دسته‌بندی نشده

طرز تهیه پودر پسته خانگی و مخصوص با پسته تازه

طرز تهیه پودر پسته خانگی

پسته یکی از آجیل های پرخاصیت است که خلال و پودرش در بسیاری از غذاها و شیرینی ها استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودر پسته خانگی و مخصوص با پسته تازه در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای پودر پسته

پسته یک کیلو

طرز تهیه پودر پسته

طرز تهیه پودر پسته خانگی
مرحله اول

برای درست کردن پودر پسته بهترین نوع پسته، پسته کال است که مغزش کاملا پر نشده و سبز رنگ است و برای تهیه پودر پسته بهترین گزینه است اما از پسته های رسیده هم می توانید استفاده کنید.

مرحله دوم

در ابتدا پوست سخت روی پسته ها را جدا کنید سپس مغز پسته را دو پوسته کنید یعنی پوست نازک روی مغز پسته را هم جدا نمایید این پوست چون لکه های قرمز رنگی دارد در پودر دیده می شود.

حتماً بخوانید:

مرحله سوم

برای جدا کردن پوست نازک روی پسته ها باید یک آب داغ نزدیک به جوش آماده نمایید و برای یک تا دو دقیقه پسته ها را در آن انداخته تا پوست روی مغز پسته نرم شود سپس در آب سرد بیاندازد.

طرز تهیه پودر پسته

مرحله چهارم

مواظب باشید که پسته ها در آب گرم زیاد نمانند که رنگ آنها تغییر نکند و از سبزی به زردی تغییر رنگ ندهد. می توانید با فشار دادن روی مغز پسته ها، پوسته ی روی آن را جدا کرد.

مرحله پنجم

بعد از جدا کردن پوسته مغزها را در سایه روی پارچه ای بریزید و اجازه دهید خشک شوند اصلا در نور خورشید خشک نکنید که رنگ پسته ها زرد می شود بعد از دو تا سه روز پسته ها خشک می شوند.

مرحله ششم

در این مرحله می توانید پسته ها را پودر کنید برای این کار از آسیاب استفاده کنید ولی پودر کردن را در فاصله های کوتاه انجام دهید و با قاشق زیر و رو کنید تا یکدست پودر شوند و پودر های زیر له نشوند.

مرحله هفتم

اگر آسیاب زیادی داغ شد صبر کنید، دستگاه را خاموش کنید تا خنک شود زیرا گرمای زیادی باعث می شود که پودر پسته به روغن بیافتد، بعداز پودر کردن پسته ها آن ها را الک کنید.

طرز تهیه پودر پسته

مرحله هشتم

بعد از الک کردن، دانه های درشت را دوباره در آسیاب بریزید و پودر کنید تا یک پودر یکدست داشته باشید. پودر پسته را در یک ظرف خشک و تمیز نگهداری کنید.

موارد استفاده از پودر پسته

پودر پسته را می توانید برای تزئین شیرینی ها به ویژه باقلوا و غذاهای مختلف استفاده نمایید و جلوه زیبا و مجلسی به آنها ببخشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا