جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تاثیر کرفس در سلامتی کودکان_65775e3fcbcb1.webp
تاثیر کرفس در سلامتی کودکان_65775e3fcbcb1.webp

تاثیر کرفس در سلامتی کودکان

سرفصل های این مقاله

خاصیت کرفس برای کودکان

بد نیست با برخی از فایده های درمانی کرفس آشنا شوید این سبزی فایده های زیادی برای سلامتی تان در بر دارد و می تواند برخی مشکلات شما را درمان کند برای افزایش شیر مادر،رفع نفخ در کودکان، تقویت ماهیچه ها و دفع سنگ کلیه و سنگ های مجاری ادراری می توانید از کرفس استفاده کنید .

کرفس حاوی درصد بالایی فیبر است بنابراین ملین بسیار مناسبی به شمار می آید. مصرف برگ و ساقه های کرفس زمانی که کودک دچار یبوست است مناسب می باشد.

کرفس ضد نفخ است.
آب کرفس تب کودک را پایین می آورد.
ویتامین B6 و اسید پانتوتنیک موجود در کرفس به همراه منیزیم و کلسیم اثر مثبتی در تقویت ماهیچه ها داشته و دارای اثرات شگرف در آرامش درونی است.
تاثیر کرفس در کاهش وزن کودکان چاق.

از چند ماهگی به نوزاد کرفس بدهیم؟

جوشاندن کرفس گرفتگی صدا را درمان می کند و برای سرمازدگی کودکان مفید است.
کرفس حاوی فسفر بوده و در تقویت حافظه و ازدیاد هوش کارآمد است.
کرفس باعث افزایش شیر مادران شیرده می شود.
مصرف آن به خصوص به افراد درگیر با بیماری های قلب و عروق و بالا بودن چربی های خون بسیار توصیه می شود . این گیاه از تصلب شرائین جلوگیری می کند.

حتماً بخوانید:

آیا دادن کرفس به نوزادان خطر خفگی دارد؟

بله. کرفس را در لیست مواد خطرناک برای خفگی نوزادان پیدا نخواهید کرد، اما مانند هر سبزیجات خام دیگری، مطمئناً می تواند خطر ایجاد کند. هنگام سرو کرفس به نوزادان، حتماً آن را به صورت نیم دایره برش دهید و بپزید تا نرم شود.

کرفس برای نوزاد نه ماهه و ۱۲ ماهه: یک ساقه کرفس را به صورت خلال های نیم دایره برش دهید، سپس آن را در کره بدون نمک بپزید تا نرم شود. می توانید کرفس های نرم شده را در غذاهای دیگر استفاده کنید تا مصرف آن توسط کودک را آسان تر کنید.

کرفس برای کودک

کرفس برای نوزاد ۱۲ تا ۱۸ ماهه: کرفس پخته یا خام را که به صورت قطعات نیم دایره خرد کرده اید، سرو کنید. کرفس برای تمرین استفاده از چنگال نیز عالی است!

کرفس برای نوزاد ۱۸ تا ۲۴ ماهه: در این سن کودک شما ممکن است آماده خوردن برش های نازک کرفس باشد. برای کمک به جویدن، کرفس را به اندازه چوب کبریت نازک برش دهید و بنابراین قطعات برای بلعیدن خیلی بزرگ نیستند. هنگام سرو سبزیجات خام (یا هر نوع غذایی)، اطمینان حاصل کنید که کودک نشسته و حرکت نمی کند و از نزدیک او را تحت نظر داشته باشید. بلانچ کردن ( جوشاندن در آب به مدت یک دقیقه)، کرفس در آب گرم برای نرم کردن ساقه ها، خطر را کاهش می دهد.

اگر از مقاله بالا لذت بردید، پس به مطالب زیر هم سر بزنید:

اشتراک گذاری: