دسته‌بندی نشده

با گیاه چلیپای بنفش و روش نگهداری از آن آشنا شوید!

روش نگهداری و کاشت گیاه چلیپای بنفش

چلیپا گیاهی از خانواده شب بو است که مثل گل تنباکو عطری شبیه به سوسن دارد و مناسب مناطق خنک و سرد است. عطر ملایم این گیاه از غروب شروع به منتشر شدن کرده و فضا اطرافش را خوشبو می‌کند.

گیاه چلیپای بنفش را می توان در اواخر پاییز یا اوایل بهار کاشت. این گیاه در خاکی که به خوبی زهکشی شده است رشد می کند. عمق کاشت گیاه باید به اندازه دو برابر قطر ریشه باشد.

گیاه چلیپای بنفش به آبیاری متوسط نیاز دارد. در طول فصل رشد، گیاه را به طور منظم آبیاری کنید تا خاک همیشه مرطوب بماند. با این حال، از آبیاری بیش از حد خودداری کنید زیرا می تواند باعث پوسیدگی ریشه شود.

گیاه چلیپای بنفش به کوددهی زیادی نیاز ندارد. در طول فصل رشد، هر ماه از کود متعادل استفاده کنید.

کاشت گیاه چلیپای بنفش

روش تکثیر گیاه چلیپای بنفش

گیاه چلیپای بنفش را می توان از طریق تقسیم ریشه یا از طریق کاشت بذر تکثیر کرد.

تقسیم ریشه
برای تقسیم ریشه، گیاه را در اواخر پاییز یا اوایل بهار از خاک خارج کنید. ریشه ها را با یک چاقوی تیز به چند قسمت تقسیم کنید. هر قسمت باید حداقل یک جوانه داشته باشد. قسمت های تقسیم شده را در خاکی که به خوبی زهکشی شده است بکارید.

کاشت بذر
بذرهای گیاه چلیپای بنفش را می توان در اواخر پاییز یا اوایل بهار در خاکی که به خوبی زهکشی شده است کاشت. بذرها را با لایه نازکی از خاک بپوشانید. بذرها معمولاً طی دو تا سه سال جوانه می زنند.

مشکلات و آفات
گیاه چلیپای بنفش معمولاً از بیماری ها و آفات مصون است. با این حال، ممکن است به بیماری های قارچی مانند پوسیدگی ریشه یا کپک پودری مبتلا شود. برای جلوگیری از بیماری های قارچی، گیاهان را در خاکی که به خوبی زهکشی شده است بکارید و از آبیاری بیش از حد خودداری کنید.

تکثیر گیاه چلیپای بنفش

نکات لازم جهت تکثیر گیاه چلیپای بنفش

گیاه چلیپای بنفش را می توان در گلدان نیز پرورش داد. گلدان ها باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا ریشه ها به راحتی در آن رشد کنند.
گیاه چلیپای بنفش را می توان در دسته های بزرگ یا در ترکیب با سایر گیاهان کاشت.
برگ های گیاه چلیپای بنفش را می توان برای تزئین نیز استفاده کرد. برگ ها را می توان در گلدان یا سبد قرار داد یا آنها را به صورت خشک استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا