دسته‌بندی نشده

از وان ترکیه چه بخریم؟ راهنمای خرید + معرفی برندهای معروف

چکیده : وان، شهری بزرگ و زیبا در شرق ترکیه بوده که علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خود، برای خرید و تجربه بازارهای محلی نیز شناخته ‌شده است. شهری که با بازارهای خود فرهنگی کهن را به نمایش می‌گذارد

خرید در شهرهای مختلف ترکیه برای هر فردی جذاب است. اگر شهری که انتخاب می‌کنید شهر وان باشد، قطعاً لذت شما دوچندان خواهد شد. وان، شهری بزرگ و زیبا در شرق ترکیه بوده که علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خود، برای خرید و تجربه بازارهای محلی نیز شناخته ‌شده است. شهری که با بازارهای خود فرهنگی کهن را به نمایش می‌گذارد، بدون شک مقصدی عالی برای تمام دوستداران خرید است. مراکز خرید شهر وان با تنوع بسیاری که در انواع و اقسام لوازم دارند، تمامی نیازهای شما را برطرف خواهند کرد. در سفر به وان، شاهد انبوه لوازم اعم از پوشاک رنگارنگ و سنتی، صنایع دستی ناب، ظروف مسی بی‌نظیر، ظروف سفالی رنگارنگ و… خواهید بود که شما را به وجد می‌آورند. این شهر به دلیل مجاورت خود با کشور ایران، مقصدی عالی برای خرید سوغاتی و یادگاری و حتی لوازم به جهت فروش است. افرادی که قصد خرید و فروش کلاهای ترکیه‌ای را دارند، عموماً شهر وان را برمی‌گزینند.

لذت خرید از وان ترکیه

از آنجایی که قیمت تور وان نسبت به سایر شهرهای ترکیه کمتر است، افرادی که قصد خرید هر گونه لوازم را دارند؛ این شهر را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. وان برای خرید پوشاک باکیفیت با طرح‌های منحصربه‌فرد مقصدی عالی محسوب می‌شود. از این رو مراکز خرید شهر وان و بازارهای محلی آن انواعی از لباس‌های سنتی ترکی و برندهای مطرح را ارائه می‌دهند که با جزئیات دقیق و طرح‌های رنگارنگ خود بسیار جذاب هستند. همچنین شما در وان می‌توانید به دنبال لوازم آرایشی باکیفیت و محصولات طبیعی مرتبط با درختان لاواندر (اسطوخدوس) و شاهدانه باشید. علاوه بر این، محصولاتی مانند عطرها، کرم‌های مرطوب‌کننده و محصولات مراقبت از پوست نیز در بازارهای وان موجود هستند.

راهنمای خرید از وان ترکیه

وان، مشهور به صنایع دستی متنوعی است که توسط صنعتگران ماهر و با استفاده از روش‌های سنتی تولید می‌شوند. از جمله صنایع دستی آن می‌توان به قالیبافی، جاجیم‌بافی، جواهرسازی و منبت‌کاری اشاره کرد. این صنایع دستی منحصربه‌فرد را می‌توانید در بازارها و کارگاه‌های محلی وان بیابید. اگر قصد خرید ظروف سفالی و مسی را دارید، باید بدانید که از جمله هنرهای دستی مشهور و مرغوب وان این ظروف هستند. سفالگری در وان به‌ عنوان یک صنعت قدیمی شناخته می‌شود. ظروف سفالی آن معمولاً دارای طرح‌ها و نقوشی هستند که از نمونه‌های منحصربه‌فرد هنر سفالگری ترکیه محسوب می‌شوند. این ظروف معمولاً با استفاده از رنگ‌های طبیعی تولید می‌شوند و در طراحی آن‌ها از موضوعات مرتبط با طبیعت، گیاهان، حیوانات و الگوهای هندسی استفاده می‌شود.

خرید ظروف مسی از وان ترکیه

فراموش نکنید که شهر وان به عنوان یکی از مناطق معروف در تولید و صادرات مس شناخته می‌شود. این امر باعث شده تا به مهد صنایع و ظروف مسی تبدیل شود. در این شهر کارگران از قرن‌های گذشته تاکنون ظروف مسی را با دست‌های هنرمند خود ‌ساخته‌اند. ظروف مسی وان معمولاً دارای طرح‌ها و الگوهای سنتی ترکیه هستند و به خوبی فرهنگ و هنر غنی این کشور را به نمایش می‌گذارند. از آن‌ها می‌توانید به عنوان ظروف تزئینی، ظروف خوراکی و وسایل خانگی استفاده نمایید.

مورد دیگری که می‌تواند سبب محبوبیت تور وان شود، وجود شکلات‌های لذیذ و شیرینی‌های خوشمزه است. می‌توانید در بازارها و فروشگاه‌های محلی، انواع شکلات‌های ترکیه‌ای، حلوا، بیسکویت و شیرینی‌های سنتی را پیدا کنید. این محصولات بسیار معروف بوده و برای خرید هدیه، بهترین گزینه هستند. اگر در میان مراکز خرید شهر وان سردرگم شده‌اید و نمی‌دانید که چه چیزی را خریداری کنید، پیشنهاد ما قهوه و چای ترک است. این دو از جمله محصولاتی هستند که به‌ طور خاص با وان و کشور ترکیه ارتباط دارند.

خرید سوغات خوراکی از وان ترکیه

تور وان از تمامی شهرهای بزرگ ایران برگزار می‌شود. به دلیل نزدیک بودن شهر تبریز به وان، تور وان از تبریز جزء محبوب‌ترین تورهای وان بشمار می‌رود.

چند نکته درباره خرید در شهر وان

برخورداری از چند مهارت و آگاهی از برخی موارد می‌تواند لذت خرید از وان را چندین برابر کند. به دلیل پایین بودن قیمت تور وان، شما می‌توانید هزینه بیشتر را صرف خریدهای خود نمایید؛ اما لذت چانه زدن را از دست ندهید. مذاکره برای قیمت در بازارهای وان بسیار رایج است. بنابراین قبل از خرید، از چندین مغازه قیمت‌ها را جویا شوید و با فروشندگان چانه بزنید تا محصول مورد نظر خود را با بهترین قیمت خریداری کنید.

در وان، پنجشنبه‌ بازار یکی از بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین بازارها است. در این روز، افراد بسیاری از سراسر شهر به بازار می‌آیند تا از انواع محصولات، لباس‌ها و سوغاتی‌های محلی دیدن کرده و آن‌ها را خریداری کنند. این بازار از محبوبیت بیشتری نسبت به مراکز خرید شهر وان برخوردار است. پنجشنبه بازار فرصتی عالی محسوب می‌شود تا با فرهنگ و زندگی محلی مردم ترکیه آشنا شوید.

مورد مهمی که می‌تواند وان را به یک مقصد عالی برای خرید تبدیل کند، شرایط حمل‌ونقل است. وان به بیش از 40 شهر ترکیه مانند آنکارا، آنتالیا و بسیاری دیگر از شهرهای دیگر دسترسی دارد. این منطقه نه تنها از نظر حمل‌ونقل با اتوبوس، بلکه با توجه به مجاورت فرودگاه، یک مرکز حمل‌ونقل بسیار مهم به حساب می‌آید. ترمینال اتوبوس تقریباً در 2.9 کیلومتری مرکز شهر قرار داشته که تقریباً 9 دقیقه با آن فاصله دارد. فرودگاه وان فریت ملن نیز تقریباً در 7 کیلومتری شهر قرار گرفته است. حمل‌ونقل با اتوبوس در شهر وان بسیار مقرون‌به‌صرفه و راحت است.

در وان از کجا خرید کنیم؟

در خرید هر نوع محصولی از شهر وان، از جمله پوشاک، لوازم ‌آرایشی و صنایع ‌دستی، به کیفیت توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که محصول مورد نظر، از جنس باکیفیتی ساخته ‌شده است. برای اطمینان از این مسئله باید به بهترین مراکز خرید وان مراجعه کنید. در وان، بازارهای زیادی برای خرید وجود دارد. در این مکان‌ها می‌توانید مجموعه‌ای از محصولات محلی، برندهای معروف و سوغاتی‌ها را پیدا کنید.

  • متروپولیتن: مرکز خرید متروپولیتن باعث شده تا افراد بسیاری تور وان از تبریز را برگزینند. این بازار شامل چندین فروشگاه و برندهای معروف ترکیه و دنیا می‌شود. مرکز خرید متروپولیتن در منطقه یوزباش اوغلو، در تقاطع خیابان جمهوری و کاظم کارابکیر قرار دارد.

  • بازار AVN وان: این بازار نیز متشکل از بهترین برندها با قیمت‌های مناسب است. شما می‌توانید هر چیزی که لازم دارید را در این مرکز خرید پیدا کنید. اگر به هنگام خرید دچار گرسنگی شوید، فودکورت بزرگ مجموعه را از دست ندهید.

  • آتایوس سیلور وان: این مکان برای دیدن آثار نقره سنتی وان بسیار خوب بوده و یکی از ویژگی‌های بارز آن وجود گربه‌های زیاد و صاحبان مغازه بسیار مهربان است.

قبل از خرید هر محصول، از قوانین و مقررات مربوط به واردات آن به کشور خودتان آگاه شوید. ممکن است برخی از محصولات محدودیت واردات داشته باشند.

در وان از کجا خرید کنیم؟

اگر قصد سفر به وان را دارید در کنار خرید از جاذبه‌های دیدنی این شهر غافل نشوید. برای آشنایی با محبوب ترین دیدنی‌های این شهر کافیست تا عبارت “جاهای دیدنی وان لحظه آخر” را در اینترنت جست و جو کنید و با کامل‌ترین لیست معرفی جاذبه‌های این شهر آشنا شوید.

سخن پایانی

اگر شما هم کنجکاو هستید بدانید که از وان ترکیه چه بخریم، باید گفت که خرید در شهر وان یک تجربه فرهنگی و تجاری منحصربه‌فرد محسوب می‌شود. با بازدید از بازارها و فروشگاه‌های محلی، شما می‌توانید بهترین محصولات را به بهترین قیمت خریداری کنید. در بازارهای شهر وان می‌توانید محصولات متنوعی از جمله پوشاک سنتی، لوازم ‌آرایشی، صنایع ‌دستی، ظروف سفالی و مسی، قهوه ترک، چای ترک، شکلات و انواع خوراکی و شیرینی را خریداری کنید. خرید در شهر وان یک تجربه جذاب و متنوع است که به شما امکان می‌دهد با تمامی ثروت‌های فرهنگی و تجاری این منطقه آشنا شوید. با انتخاب محصولات متنوع و منحصربه‌فرد، می‌توانید خاطرات خوبی از سفر و خرید با خود به خانه ببرید. بهترین زمان برای خرید در وان، فصل بهار و تابستان است؛ زیرا در این فصول بیشترین تنوع و تولیدات محلی در بازارها موجود هستند. همچنین، در این فصول آب‌وهوای مطبوعی در وان برقرار بوده که اقامت شما را بهتر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. در هنگام خرید، چانه زدن را فراموش نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا