دسته‌بندی نشده

خواص بی نظیر عسل برای بیماری های قلبی و عروقی

خواص عسل برای قلب

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با خواص عسل برای قلب بیشتر آشنا شوبد.

ثابت شده که عسل به دلیل داشتن گلوکز زیاد که به آسانی تجزیه می شود و انرژی زاست و همچنین تاثیر بسیار مهمی بر عضلات در انواع مختلف باعث گشاد شدن رگ ها شده و جریان خون را در شریان های انشعابی افزایش می دهد و از طرف دیگر سبب بهبود وضع فشار مایعات بدن شده و فشار خون را تنظیم و از سکته ی قلبی جلوگیری می کند .

عسل غذایی مقوی و انرژی زاست و به کمک دیاستاز هایش چربی های اطراف قلب را آب می کند . میزان مصرف عسل جهت جلوگیری از گرفتگی رگ ها خونی روزانه دو تا چهار قاشق غذا خوری است .

خواص عسل برای بهبود سلامت قلب

قلب پرکارترین عضله بدن است که از بدو تولد شروع به کار می کند و با استراحت آن، انسان و حیوانات به استراحت ابدی می پردازند.

این عضله که در طول زندگی انسان هرگز استراحت ندارد، بالطبع بیشترین مصرف انرژی را در بین تمام عضلات بدن دارد. انرژی موردنیاز عضلات از طریق سوختن گلوکز داخل یاخته های بدن آزاد می شود و عسل منبع سرشار گلوکز است.

علاوه بر آن، عسل دارای آنزیم هایی است که قادر به تجزیه و انحلال چربی ها بوده و لذا مصرف عسل باعث می شود که علاوه بر تأمین انرژی فراوان برای تحریک و تقویت قلب، چربی های داخل قلب و عروق تحلیل روند و به این وسیله باعث گشادشدن عروق و رفع تنگی آنها، افزایش جریان خون در قلب و عروق و تنظیم فشار خون می شود و با چنین اثراتی طبعا از خطر بروز سکته قلبی جلوگیری می کند.

مصرف عسل به تقویت کار قلب کمک میکند:
توصیه می شود تمام بیماران قلبی، به ویژه آن دسته از بیماران که مبتلا به انسداد یا تنگی عروق قلبی هستند، از مصرف عسل کوتاهی نکنند.

روش مصرف عسل برای بیماران قلبی

روش زیر را برای تغذیه عسل توسط بیماران قلبی توصیه می شود :

  1. تقویت کار قلب یا کمک به رفع تنگی عروق را به مدت ۳ ماه به طور مداوم ادامه دهید.
  2. برای مدت ۳ ماه، هر روز در سه نوبت ۳۰ گرم عسل را مصرف کنید(روزانه ۹۰ گرم).
  3. سعی کنید مصرف در حد ۳۰ گرم در هر نوبت رعایت شود.
  4. عسل مصرفی را بعد از صبحانه، نهار و شام به صورت شربت مصرف کنید.
  5. در هر نوبت مصرف، ۳۰ گرم عسل (یک پیمانه مخصوص) را در یک لیوان آب سرد کاملا حل کنید و بنوشید. .
  6. پس از ۳ ماه، کمک درمانی با عسل را به مدت ۳ ماه دیگر به روش فوق و با ۱۵گرم عسل در هرنوبت (۴۵ گرم در روز) ادامه دهید.
  7. پس از اتمام ماه ششم، دوره کمک درمانی قلب شما با عسل تمام شده است.

اما توصیه می شود که از آن پس نیز از مصرف عسل غافل نشوید و دست کم یک روز در میان یک لیوان شربت عسل که حاوی یک قاشق مرباخوری عسل باشد، بنوشید.

خواص عسل برای قلب

خواص بی نظیر عسل برای قلب

در این شرایط، عسل می‌تواند به سلامت قلب کمک کند. اثبات شده است که عسل نه تنها برای بیماران مبتلا به دیابت، ناهنجاری‌های چربی خون و چاقی، بلکه برای بیماری‌های قلبی-عروقی نیز مفید است.

برخی محققین می‌گویند که استرس اکسیداتیو مسئول بیماری‌های قلبی-عروقی هستند و به پیشرفت بیماری‌های مزمن و فرسایشی نظیر سرطان، اختلالات خود ایمن، پیری، آب مروارید، آرتروز روماتیسمی و بیماری‌های قلبی-عروقی و تحلیل عصبی کمک می‌کند.

بره موم، گرده گل و عسل دارای بالاترین فعالیت آنتی‌اکسیدانی هستند. مصرف منظم این مواد غذایی، از طریق کاهش عامل‌های ریسک خون و شرایط قلبی خاص مانند ضربان ناقص قلب، آریتمی و تاکیکاردی، سلامت قلبی-عروقی را بهبود می‌بخشد.

سندروم متابولیک – منشأ تمام مشکلات

سلامت قلبی ما به عامل‌های زیادی از جمله نوع رژیم غذایی، سبک زندگی، میزان ارتباط با محیط، زندگی احساسی، ژنتیک و بسیاری از عامل‌های دیگر بستگی دارد.

بسیاری از مشکلات امروزی ناشی از وضعیتی است که پزشکان از سال ۱۹۹۰ آن را سندروم متابولیک می‌نامند.

ران فسندن درباره این سندروم و اثر عسل بر آن را در کتاب مشهور خود «انقلاب جدید عسل» توضیح می‌دهد. بر اساس این کتاب، سه موضوع وجود دارد: گرسنگی مزمن مغز، فقدان خواب مزمن و استرس متابولیک مزمن.

  1. گرسنگی مزمن مغز نوعی گرسنگی مکرر مغز است که بصورت شبانه و زمانی که ذخیره گلیکوژن کبد در طول خواب تمام می‌شود، رخ می‌دهد.
  2. فقدان خواب مزمن در نتیجه گرسنگی مغز رخ می‌دهد که موجب ترشح آدرنالین و کورتیزول شده و منجر به خواب کوتاه و منقطع می‌شود.
  3. استرس متابولیک مزمن به ترشح مکرر و بیش از حد آدرنالین و کورتیزول ارتباط دارد. این روند یک مکانیزم حفاظتی است که جهت تأمین سوخت مغز در زمان اتمام ذخیره گلیکوژن کبد آغاز می‌شود.

خواص عسل برای بیماری های قلبی و دیگر مشکلات

مهم‌ترین عامل‌هایی که می‌توانند عامل‌های ریسک بیماری‌های قلبی-عروقی را نشان دهند، عبارت اند از: گلوکز پلاسما، انسولین پلاسما، کلسترول، تری‌گلیسیرید (TG)، چربی‌های خون، پروتئین‌های واکنش‌پذیر (CCRP) و هموسیستین.

ان.اس. الویلی در سال ۲۰۰۴ تحقیقی با عنوان «عسل طبیعی گلوکز پلاسما، پروتئین‌های واکنش‌پذیر (CCRP)، هموسیستین و چربی‌های خون را در افراد سالم، مبتلا به دیابت و دارای چربی خون بالا، در مقایسه با دکستروز و ساکاروز، کاهش می‌دهد» را در نشریه Journal of Medicinal منتشر کرد.

وی اثرات عسل خوراکی (۷۵ گرم) و سایر مواد تطبیقی مانند عسل مصنوعی (فروکتوز بعلاوه گلوکز) یا گلوکز را بر روی نشانگرهای اشاره شده در بالا بررسی کرد. نتایج این تحقیق عبارت اند از:

افزایش انسولین خون و پروتئین واکنش‌پذیر C پس از مصرف دکستروز، بسیار بالاتر از مقادیر آن‌ها پس از مصرف عسل بود.

  1. دکستروز، میزان کلسترول خون و کلسترول لیپوپروتئین کم‌ راکم (LDL) را کاهش داد.
  2. عسل تقلبی کلسترول و LDL را کمی کاهش و تری‌گلیسیرید را افزایش داد.
  3. عسل سطوح کلسترول، LDL-C و TG خود را کاهش و HDL-C (کلسترول لیپوپروتئین پرتراکم) را کمی افزایش داد.
  4. در بیماران مبتلا به چربی خون بالا، عسل مصنوعی LDL-C را افزایش داد، در حالی که عسل مقدار LDL-C را کاهش داد.

خواص عسل برای قلب

نظریه محققان عسل و قلب و عروق در مورد خواص عسل برای قلب

به گفته محققان ، کسی که روزانه چهار قاشق عسل مصرف کند ، آنتی اکسیدان بیشتری در خون خود ذخیره خواهد کرد که مانع از گرفتگی رگ های خونی می شود .

بر اساس این گزارش ، محققان به مردانی که 18 تا 68 سال سن داشتند به مدت پنج (5) هفته ، هر روز یک لیوان آب مخلوط با 4 قاشق عسل دادند و دریافتند آنتی اکسیدان موجود در بدن آن ها بیش از دیگران است .

گفتنی است آنتی اکسیدان ماده ای است که از بافت های بدن در مقابل اکسیژن تهاجمی محافظت می کند .

تحقیقات انجام شده در گذشته نیز نشان داده است که عسل به اندازه ی سیب ، موز یا توت فرنگی مواد محافظ و آنتی اکسیدان دارد .

البته لازم به یاد آوری است تاثیر مثبت عسل در تقویت قلب و عروق تنها با رعایت سایر نکات پزشکی و تغذیه ای قابل مشاهده است .

در موارد ضعف قلب مشاهده شده است که عسل می تواند تاثیر زیادی در باز گرداندن فعالیت قلب و زنده نگه داشتن بیماران داشته باشد .

همچنین از عسل برای تقویت قلب پس از انجام یک عمل جراحی سخت نام برده اند .

توصیه می شود تمام بیماران قلب به ویژه آن دسته از بیماران که مبتلا به انسداد یا تنگی عروق قلبی هستند ، در مصرف عسل کوتاهی نکنند و البته بیماران قلبی که دیابت دارند نباید اعتدال در مصرف را فراموش کنند .

همچنین تحقیقات اخیر نشان داده است مصرف عسل در درمان بیماران مبتلا به کلسترول بالا ، بسیار مفید است .

نسخه عسل درمانی برای مبتلایان به مشکلات قلب

برخی نسخه های مناسب عسل درمانی برای مبتلایان به مشکلات قلب عبارتند از :

  1. به بیماران قلب که از بی خوابی رنج می برند ، توصیه می شود یک لیوان شربت عسل ولرم ( دوقاشق مربا خوری عسل محلول در آب ) پیش از خوابیدن و شب هنگام بنوشند .
  2. خوردن عسل یکی از راه های کمک به کنترل و درمان تپش قلب و همچنین یکی از بهترین روش های درمانی ، خوردن یک لیوان آب ولرم و یک قاشق عسل و نصف لیمو ترش قبل از خوابیدن است .
  3. برای تقویت کار قلب یا کمک به رفع تنگی عروق برای مدت سه ماه هر روزه در سه نوبت صبح ، ظهر و شب بعد از غذا یک تا دو قاشق غذا خوری عسل را با مقداری آب رقیق کرده و به صورت شربت در آورید و مصرف کنید .

بیشتر بخوانید :

عسل آویشن : آشنایی کامل با خواص بی نظیر عسل آویشن

عسل کنار : ۴۰ خاصیت بی نظیر عسل کنار (سدر)

آشنایی با خواص حیرت انگیز معجون عسل و انجیر

عسل چهل گیاه : فواید بی نظیر عسل چند گیاه چیست ؟

عسل گزانگبین و تمام خواص این عسل گیاهی

عسل بره موم : آشنایی با خواص اعجاب انگیز عسل بره موم

۱۶ خاصیت اثبات شده ارده و عسل برای سلامت بدن

سخن پایانی:

همانطور که مشاهده فرمودید ، عسل برای انواع بیماری های قلبی و عروقی ، به عنوان یک شفا دهنده عمل می کند . اما بیماران قلبی و عروقی که به دیابت نیز مبتلا هستند ، باید به صورت کنترل شده از عسل استفاده کنند. امیدواریم مطالعه ی این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا