش پیدا کرد. فلفل قرمز و فلفل هابانرو از انواع این فلفل هستند.

تأثیر فلفل قرمز بر درمان سردرد

علت احساس تندی کردن در دهان بوسیله فلفل، ماده‌ای است به نام کاپسیسین (Capsaicin) شامل ماده خام طبیعی vanillyl amine می باشد که حاوی اسیدهای monocarboxylic از زنجیره های مختلف C-8 تا C-11 می باشد. لازم به ذکر است که این ماده دارای قابلیت چربی زدایی بوده و در برخی از میوه ها یافت می شود که در این میان فلفل قرمز بیشترین میزان آن را به خود اختصاص می دهد.

که بسیار برای بدن مفید است. کاپسیسین و تعدادی از ترکیبات مشابه دیگر توسط برخی از گیاهان جنس کپسیکوم تولید می شود موجب رانده شدن بعضی از علفخواران می گردد. کاپسیسین نوعی آلکالوئید است که در برخی از گیاهان مثل فلفل قرمز یافت می شود که برای پوست و موکوس محرک بوده و برای تهیه نوعی دارو که در تسکین برخی از دردها به کار می رود مورد استفاده قرار گرفته است. این ماده هرگاه به مخاط دهان برخوردکند، مغز به اشتباه آن قسمت را داغ احساس می کند.

عملکرد capsicum به این شکل است که میزان ماده P را کاهش می دهد. وظیفه ماده P انتقال حس درد از پوست به سلول های عصبی مهره ها است. با مسدود کردن ماده P پمادهای حاوی capsicum مانند یک بی حس کننده قوی و طولانی‌مدت عمل کرده و تقریباً 75 درصد از بیماران پوستی، رضایت خود را از این نوع کرم ها و پمادها اعلام کرده‌اند. لازم به ذکر است که این کرم ها به هیچ وجه نباید با چشم تماس برقرار کنند چرا که سوزش شدیدی را ایجاد می کنند.

تأثیر فلفل قرمز بر درمان سردرد

آثار دارویی

درمان میگرن با فلفل قرمز

رینیت آلرژیک در اثر واکنش های التهابی اعصاب مخاط بویائی ایجاد می گردد. براساس مطالعات و تحقیقات بسیار انجام شده فلفل قرمز بر روی اعصاب فیبرهای C بدون میلین و بعضی از فیبرهای A میلین دار مخاط بویائی اثر گذاشته و به عنوان عامل بلوک کننده نوروپپتیدها رفلکس اکسون را مهار کرده و اثر درمانی ویژه‌ای بر رینیت آلرژیک دارد. مطالعات نوین ثابت کرده است که پس از درمان با کاپسائیسین میزان لکوترینهای ترشحات بینی تغییری نمی کند.
در این فصل ضمن ارائه مواد و وسایل مورد استفاده در این پروژه که به راحتی در دسترس قرار دارد سعی شده با مشورت و گرفتن کمک از افراد راهنما یا اساتید دانشگاه که در ذیل در تحصیل شرح آن ها آمده است. روش انجام کار مرحله به مرحله ذکر شده است.

تأثیر فلفل قرمز بر درمان سردرد

مواد و وسایل مورد نیاز:

  • فلفل قرمز قاشق غذا خوری سرپر 2 عدد
  • تشت 3 لیتری 1 عدد
  • کاغذ و قلم جهت ثبت مشاهدات
  • پایه یا گیره جهت نگهداری
  • دماسنج پزشکی
  • دماسنج معمولی 1 عدد
  • قاشق جهت هم زدن
  • حوله جهت خشک کردن پای بیمار 1 عدد
  • کرنومتر جهت سنجش زمان 1 عدد

تأثیر فلفل قرمز بر درمان سردرد

به خاطر داشته باشید که میگرن یک بیماری پیچیده است و علم هنوز از درمان قطعی آن عاجز می باشد و ممکن است این روش برای برخی از شما موثر نباشد.ماده Capsaicin موجود در فلفل، یکی از موادی است که برای رفع درد استفاده میشده است.

به خاطر داشته باشید که میزان Capsaicin موجود در انواع فلفل ها با یکدیگر متفاوت است و ربطی به میزان تندی آنها ندارد. بهتر است که خودتان بگردید و فلفل های مختلف را آزمایش کنید و ببینید که کدام روش برایتان موثر است.سعی کنید بیشتر از فلفل خالص استفاده کنید و به سمت موادی نظیر ترشی های تند نروید، زیرا ممکن است آنها حاوی موادی باشند که سردرد شما را تشدید کنند.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب تأثیر فلفل قرمز بر درمان سردرد

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد

منبع:سالم زی

تأثیر فلفل قرمز بر درمان سردرد

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا