دسته‌بندی نشده

آموزش تهیه سیب زمینی پنیر با سس آلفردو

آموزش تهیه سیب زمینی پنیر با سس آلفردو، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

 آموزش تهیه سیب زمینی پنیر با سس آلفردو

آموزش تهیه سیب زمینی پنیر با سس آلفردو

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی پنیر با سس آلفردو :

  • سیب‌زمینی درشت ۳ عدد
  • پودر پنیر پارمسان ۴ قاشق چایخوری
  • پیازچه خرد شده ۴/۱ پیمانه

مواد لازم برای تهیه سس

  • شیر پرچرب ۲ پیمانه
  • آرد سفید ۱ قاشق سوپخوری
  • کره ۵۰ گرم
  • تخم‌مرغ زده شده ۲ عدد
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • آویشن، تخم گشنیز و فلفل سیاه پودرشده (معمولا ۱ قاشق چایخوری)
  • قرص عصاره مرغ یا گوشت ۱ عدد
  • خامه ۲ قاشق سوپخوری

روش تهیه:

۱٫ سیب‌زمینی‌ها را فویل پیچیده و درون فر ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت یک ساعت بپزید. سپس فویل‌ها را باز کرده و آنها را خرد کنید.

۲٫ سیب‌زمینی خرد شده را درون ظرف‌ها یا کاسه‌های سوفله ریخته و سس آلفردو را روی آن بریزید. پودر پنیر پارمسان و پیازچه روی آن بپاشید و مجددا ۱۵ دقیقه در فر با دمای۲۰۰ درجه سانتی‌گراد بپزید تا پنیر و سس گرم شود.

سس آلفردو:

۳٫ کره و آرد سفید را درون تابه روی حرارت کمی تفت دهید. سپس شیر اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا یکدست شود.

۴٫ به مدت ۴ الی ۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و غلیظ شود؛ سپس قرص عصاره، تخم‌گشنیز، آویشن و فلفل سیاه را نیز اضافه کنید و بگذارید روی حرارت تا سس به غلظت مورد نظر برسد. حال از روی حرارت بردارید و تخم‌مرغ‌ها و خامه را اضافه کنید.

۵٫ حدودا ۲ الی ۳ دقیقه حرارت دهید. شما می‌توانید برای خوش عطر شدن سس ۱ الی ۲ قاشق سوپخوری پیازچه خرد شده نیز به سس اضافه کنید. درآخر از روی حرارت برداشته و برای روی سیب‌زمینی‌های کبابی استفاده کنید.

خواص سیب زمینی :

1- موجب افزایش وزن می‌شوند.

سیب‌زمینی‌ها حاوی مقدار فراوانی کربوهیدرات و مقدار کمی پروتئین هستند. مصرف سیب‌زمینی برای آنان که لاغر هستند و می‌خواهند وزن، اضافه کنند، توصیه می‌شود. این ماده غذایی دارای ویتامین‌های سی و ب ‌کمپلکس است.

2- هضم آن راحت است.

سیب‌زمینی‌ها به خاطر اینکه سرشار از کربوهیدرت‌ها هستند هضم آن‌ها آسان است از این رو،‌ این ماده غذایی به بیماران و کودکان که نیاز به غذایی با هضم راحت و انرژی‌زا دارند، توصیه می‌شود.

3- برای پوست مفید است.

ویتامین‌های گروه سی و ب کمپلکس و مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، فسفر و روی، محافظان خوبی برای پوست محسوب می‌شوند.

خواص سیب‌زمینی

سیب‌زمینی‌ رنده شده را با مقداری عسل مخلوط کرده و برای رفع چروک‌های پوستی و هرگونه لکه‌ پوستی ناشی از افزایش سن آن را روی پوست بمالید.

4- موجب تقویت مغز می‌شود.

اصولا عملکرد مناسب مغز به ذخیره اکسیژن، سطح گلوکز، منیزیم، برخی از اعضای ویتامین‌ ب کمپلکس و برخی هورمون‌ها مانند اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب مانند اسیدهای چرب امگا 3 بستگی دارد و سیب‌زمینی نه تنها حاوی تمام این خواص است بلکه دارای ترکیبات دیگری مانند روی و فسفر نیز هست که برای مغز مفیدند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا