دسته‌بندی نشده

معنی و کاربرد رایج ترین اصطلاحات اینستاگرام

اکثر اصطلاحات مختصری را که در کپشن ها و استوری ها ، لایوها و سایر پست های کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام می بینید ، اکثر این کلمات برای خطاب قرار دادن افراد و دوستان در انگلیسی عامیانه استفاده می شوند برخی هم از تکه کلام های سلبریتی ها (شاخ های اینستا) مورد استفاده قرار میگیرند.

اکثر ما وقتی برای اولین بار این کلمات را می شنویم معنی و کاربرد آنها را ممکن است به واقع ندانیم و بدتر از آن اینکه بدون دانش و به نادرست از آنها در پست ها و استوری ها و حتی Live استفاده میکنیم که همین کار باعث می شود سوژه دیگران شویم !

تعداد این کلمات و اختصار ها بسیار زیاد هستند و برخی از آنها از دوران (خدا بیامرز یاهو مسنجر) رایج هستند ، و برخی هم به تازگی به تیکه کلام های رایج در این شبکه پرمخاطب اضافه شده اند . ما در اینجا پرکاربردترین اصطلاحاتی و کلماتی که در اینستاگرام وجود دارند را برای شما به همراه معنی و کاربرد آن فهرست کرده ایم .

divider

معنی اصطلاحات مختصر اینستاگرام Instagram

معنی اصطلاح
باشه AR
مکان/جنسیت/ سن ASL
با آرزوی بهترین ها ATB
در حال حاضر ATM
دوست پسر BF
برگشتم BK
بر میگردم BRB
کامنت DM
اینترنت قطع شد DC
پیام مستقم DM
پیام خصوصی PM
فیسبوک FB
دوست دختر GF
صبح بخیر GM
شب بخیر GN
تبریک GZ
موفق باشی GL
زود برگرد HB
هووم ، اووم ، فکر کردن HMM
حالت چطوره ؟ HRU
اوکی ، باشه K
خندیدن LOL
خنده از روی خخخ
۱ دقیقه صبر کن MIN
صبر کن WT
لطفا PLZ
اشکالی نداره NP
خدای من OMG
وضعیت تاهل REL
نامزد داره – با شخصی دوسته یا وارد رابطه شده رل زده
کامپیوتر شخصی PC
خصوصی PV
ملکه Queen
هشتک #
نامزد داره IN RELL
تشکر TNX
ممنونم TX
صبر کن W8
چه خوب برگشتی / خوش اومدی WB
خواب آلود ZZZ
سلام برو بچ های گایز
بروبچز/ بروبچه ها/ رفقا guys گـــایز
همچنین تو M2
رفقای صمیمی Bros بــروز
برچسب کردن شخص TAG
برچسب زدن موضوع هشتک
بغل و بوس XO یا XOXO
good afternoon بعد از ظهر بخیر GA
برادر – دوست bruh
اوه ، لعنتی Ops
باحال بود Savage

divider

معنی و کاربرد اصطلاحات پایه اینستاگرام

پست (post) چیست؟

هر عکس یا ویدیوی جدیدی که شما در اینستاگرام آپلود کنید، یک پست اینستاگرام محسوب می‌شود.


فالو (follow) چیست؟

فالو در لغت به معنای “دنبال کردن” است. اصطلاح فالو به این معنی است که شما علاقه‌مندید پست‌ها و فعالیت‌های شخص خاصی را دنبال کنید. بنابرین می‌توانید به پیج او بروید و او را فالو (follow) کنید.


فالوور (follower) چیست؟

follower در لغت به معنای دنبال کننده یا تعقیب کننده است. هنگامی که شما پیج کسی را دنبال یا فالو می‌کنید، شما به فالوورهای آن پیج اضافه می‌شوید. در مقابل تمام کسانی که پیج شما را فالو (دنبال) می‌کنند نیز به فالوورهای پیج شما می‌پیوندد.


کا (K) به چه معناست؟

هر ۱k، معادل عدد ۱۰۰۰ است. اینستاگرام در بسیاری مواقع برای ساده کردن اعداد بزرگ، از k (به معنی کیلو) استفاده می‌کند. با این اوصاف اگر می‌بینید که پیجی ۲۵k فالوور دارد، به این معناست که ۲۵ هزار نفر او را فالو کرده‌اند.


فالویینگ (Following) چیست؟

following در لغت به معنای پیروی یا تقلید است. وقتی شما دیگران را فالو می‌کنید، در قسمت فالویینگ (following) می‌توانید آنها را مشاهده کنید. در مورد بقیه پیج‌ها نیز به همین صورت است.


استوری (story) چیست؟

story در لغت به معنای “داستان گفتن و روایت کردن” است. استوری از قابلیت‌های پرطرفداری است که در سال ۲۰۱۷ به اینستاگرام اضافه شد. این قابلیت به این صورت است که شما میتوانید برای مدت ۲۴ ساعت عکس یا ویدویی (با محدودیت ۱۵ ثانیه) را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید کنید. استوری ها بعد از ۲۴ ساعت خود به خود حذف می‌شوند.


لایو (LIVE) چیست؟

live به معنای پخش زنده است. در اینستاگرام نیز لایو (LIVE) گذاشتن یعنی بصورت لحظه ای و زنده برای مخاطبین خود از اتفاقی خاص یا یک لحظه فیلمی را به اشتراک بگذارید و دیگران بصورت زنده آن را ببینید. فیلم های لایو نیز بعد از ۲۴ ساعت خود به خود از پروفایل شما حذف می شوند.


هشتگ (Hashtags) چیست و چه کاربردی دارد ؟

به زبان ساده هشتگ که با # نشانه گذاری می شوند برچسبی است که برای دسته‌بندی و به اشتراک گذاری پست‌ها به کار می‌رود. استفاده از هشتگ باعث می‌شود که به راحتی بتوانید تمام محتواهای ممتفاوت (فیلم، عکس، ویدیو و…) که در مورد یک موضوع خاص وجود دارد را پیدا کنید.


اکسپلور (Explore) چیست؟

اکسپلور اینستاگرام (یا همان Explore اینستاگرام!) صفحه‌ای است که پست‌هایی از صفحات سراسر دنیای اینستاگرام (چه آن‌ها را فالو کرده باشید و چه نکرده باشید) را برایتان نمایش خواهد داد. این پست‌ها طبق فعالیت‌های قبلی شما انتخاب می‌شوند و از الگوریتم‌هایی که برای دنبال کردن فعالیت شما در اینستاگرام تعبیه شده است، پیروی می‌کنند. البته این الگوریتم تنها به عملکرد شما وابسته نیست، بلکه فعالیت دوستان‌تان را نیز زیر نظر می‌گیرد.


تگ کردن (Tag) در اینستاگرام یعنی چی ؟

تگ (tag) در لغت به معنای “برچسب زدن و علامت زدن” است. تگ دقیقا معادل آنلاین برچسب‌ است. گاهی شما در عکس‌های اینستاگرام قصد دارید افراد عکس را معرفی کنید و به نام آنها اشاره کنید، در این حالت از قابلیت تگ کردن می‌توانید استفاده کنید. برای تگ کردن کافی است از @ قبل از آیدی ایسنتاگرام افراد استفاده کنید.


دایرکت (Direct) در اینستاگرام چیست؟

Direct به معنای “مستقیم و بی‌واسطه” است. دایرکت در اینستاگرام یعنی برای شخصی پیغام خصوصی بفرستید و با او بصورت تایپ و صوت گفتگو کنید.دایرکت به نوعی همان قسمت پیام رسان اینستاگرام می‌باشد.


کاربرد Saves در اینستاگرام چیست؟

در اینستاگرام تنها امکان سیوی که وجود دارد، سیو کردن در خود برنامه اینستاگرام است. شما هر پستی را که بخواهید می‌توانید سیو کنید و از طریق صفحۀ خودتان به آنها دسترسی داشته باشید.


کپشن کردن (caption) در اینستاگرام یعنی چی ؟

کپشن به صورت کلی به نوشته‌ای می‌گویند که زیر یک عکس در کتاب، روزنامه یا برنامۀ تلویزیونی آورده می‌شود. در اینستاگرام نیز به نوشته‌ای که در توضیح عکس می‌آورید کپشن (caption) می‌گویند.


معنی های گایز (Hi guys) در اینستاگرام چیست ؟

های گایز در اینستاگرام به معنی سلام رفقا ، سلام برو بچ و سلام دوستانم است .


معنی GM و GN در اینستاگرام چیست ؟

جی ام همان گود مورنینگ Good morning یا صبح بخیر است و GN هم گود نایت good night یا همان شب بخیر است ، که در پست ها و استوری ها استفاده می شود.


معنی پ.ن در اینستاگرام چیست ؟

پی‌نوشت یا پ. ن نوشته‌ای است که پس از پیکرهٔ اصلی یک نامه یا نوشتار به آن افزوده می‌گردد. پی‌نوشت می‌تواند یک جمله، یا پاراگراف یا متنی مستقل باشد.

divider

در مورد اینستاگرام بیشتر بخوانید:

سلبریتی یعنی چه؟

ماجرای با حجاب شدن شاخهای اینستاگرام چیست؟

چگونه بفهمیم اینستاگرام ما هک شده ؟

آموزش مرحله به مرحله ساخت تیک آبی در اینستاگرام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا