دسته‌بندی نشده

۱۴ خاصیت شگفت انگیز عسل و زنجبیل

مجله دلگرم | عسل و زنجبیل نه تنها مخلوطی خوشمزه است بلکه خواص بسیار زیادی دارد. این مخلوط مدت های زیادی است که در طب سنتی هند برای درمان بیماری های تنفسی همچون سرماخوردگی و سرفه استفاده میشود. عسل و زنجبیل در کنار هم ترکیبی بسیار مقوی را تشکیل داده اند و فواید آن ها مکمل یکدیگر میباشد.

در ادامه 14 تا از فواید زنجبیل و عسل را برای آورده ایم.

1. درمان سرفه و سرماخوردگی

عسل با رقیق کردن خلط از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی پیشگیری میکند. به همین ترتیب زنجبیل نیز التهابات مجاری تنفسی را کاهش میدهد. به همین دلیل ترکیب عسل و دارچین میتواند درمانی موثر برای سرفه و علائم دیگر مشکلات دستگاه تنفسی باشد.

یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری دارچین را در یک لیوان آب داغ ریخته و اجازه دهید که بجوشد و دم بکشد. 2 مرتبه در روز این دمنوش را مصرف کنید تا خلط و سرفه درمان شود.

2. مسکن طبیعی

ترکیب زنجبیل و عسل یک مسکن طبیعی را بوجود میاورد. شاید خیلی ها طعم زنجبیل را دوست نداشته باشند اما ترکیب آن با عسل مشکل طعم تند زنجبیل را از بین میبرد. این ترکیب بخاطر تاثیری که در درمان سرماخوردگی، سرفه و گلودرد دارد بسیار محبوب و شناخته شده است.

زنجبیل یک بدلیل رایحه قوی که دارد یک خلط آور طبیعی محسوب میشود چراکه میتواند سینوس ها را باز کرده و شما را از شر خلط های موجود در سیستم تنفسی برهاند.

3. تقویت قلب و عروق

مطالعات نشان داده است که زنجبیل و عسل برای حفظ سلامت قلب مفید است. زنجبیل همچنین از تشکیل لخته خون جلوگیری کرده و کلسترول را پایین میاورد. این نحوه عملکرد زنجبیل و ترکیب آن با عسل باعث شده است تا این ترکیب در حفظ سلامت قلب و عروق بسیار موثر باشد.

4. تقویت سیستم ایمنی

عسل، زنجبیل و لیمو 3 ماده ای هستند که قدرتی شگفت انگیز در پیشگیری از بیماری ها دارند. مصرف دمنوش عسل و زنجبیل و لیمو میتواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. علاوه بر مواد معدنی و ویتامین های زیادی که زنجبیل و عسل دارند، این ترکیب سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها میباشد و همین موضوع نیز از دیگر فاکتور های تقویت سیستم ایمنی بدن است.

5. درمان سوء هاضمه

زنجبیل به توانایی اش در درمان مشکلات گوارشی مشهور است. عسل نیز خواص بسیاری در درمان سوء هاضمه دارد. به همین دلیل خوردن روزانه یک قاشق عسل و زنجبیل برای افرادی که سیستم گوارشی ضعیفی دارند توصیه میشود.

6. پیشگیری از حالت تهوع

همه میدانند که مواد زنجبیل خواص زیادی دارد اما آیا میدونستید که زنجبیل در پیشگیری و درمان حالت تهوع نیز موثر است؟ سالیان طولانی است که از عسل و زنجبیل برای درمان حالت تهوع (مخصوصا حالت تهوع دوران بارداری) استفاده میشود.

7. پیشگیری از بیماری های دهان و دندان

خواص ضد عفونی کننده زنجبیل و عسل، این ترکیب را تبدیل به گزینه ای ایده آل برای درمان زخم ها کرده است. ترکیب عسل و زنجبیل بدلیل داشتن هیدروژن پراکسید میتواند باعث ترشح گلوکونیک اسید شود. این اسید نیز یک ماده بسیار مهم برای درمان مشکلات دهان و دندان میباشد.

8. بهبود گرفتگی های قاعدگی

زنجبیل یک از گیاهان دارویی آشنا برای درمان مشکلات و گرفتگی های دوران قاعدگی و همچنین سندرم قاعدگی میباشد. چای زنجبیل و عسل به تسکین ماهیچه ها کمک کرده و بدین شکل میتواند از شدت گرفتگی های قاعدگی بکاهد. همچنین خانم هایی که دچار قاعدگی های خیلی سخت میشده اند نیز گزارش داده اند که مصرف زنجبیل و عسل توانسته مشکل آن ها را بهبود دهد.

9. بهبود سرطان

زنجبیل میتواند حالت تهوع و استفراغ که عوارض روش های درمانی سرطان مثل شیمی درمانی میباشد را درمان کند. افرادی که شیمی درمانی انجام میدهند معمولا استفراغ و حالت تهوع شدید دارند و یکی از بهترین راه های درمان این مشکل استفاده از روش های درمانی خانگی میباشد. زنجبیل به هضم سریعتر غذا کمک میکند. زمانیکه معده خالی باشد احتمال بوجود آمدن حالت تهوع نیز کمتر است.

فواید زنجبیل که به آن ها اشاره کردیم به همراه خواص آرامبخش عسل یک ترکیب شگفت انگیز برای پیشگیری از حالت تهوع و استفراغ بوجود میاورند.

10. درمان استرس

زنجبیل و عسل خواص آرامش بخشی دارند که میتواند به مدیریت و کاهش استرس کمک کند. گفته میشود این ویژگی عسل و زنجبیل بدلیل خواص التیام بخش و رایحه قوی این ترکیب میباشد.

11. پیشگیری از عفونت های قارچی

درمان عفونت های قارچی چالش های خاص خود را دارد چراکه اینگونه عفونت ها در برابر دارو های معمول مقاوم شده اند اما باید بدانید که اینگونه عفونت ها هیچ شانسی در برابر عسل و زنجبیل ندارند.

در تحقیقات علمی مشخص شده است که زنجبیل یکی از قوی ترین گیاهان دارویی در مبارزه با عفونت های قارچی میباشد. به همین دلیل اگر شما دچار اینگونه عفونت ها هستید، یکی از بهترین گزینه هایی که دارد این است که مخلوط زنجبیل و عسل استفاده کنید.

اگر عفونت قارچی موضعی دارید ترکیبی از چند قطره روغن زنجبیل، روغن نارگیل و روغن چای بر روی ناحیه عفونی بریزید. اینکار را 2 یا 3 بار در روز انجام دهید تا تاثیرات شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

12. درمان درد مفاصل و میگرن

میگرن میتواند بسیار آزار دهنده و دردناک باشد. از طرفی هم نمیتوان آن را با دارو های معمولی درمان کرد. البته خبر خوب این است که زنجبیل میتواند درد میگرنی را کاهش داده و همچنین به سلامت مغز نیز کمک کند. زنجبیل از آنجایی که خواص ضد التهابی زیادی دارد میتواند هرگونه درد و ورم بافت های مختلف بدن را درمان کند.

13. درمان آسم

گفته میشود عسل و زنجبیل میتواند آسم و دیگر بیماری های سیستم تنفسی را درمان کند چراکه این ترکیب خواص آرام بخش و ضد التهابی قوی دارد که میتواند باعث تسکین شش ها و خون رسانی بهتر به این اندام ها و همچنین تسکین رگ های خونی بشود.

14. تقویت سیستم گوارشی

عسل و زنجبیل علاوه بر اینکه میتواند استفراغ و حالت تهوع را کاهش دهد، به جذب بهتر مواد غذایی نیز کمک کرده و همچنین از نفخ و ورم معده شکم پس از وعده های غذایی پیشگیری میکند.

در همین زمینه بخوانید:

۷ خاصیت اسرار آمیز عسل بهار نارنج

۸ خاصیت استثنایی آب نارگیل و عسل

ماست و عسل: فواید اسرار آمیز ترکیب ماست و عسل

۷ خاصیت حیرت‌ انگیز عسل شبدر

۲۳ خاصیت معجزه آسا عسل و دارچین

۱۵ خاصیت باورنکردنی عسل و لیمو

انواع عسل: ۳۴ نوع عسل که باید بشناسید


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا