دسته‌بندی نشده

اپلیکیشن‌های کاربردی برای یادگیری زبان با هوش مصنوعی

یادگیری زبان با هوش مصنوعی

وقتی به هوش مصنوعی (AI) فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند احتمالاً صدای سرد دستیار گوگل و الکسا است. یک جمله می‌گوید و بلافاصله متوجه خواهید شد که او یک انسان واقعی نیست. با این حال در حالی که برخی از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به‌عنوان دستیارهای تکنولوژیک ظاهر شده‌اند، ابزارهای هوش مصنوعی دیگری هم وجود دارند که می‌توانند به شکلی متفاوت به شما کمک کنند. یکی از این موارد، اپلیکیشن‌های آموزش زبان مبتنی بر هوش مصنوعی است. در این مقاله سه نمونه از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی برای یادگیری زبان با هوش مصنوعی را معرفی می‌کنیم.

یادگیری زبان با هوش مصنوعی

دولینگو (Duolingo)

با تقریبا 50 میلیون کاربر فعال ماهانه، دولینگو یکی از برنامه های کاربردی یادگیری زبان به شکلی فان و جذاب است. این برنامه به دلیل رویکرد سرگرم کننده و فانی که برای یادگیری دارد می‌تواند انگیزه‌ی فرد را برای استفاده‌ی منظم از برنامه، بالا ببرد. در حال حاضر، این اپلیکیشن زیبای اندرویدی دارای آموزش 40 زبان مختلف است که شامل زبان‌های محبوبی مانند ژاپنی و اسپانیایی می‌شود.

هوش مصنوعی این برنامه در درجه اول به شما کمک می‌کند تا دروس را مطابق با سطح مهارت خود تنظیم کنید. به این ترتیب، مجموعه ای سفارشی از تمرین‌ها را دریافت خواهید کرد که به طور خاص بر روی آنچه شما به عنوان یک یادگیرنده می‌آموزید، تمرکز خواهد کرد.

یادگیری زبان با هوش مصنوعی

ممورایز (Memrise)

این برنامه‌ی جذاب در سال 2010 وارد صحنه‌ی یادگیری زبان شد و از آن زمان تا کنون حدودا 60 میلیون کاربر را جذب کرده است. رویکرد ممورایز به جای روش‌های آموزش سنتی زبان، مبتنی بر علوم اعصاب، تکنیک‌های حافظه و سایر استراتژی‌های نوآورانه است که همگی برای کمک به یادگیری مؤثرتر یک زبان جدید به شما کمک می‌کنند، است. این برنامه در اواخر سال 2022، ربات چت مجهز به GPT-3 خود را به نام MemBot معرفی کرد. هدف این ابزار هوش مصنوعی این است که شما را به شکلی عمیق‌تر در آموزش زبان غرق کند و به شما امکان دهد که چیزهایی که یاد گرفتید را در مکالمه تمرین کنید.

یادگیری زبان با هوش مصنوعی

مجیکلینگوا (Magiclingua)

اکثر برنامه های یادگیری زبان روی تمرین‌های بصری مانند مرتب کردن کلمات روی صفحه یا پر کردن جاهای خالی با کلمه صحیح تمرکز می‌کنند. اما مجیکلینگوا رویکرد متفاوتی برای یادگیری زبان دوم دارد. در این برنامه دروس با یک آموزش ویدیویی شروع می شود که موضوعات اساسی در مکالمات روزمره را پوشش می‌دهد. پس از اتمام تماشا، شریک مکالمه‌ی شما که یک ابزار هوش مصنوعی است درباره موضوعی که به تازگی یاد گرفته اید سؤالاتی از شما می پرسد. این تکنیک نه تنها به شما این امکان را می‌دهد که پاسخ روان خود را تمرین کنید، بلکه شما را با خود سؤال هم آشنا می‌کند.

یادگیری زبان با هوش مصنوعی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا