دسته‌بندی نشده

املت منه من : طرز تهیه املت ترکیه ای ساده و خوشمزه

طرز تهیه منه من املت ترکیه ای

مِنه‌مِن یک غذای اصیل ترکی (نوعی املت) است که بیشتر در وعده صبحانه و در کنار میز صبحانه ترکی سرو می‌کنند. منه‌من از ترکیب تخم مرغ، گوجه فرنگی، فلفل سبز و ادویه‌جات و سبزیجات مختلف تهیه می‌شود. گاهی نیز به منه‌من پنیر، پاسترما (نوعی از فرآوری گوشت گاو که آن را خشک می‌کنند) و سوجوک (نوعی سوسیس تند و خشک) نیز اضافه می‌شود. این خوراک لذیذ ترکی علاوه بر طعم فوق العاده دستور تهیه آسانی دارد که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

این غذای ساده و در عین حال سالم و بسیار خوشمزه تخم مرغ نام خود را از یک شهر ترکیه واقع در ازمیر گرفته است. گفته می شود که این غذای تخم مرغ ابتدا توسط ترک های کریتیس ساخته شده و به شهر منمن منتقل شده است.این یک غذای ساده یک تابه با تخم مرغ، گوجه فرنگی و فلفل سبز است. اضافه کردن پیاز نیز اختیاری است.

اگرچه Menemen ترکی به عنوان یک غذای صبحانه به طور سنتی در نظر گرفته می شود، مردم در ترکیه هر زمان که به یک ناهار یا شام سریع نیز نیاز داشته باشند آن را درست می کنند. شاید در مورد صبحانه معروف ترکی که از چندین غذای پیش غذا مانند تشکیل شده است، چیزی شنیده باشید.

مردم ترکیه خیار، گوجه فرنگی، زیتون، فلفل قرمز تند، مربا، کره، عسل، پنکیک را وعده ی صبحانه می خورند، صبحانه راهی برای معاشرت در فرهنگ ترکی است. آن ها دوست دارند در آخر هفته مناسبت های صبحانه را آماده کنند. یک اسموتی سبز سالمیا غلات هرگز نمی توانند به تنهایی برای یک خانواده ترک غذای صبحانه باشند. علاوه بر بسیاری از پیش غذاهای خوش طعم و شیرین، مردم ترکیه همیشه یک نسخه تخم مرغ هم دارند.

نکته : سه مواد اصلی برای تهیه این دستور وجود دارند از جمله: تخم مرغ، گوجه فرنگی و فلفل.

منه من

چگونه یک منه من خوشمزه درست کنیم؟

طرز تهیه منه من

مواد لازم برای تهیه منه من :

  • گوجه فرنگی رنده شده 5 عدد
  • فلفل سبز 2 عدد
  • تخم مرغ 3 عدد
  • پیاز متوسط 1 عدد
  • فلفل دلمه ای 2 عدد
  • روغن به میزان لازم
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار دلخواه

طرز تهیه منه من :

  1. ابتدا پیاز را پس از شستن به صورت نگینی خرد می کنیم سپس ظرفی را روی حرارت قرار داده مقداری روغن داخلش می ریزیم، پیازهای خرد شده را به آن افزوده و شروع به سرخ کردن می کنیم تا سبک و نرم شوند.
  2. در ادامه فلفل های سبز و فلفل های دلمه ای را ریز خرد کرده به پیاز اضافه می کنیم و مقداری تفت می دهیم.
  3. حالا گوجه فرنگی های پوست گرفته و رنده شده را به ظرف حاوی پیاز و فلفل افزوده مقداری نمک و فلفل سیاه روی آن می پاشیم حرارت را کم کرده درب ظرف را می گذاریم و اجازه می دهیم تا گوجه ها پخته و تغییر رنگ بدهند.
  4. در مرحله بعد زمانی که فلفل ها نرم و گوجه ها پخته شد تخم مرغ ها را یکی یکی شکسته به موادمان اضافه کرده شروع به هم زدن می کنیم تا مواد کاملاً با هم مخلوط شوند سپس با شعله کم می گذاریم تا املت بپزد.

نکات مهم برای تهیه منه من املت ترکیه ای

  1. در تهیه این خوراک از سوسیس نیز می‌توان استفاده کرد.
  2. اگر می‌خواهید طعم املت منه‌مِن ملایم‌تر باشد از مقداری کمتری فلفل سبز و مقادیری فلفل دلمه استفاده کنید.
  3. از سبزیجات تازه نیز می‌توان در تهیه این غذا استفاده کرد.

همچنین بخوانید:

آموزش پخت ۵ مدل املت گوشت و خواص بی نظیر آن + عکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا