جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آیا گلاب خراب می شود؟_6234adba0d528.jpeg
آیا گلاب خراب می شود؟_6234adba0d528.jpeg

آیا گلاب خراب می شود؟

سرفصل های این مقاله

تاریخ انقضای گلاب آیا گلاب منقضی می‌شود؟

در صورت تولید گلاب به روش هایی که در آن بهداشت به خوبی رعایت نشده ممکن است گلاب تولید شده به باکتری ها ، کپک ها و قارچ ها آلوده شود و بعد از گذشت مدتی آلودگی ها باعث خراب شدن گلاب ، کدر شدن رنگ گلاب و حتی از دست دادن خواص و عطر و بوی آن شود .

گلاب تاریخ انقضا دارد؟

گلاب را نمی توان بیشتر از یک سال نگهداری کرد زیرا تقریبا پس از گذشت این مدت زمان عطر گلاب از بین رفته و گلاب دیگر آن کیفیت سابق را ندارد . بنابراین باید در خرید گلاب به تاریخ تولید درج شده روی بطری ها توجه ویژه ای داشته باشید و از خرید گلاب با تاریخ تولید بیش از 8 الی 10 ماه خودداری نمایید . هر چقدر تاریخ تولید گلاب شما نزدیک تر باشد آن گلاب از عطر و بوی بسیار بهتری برخوردار است .

نگهداری و انقضا گلاب

آموزش نگهداری گلاب در خانه

سعی کنید حتما گلاب خود را در ظرف شیشه ای رنگی با کیفیت بالا و دارای درب محکم بریزید . از خرید گلاب کدر خودداری نمایید. درب های چوبی و یا فلزی برای گلاب مناسب نیستند پس سعی کنید از درب آلومینیوم یا شیشه ای برای گلاب استفاده کنید .
ظروف پلاستیکی و درب های پلاستیکی با محتویات گلاب واکنش می دهند و باعث از بین رفتن خواص گلاب و حتی ضرر رسانی می شوند .

نسخه ای برای تشخیص گلاب تقلبی

بسیاری از مردم بر این باورند که اگر گلاب را با روغن بادام یا زیتون ترکیب کرده و همچنان عطر و بوی گلاب قابل استشمام باشد، این امر نشان دهنده مرغوب بودن گلاب و کیفیت خوب آن است و اگر پس از ترکیب گلاب با یکی از این روغن ها، عطر و بوی گل سرخ استشمام نشود، این مسئله نشان دهنده نوع تقلبی و کم فایده بودن گلاب است. این نکته اگر چه شیوه ای است که هنوز هم برخی مردم از آن برای شناسایی کیفیت گلاب استفاده می کنند اما باید توجه داشت که گلاب ها به ویژه گلاب های صنعتی امروزه به دو حالت گلاب های سنگین و گلاب های سبک که میزان خلوص اسانس گل سرخ در آنها متفاوت است، تولید می شوند.

منبع: delgarm.com

اگر از مقاله بالا لذت بردید، پس به مطالب زیر هم سر بزنید:

اشتراک گذاری: