دسته‌بندی نشده

با خواص فراوان آب مرغ آشنا شوید

آب مرغ به عنوان یک غذای رژیمی در نظر گرفته می شود که برای بیماران در مرحله توان بخشی از بیماری های جدی و برای کودکان در مراحل رشد و نمو توصیه می شود. برای برخی افراد ، آب مرغ یک محصول آشپزی مورد علاقه است و برای برخی تنها درمان خماری است.

خواص آب مرغ پخته

اخیراً اظهاراتی درباره مضرات آب مرغ مطرح شده است. بسیاری از متخصصان تغذیه و متخصصان تغذیه معتقدند که جوشانده گوشت و استخوان مرغ مضر است ، زیرا تمام مواد مضر و همچنین چربی و کلسترول اضافی هنگام پخت و پز به آب می رسند.

آب مرغ محصولی است که با مواد مفید اشباع شده است: اسیدهای آمینه ، اسیدهای چرب اشباع نشده و پپتیدها. اگر در حین پخت سبزیجات و ادویه جات ترشی جات به آبگوشت اضافه شود ، این مزایای آبگوشت را افزایش می دهد.

خواص مفید سیر و پیاز ، آب مرغ را به عنوان پیشگیری کننده در برابر سرماخوردگی و ویروس ها تبدیل می کند. سبزیجات ریشه ای به آبگوشت اضافه می شود: هویج ، جعفری و ریشه کرفس. با خوردن آب مرغ داغ ، می توانید کار دستگاه گوارش را بهبود ببخشید ، معده و اثنی عشر را تحریک کنید.

خواص آب مرغ پخته

آب مرغ چه فایده ای دارد؟

آب مرغ برای بیماران مبتلا به ورم معده نشان داده شده است. با برداشتن اسید اضافی از معده ، این محصول شرایط را تسکین می دهد. محتوای سیستئین ، یک اسید آمینه ، به شما امکان می دهد بلغم را نازک کنید و شرایط را در بیماری های سیستم تنفسی، برونشیت و تراکئیت تخفیف دهید.

آب مرغ برای کسانی که در بهبود شکستگی مشکل دارند مفید است. بسیاری از مواد از استخوان ها و غضروف ها هضم می شوند و در هنگام بلع تأثیر مثبت بر وضعیت استخوان ، غضروف و بافت همبند دارند.

آب مرغ داغ متمرکز کننده مواد مغذی و ویتامین هایی است که بر سیستم عصبی تأثیر مفیدی دارند ، فعالیت قلب را تنظیم می کنند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند ، بنابراین این غذا در رژیم غذایی افراد ضعیف ، بیمار و تحت عمل جراحی قرار دارد.

در رژیم غذایی ، آب مرغ فقط به مقدار کم قابل مصرف است. این باید جوشانده فیله ها و دانه های آنها با حداقل محتوای چربی باشد.

آب مرغ نتیجه پخت استخوان مرغ و گوشت است. متخصصان تغذیه توصیه می کنند چربی های اضافی لاشه طیور را قطع کرده و به همراه پوست آنرا بیرون بریزید تا فقط گوشت و استخوان در ظرف بریزد. از آنجا که در صنعت طیور از مواد افزودنی شیمیایی و هورمونی و همچنین آنتی بیوتیک و سایر داروها استفاده می شود ، متخصصان تغذیه توصیه نمی کنند که از مرغ های فروشگاهی آبگوشت تهیه شود.

کدام آبگوشت سالم است؟

فقط آبگوشت مرغ خانگی ، که در روستا و در هوای تازه رشد می کند و با چمن و دانه طبیعی تغذیه می شود ، می تواند مفید باشد.

آب مرغ چه فایده ای دارد؟

آیا مکعب های آب پز برای شما مفید هستند؟

آبگوشت مکعب مخلوطی از رایحه ها ، تقویت کننده طعم ، چربی های سخت و گوشت و پودر استخوان است. چنین محصولی برای افرادی که از بیماری های دستگاه گوارش رنج می برند منع مصرف دارد. استفاده منظم از آبگوشت مکعب خطر ابتلا به ورم معده و زخم را افزایش می دهد.

طرز پختن آب مرغ

  • گوشت و استخوان ها را با آب سرد ریخته
  • جوش آورده و آب آن را تخلیه کنید
  • سپس آب سرد ریخته
  • ریشه ها ، ادویه ها را اضافه کرده و به مدت 30-40 دقیقه بپزید.

حتماً بخوانید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا