دسته‌بندی نشده

با مواد غذایی ضد استرس آشنایی دارید؟

مواد غذایی ضد استرس:برای رسیدن به سر کار تاخیر دارید،یا به خانه جدید آمده اید و با پرداخت هزینه ها و قبض ها درگیر هستید یا در حالت های مختلف از این قبیل حس تند شدن طپش قلبتان و سفت شدن ماهیچه ها را در درون خود حس میکنید.در این حالات استرس در حال تخریب سلامتی بدن شماست.استرس شما را در مقابل بیماری ها ضعیف و حساس میکند،فشار خون را بالا میبرد و ریسک ابتلا به دیابت و افسردگی را بالا میبرد.شاید برای مقابله با استرس ورزش ها و مدیتیشن های مختلف را امتحان میکنید اما بهتر است با مواد غذایی ضد استرس نیز آشنا شوید تا برای رفع استرس کمک بیشتری داشته باشید.با دلگرم همراه شوید:

آرامش با شکلات تلخ

مواد غذایی ضد استرس

استرس دارید؟ سریع بروید و یک تکه شکلات تلخ بخورید.رسوراترول، یک نوع آنتی اکسیدان کشف شده در شکلات، باعث رها سازی بیشتر میزان سروتونین در مغز می شود.این ماده شیمیایی که متغیر حالت انسان است باعث احساس آرامش و خوشحالی می شود.مواد مغذی موجود در شکلات تلخ جریان خون را بهتر میکند و فشار خون را پایین میاورد.اگرچه این ماده خوراکی خوشمزه مواد مغذی زیادی دارد و ضد استرس است اما نباید در خوردن آن زیاده روی کنید.روزی یک قطعه کوچک شکلات تلخ برای رفع استرس و سلامتی کافیست.

سالمون، شکننده استرس

مواد غذایی ضد استرس

امگا 3 موجود در سالمون نه تنها برای سلامت قلب شما مفید است،بلکه تحقیقات نشان داده است که به شما برای مدیریت و کاهش استرس کمک میدهد.اسیدهای چرب موجود در سالمون از نورون ها در مقابل اثرات مخرب استرس محافظت می کنند.برای داشتن سلامتی، حتما دو بار در هفته سالمون یا ماهی هایی نظیر ماهی تن و یا ساردین مصرف کنید.اگر تمایلی به مصرف ماهی ندارید میتوانید برای دریافت امگا 3، دانه کتان و یا گردو مصرف کنید.

چای،نوشیدنی محبوب

مواد غذایی ضد استرس

چای سبز و سیاه هر دو دارای آمینو اسید ال تیانین هستند.این آمینو اسید به بالا رفتن تولید دوپامین و سروتونین در بدن کمک میکند.دوپامین نیز مانند تیامین باعث حس رضایت و لذت در مغز می شود. بنابراین، اگرچه یک فنجان چای سبز گاهی اوقات کافئین بیشتری از یک فنجان قهوه دارد، ولی ال تیانین میتواند اثر محرک آن را خنثی کند و حس لذت و آرامش را بالا ببرد.

تقویت ایمنی با فلفل دلمه ای قرمز

مواد غذایی ضد استرس

ترد و شیرین، فلفل دلمه ای قرمز نه تنها به رنگ و لعاب غذا یا سالاد جلوه ی یبایی میدهد بلکه ایمنی بدن را تقویت و با استرس مقابله میکند.1/2 فنجان فلفل دلمه ای قرمز حاوی 158 میلی گرم میباشد(تقریبا به اندازه 6 لیوان آب پرتقال).سعی کنید هفته ای دو یا چند بار در سالاد یا غذاهای مختلف خود از فلفل دلمه ای قرمز استفاده کنید.

با خوردن لوبیا پر انرژی تر میشوید

مواد غذایی ضد استرس

لوبیا به آزاد سازی مواد مغذی و انرژی غذاهایی که می خورید کمک میکند، در عین حال نقش بسیار پررنگی را در مدیریت و کاهش استرس بازی میکند.نیاسین موجود در لوبیا باعث بهتر شدن کیفیت خواب می شود، ویتامین B5 و تیامین به تنظیم کردن کورتیزول در شرایط استرس زا کمک میکند، و فولات موجو در لوبیا برای بازسازی نورون ها ضروری است. لوبیا نه تنها منبع غنی ویتامین B است بلکه دارای فیبر زیاد و پروتئین و آهن نیز هست.1/2 فنجان از هر نوع لوبیایی دارای میزانی از ویتامین B است که به شما در مدیریت استرس کمک میکند.

تهیه و ترجمه:مجله اینترنتی دلگرم

نشاط رازانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا