دسته‌بندی نشده

آشنایی با روش کاشت و مشکلات رایج گل کالانکوئه بلوسفلدیانا

روش نگهداری از گیاه کالانکوئه در آپارتمان

گیاه کالانکوئه جزو گیاهان خانگی محبوبی است که گل های رنگارنگش در رنگ های قرمز، سرخابی، زرد، نارنجی و سفید رشد می کند. کالانکوئه بلوسفلدیانا به افتخار رابرت بلوسفلد، که این گیاه را در بومی خود ماداگاسکار کشف کرد، نامگذاری شده است. در زیستگاه بومی خود در مناطق خشک رشد می کنند، بنابراین نیازی به آبیاری زیادی ندارند. این گیاه در حدود هشت هفته گل می دهند.

این گیاهان به طور گسترده در مراکز باغ و گل فروشی ها در دسترس هستند و اغلب به عنوان هدیه داده می شوند. بعد از اینکه این گیاه گل می دهند، بسیاری از مردم آنها را دور می اندازند. با این حال، با کمی تلاش می توان آنها را به گل دادن دوباره تشویق کرد.

کالانکوئه دارای گلهای دوتایی با ماندگاری زیاد است و همچنین به طور گسترده در دسترس است. آنها از کالانکوئه بلوسفلدیانا پرورش داده شده اند. همچنین انواع زیادی از کالانکوئه وجود دارد که برخلاف گل‌هایشان به دلیل برگ‌های جذابشان پرورش می‌یابند. اینها شامل گیاه پارویی جذاب و غیرمعمول (Kalanchoe thyrsiflora) و گیاه گرد و غبار گل پودری، Kalanchoe pumila است. با توجه به امکان نگهداری کالانکوئه ها در منزل و محیط کار می توانند گزینه خوبی به عنوان گلدان تبلیغاتی باشند.

روش نگهداری از گیاه کالانکوئه در آپارتمان

نحوه و محل پرورش کالانکوئه

کالانکوها گیاهان خانگی کم نگهداری هستند و مراقبت از آنها بسیار آسان است. به آنها یک نقطه روشن و آفتابی بدهید. آنها را زیاد آب ندهید صبر کنید تا چند سانتی متر بالای خاک آنها خشک شود.

کالانکوها در یک مکان روشن و آفتابی بهترین عملکرد را دارند. یک نقطه نزدیک به یک پنجره رو به شرق یا غرب در تابستان ایده آل است و یک نقطه رو به جنوب در زمستان. در زمستان بالای ۱۰ درجه سانتیگراد نگهداری شود.

کالانکوئه شما در گلدانی که کاشته شده خوب رشد میکند، به خصوص اگر قصد دارید پس از گلدهی آن را دور بریزید. اگر می خواهید گیاه خود را برای مدت طولانی تری نگه دارید یا در حال رشد و پرورش گونه های متفاوتی هستید، در گلدانی بکارید که کمی بزرگتر از گلدان اصلی است و دارای سوراخ های زهکشی است.

کمپوست را برای رشد بهتر گیاه اضافه کنید. می توانید مقداری ورمیکولیت، پرلیت یا شن باغبانی به کمپوست اضافه کنید تا زهکشی آزادتر و بهتری داشته باشد. گیاه را به خوبی آبیاری کنید و مطمئن شوید که آب اضافی آن تخلیه شده است.

حتماً بخوانید:

نحوه تکثیر کالانکوئه

کالانکوها به راحتی از طریق قلمه ساقه یا برگ تکثیر می شوند. قبل از کاشت در گلدان کوچک اجازه دهید قلمه ها چند روز خشک شوند.

چگونه دوباره گل کالانکوئه درست کنیم؟

ممکن است کالانکوئه را دوباره به گل برسانید، اما کمی تلاش می خواهد. کالانکوئه ها گیاهان «روز کوتاه» هستند، به این معنی که برای تولید جوانه نیاز به «دوره استراحت» روزهای کوتاه و شب های طولانی دارند. به همین دلیل است که آنها به طور طبیعی در ماه فوریه شروع به گل دادن می کنند.

مشکلات رایج گیاه کالانکوئه

مشکلات رایج گیاه کالانکوئه

  • لکه های قهوه ای روی برگ ها احتمالاً ناشی از آفتاب سوختگی است. اگر گیاه شما آسیب دیده است، آن را از نور مستقیم خورشید دور کنید.
  • برگ های کالانکوئه در زیر نور خورشید قرمز می شوند جای نگرانی نیست، اما اگر علائم آفتاب سوختگی را نیز نشان داد، باید آن را جابه جا کنید.
  • اگر کالانکوئه شما در حال پژمرده شدن است، ممکن است مکان آن خیلی سرد شده باشد، بنابراین آن را به یک نقطه گرمتر و به دور از هر گونه بادهای سرد منتقل کنید.
  • ممکن است گیاه شما کمتر یا بیش از حد آبیاری شده باشد، بنابراین رژیم آبیاری خود را بررسی کنید.
  • ساقه‌ای مایل به قهوه‌ای رنگ روی گیاه به دلیل آبیاری بیش از حد، پوسیدگی ساقه است. این می تواند گیاه را از بین ببرد، بنابراین مناطق آسیب دیده را بردارید و قبل از آبیاری مجدد اجازه دهید کمپوست خشک شود.

منبع : ژمینو کاکتوس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا