دسته‌بندی نشده

آنچه که باید در مورد خوردن انار قبل از خواب بدانید !

فواید انار قبل از خواب

خوردن انار قبل از خواب می تواند مقدار زیادی آنتی اکسیدان و مواد مغذی را فراهم کند که از سلامت کلی حمایت می کند. در اینجا برخی از مزایای ذکر شده در زیر ذکر شده است:

1. به کاهش وزن کمک می کند

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا ما از انار به عنوان یکی از بهترین غذاها برای کاهش وزن پول نقد می کنیم. آنها را در زیر بررسی کنید.

  • انار در هر 100 گرم تنها 83 کالری دارد. علاوه بر این، کلسترول و چربی ترانس در این میوه وجود ندارد.
  • سرشار از پلی فنول ها (آنتی اکسیدان هایی است که به عنوان چربی سوز در بدن عمل می کنند). در نتیجه، خوردن دانه های انار به طور طبیعی به کاهش وزن کمک می کند.
  • انار همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی است. فیبر سیری را افزایش می دهد و زمان هضم غذا را افزایش می دهد. در نتیجه میزان کالری مصرفی بی مورد را کاهش می دهد. این به نوبه خود به کاهش وزن کمک می کند.

خواص انار قبل از خواب

2. تقویت کننده طبیعی باروری

  • از فواید انار می توان به بهبود باروری در مردان و زنان اشاره کرد. این به این دلیل است که حاوی روی در مقادیر بیشتری نسبت به سایر میوه ها است.
  • در مردان:روی کمک زیادی به افزایش سطح تستوسترون (هورمون مردانه) در مردان می کند. همچنین کیفیت و کمیت هر دو اسپرم تولید شده را بهبود می بخشد.پ
  • در زنان : روی با کمک به رشد جنین در رحم برای زنان باردار معجزه می کند. علاوه بر این، انار حاوی اسید فولیک است که جریان مناسب خون را به داخل رحم افزایش می‌دهد و در نتیجه به باردار شدن زن کمک می‌کند.

انار خوردن قبل خواب

3. انار درخشندگی پوست را فراهم می کند

  • انار سرشار از آنتی اکسیدان است و حاوی مقدار زیادی ویتامین C است. آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از آسیب احتمالی به سلول های پوست که در اثر اشعه های مضر خورشید ایجاد می شوند، کمک می کند.
  • دیگر ویتامین C به ساخت کلاژن، که پروتئین اصلی موجود در بافت پوست است، کمک می کند.

4. تقویت کننده سیستم ایمنی

ویتامین C موجود در انار تا حد زیادی مسئول ایجاد ایمنی است. در عین حال، انار دارای خواص ضد التهابی است که در نهایت به ساختن یک سیستم ایمنی سالم کمک می کند.

5. با اختلال نعوظ در مردان بالغ مبارزه می کند

برای مردانی که از اختلال نعوظ (ED) رنج می برند، انار یک میوه معجزه آسا است. داشتن انار به بهبود جریان خون در اطراف ناحیه لگن کمک می کند. علاوه بر این، برخی ترکیبات موجود در انار به آزادسازی اکسید نیتریک کمک می کند که برای عملکرد مناسب نعوظ در مردان ضروری است.

آنچه که باید در مورد خوردن انار قبل از خواب بدانید !

6. انار برای سلامت قلب و عروق مفید است

انار همچنین جریان خون را بهبود می بخشد که به نوبه خود از تجمع کلسترول در رگ ها جلوگیری می کند. گرفتگی رگ ها حرکت خون را محدود می کند که در نتیجه سکته مغزی رخ می دهد.

7. از سرطان پروستات جلوگیری می کند

از فواید انار نیز می توان به کنترل رشد سلول های تومور اشاره کرد. در یک شماره در تحقیقات انجام شده بر روی سلول های سرطانی، مشخص شد که انار به تنظیم رشد کنترل نشده سلول های سرطانی در پروستات کمک می کند.

درمان با خوردن انار

8. در درمان دیابت موثر است

مصرف انار ممکن است به مدیریت دیابت کمک کند زیرا آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های آن به طور بالقوه به بهبود حساسیت به انسولین کمک می کنند. با این حال، افراد مبتلا به دیابت باید سطح قند خون خود را کنترل کنند و قبل از ایجاد تغییرات قابل توجه در رژیم غذایی با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنند.

خوردن انار قبل از خواب

نکاتی برای لذت بردن از انار قبل از خواب

آنچه که باید در مورد خوردن انار قبل از خواب بدانید !

  • زمان بهینه: اگر قصد دارید شب ها انار بخورید، حداقل یک ساعت قبل از خواب برای هضم غذا در نظر بگیرید. این می تواند به جلوگیری از ناراحتی و اختلالات احتمالی در خواب شما کمک کند.
  • جفت شدن با پروتئین یا چربی های سالم: همانطور که قبلا ذکر شد، ترکیب انار با منبع پروتئین یا چربی های سالم می تواند به کند کردن هضم و افزایش جذب مواد مغذی کمک کند.
  • هیدراته بمانید: اثرات آبرسانی انار را با نوشیدن یک لیوان آب در کنار میان وعده متعادل کنید.
  • کنترل وعده: اگر شب ها انار میل می کنید، تمرین کنترل وعده ضروری است. مصرف مقدار متوسط آن برای جلوگیری از ناراحتی و مشکلات احتمالی گوارشی قبل از خواب کلیدی است.
  • کمک به گوارش: انار حاوی فیبر غذایی است که به هضم غذا کمک می کند. خوردن آنها چند ساعت قبل از خواب می تواند به تنظیم هضم غذا و جلوگیری از ناراحتی که ممکن است خواب شما را مختل کند، کمک کند.
  • هیدراتاسیون: انار دارای محتوای آب بالایی است که به هیدراتاسیون کمک می کند. هیدراته ماندن برای عملکردهای مختلف بدن از جمله متابولیسم و گردش خون مهم است.
  • جذب مواد مغذی: فواید تغذیه ای انار زمانی که با منبعی از چربی های سالم یا مقدار کمی پروتئین مصرف شود بهتر جذب می شود. در نظر بگیرید که آنها را با یک مشت آجیل یا یک ماست یونانی ترکیب کنید.
  • پرخوری: خوردن بیش از حد انار، به خصوص در اواخر شب، می تواند منجر به مصرف بیش از حد کالری و قند شود. این ممکن است خواب شما را مختل کند یا به مرور زمان منجر به افزایش وزن ناخواسته شود.
  • رفلاکس اسید: برخی از افراد مستعد رفلاکس اسید یا سوزش سر دل هستند، به خصوص زمانی که بعد از غذا خوردن دراز می کشند. اسیدی بودن انار ممکن است این علائم را برای برخی افراد تشدید کند، بنابراین مصرف آن در حد اعتدال عاقلانه است.
  • حساسیت به کافئین: انار حاوی مقادیر کمی قند طبیعی است که ممکن است در اواخر شب روی افراد حساس به کافئین یا قند تأثیر بگذارد. مراقب پاسخ های بدن خود باشید.

نتیجه گیری از اینکه آیا می توانیم در شب انار بخوریم؟

در پایان، این ایده که خوردن انار در شب می تواند مفید باشد کاملاً دقیق نیست. ملاحظاتی وجود دارد که باید در نظر داشت، مانند محتوای قند و حساسیت های فردی، انار را می توان به عنوان بخشی از میان وعده های شبانه میل کرد.
محتوای غنی از مواد مغذی و ترکیبات بالقوه تقویت کننده خواب آنها را تبدیل به یک افزودنی ارزشمند برای روتین شبانه شما می کند.
مانند هر رژیم غذایی دیگری، تعادل و اعتدال کلیدی است، و مهم است که به نشانه های بدن خود گوش دهید و عادات غذایی خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

separator line

بیشتر بخوانید

۸ مورد از مهمترین عوارض انار برای سلامت بدن

فواید و تاثیر انار بر سلامت و رشد جنین

فواید بی نظیر انار پخته برای درمان سرماخوردگی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا