دسته‌بندی نشده

۱۷ راه معجزه آسا برای درمان خانگی گردن درد

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با درمان های خانگی گردن درد بیشتر آشنا شوید

هنگامی که از درد شدید گردن رنج می برید، تمرکز روی کارهای روزمره سخت می شود. ممکن است گردن درد را هنگام صبح به دلیل عدم قرارگیری صحیح گردن هنگام خواب تجربه کنید. این واقعا عملکردتان را در بقیه اوقات روز تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین گردن درد را به دلیل طرز ایستادن یا نشستن بد تجربه خواهید کرد. با کمک تکنیک های خود درمانی که می توانید در منزل انجام دهید، می توانید درد گردن را کاهش دهید. برای آشنایی با این روش های درمانی در منزل با مجله دلگرم همراه باشید.

درمان های خانگی برای درمان درد گردن

1. ورزش

ورزش در بهبود عملکرد عضلات و مفاصل موثر است. ورزش مداوم و منظم شما را از گردن درد وکمر درد رها می کند.

2. تمرینات کششی انجام دهید

نشستن ساعت های طولانی پشت میز کار یا خم شدن و قوز کردن پشت کامپیوتر می تواند موجب فشار روی عضلات شود. در محل کار یا هنگام کار پشت سیستم زمانی را برای انجام حرکات کششی اختصاص دهید. به منظور بهبود جریان خون و تغذیه عضلات و روانکاری مفاصل از جای خود بلند شویدو چند حرکت کششی انجام دهید

3. بالش

اطمینان حاصل کنید که هنگام خواب بالش تکیه گاه کاملی برایتان فراهم می کند. دمر نخوابید زیرا به ستون فقرات آسیب می رساند. بهتر است به پهلو بخوابید و یا در وضعیت طاق باز بخوابید، خوابیدن به صورت طاق باز در افرادی که از دردهای مفصلی و به ویژه آرتروزها رنج می برند، منجر به کاهش درد می شود. خوابیدن در وضعیت نامناسب ممکن است به گردن فشار اعمال کند. بهتر است در هنگام خواب از بالشی استفاده شود که نه زیادی بلند و نه زیادی کوتاه باشد.برخی بالش‌ها به شدت سفت و یا برعکس،خیلی نرم هستند اما بهترین بالش،بالشی است که حالتی بین این دو داشته باشد، انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشد و زوایه گردن را صاف نگه دارد.

4. استراحت

برای جلوگیری از گردن درد استراحت کنید. استراحت امکان بهبودی سریع تر را فراهم می کند. اگر برای مدت زمان طولانی با کامپیوتر کار می کنید یا دراز بکشید تا گردن استراحت کند و از سنگینی سر خلاص شوید. ولی از استراحت طولانی بپرهیزید، زیرا باعث خشکی مسافت طولانی رانندگی می کنید، بین کار یا رانندگی خود به طور متناوب کمی استراحت کنید. چند بار در طی روز و سفتی عضلات گردن می شود

5. وضعیت قرار گیری بدن

بسیاری از دردهای گردنی به علت طرز نشستن و ایستادن نادرست در طی روز است. تغییرات هر چند جزئی در شیوه نشستن و وضعیت قرارگیری بدن از بسیاری از دردهای ستون فقرات جلوگیری می‌کند. به طرز ایستادن و نشستن خود دقت کنید، طرز ایستادن و نشستن صحیح، توزیع صحیح وزن و پشتیبانی مناسب را امکان پذیر می سازد و فشار را از روی گردن و سایر قسمت های بدن بر می دارد. از خم نگه داشتن طولانی مدت سر خودداری کنید تا کشیدگی عضلات گردن کم شود.

6. کمپرس گرم

کمپرس گرم باعث کاهش سفتی عضله می شود. به مدت 15 تا 20 دقیقه از کمپرس گرم استفاده کنید. یک کیسه آب گرم روی محل درد قرار دهید یا دوش آب گرم بگیرید. گرما، عضلات دردناک را شل می کند، ولی ممکن است التهاب و درد را بدتر کند، پس با احتیاط از گرما استفاده کنید.

7. کمپرس سرد در درمان گردن درد

کمپرس سرد باعث جلوگیری از التهاب می شود.برای بدست آوردن نتایج بهتر به نوبت از کمپرس سرد و سپس کمپرس گرم استفاده کنید.

8. داروهای تسکین دهنده درد

افراد مبتلا به آرتریت گردن، معمولا از داروهای مسکن در منزل استفاده می کنند مثلا ایبوبروفن یا استامینوفن . با کمک یکی از مسکن ها می توانید درد را موقتی کاهش دهید، به خصوص هنگامی که با درد مزمن مواجه هستید.

9. دوش آب گرم

دوش آب گرم بگیرید و اجازه دهید که آب گرم روی ناحیه آسیب دیده گردن در تماس باشد. دوش آب گرم انعطاف پذیری گردن را بهبود می بخشد و سفتی گردن را از بین می برد.

10. ماساژ از راههای خانگی درد گردن

ماساژ آرام بخش به بهبود گردش خون کمک می کند و اجازه می دهد تا عضلات ریلکس و رها شوند. ماساژ درد گردن را نیز کاهش می دهد.

11. ماساژ با روغن منتول

این روغن برای ماساژ استفاده می شود و آرام بخش و تسکین دهنده درد است. در دردهای موضوعی با توجه به سطح درد ۵ تا ۱۵ قطره از داروی منتول مایع را می‌توان در سطوحی مانند پیشانی، گردن، صورت، یادست و پا و با دست کمی ماساژ دهید تا قطرات در سطح پوست پخش شوند.

12. پد حرارتی یا پد حاوی منتول

شما می توانید این پدها را در داروخانه ها بیابید. منتول یا پد حرارتی در منطقه آسیب دیده، درد را تسکین می دهد.

13. فلفل کاین از درمان های خانگی گردن درد

فلفل کاین Cayenne قبلا به عنوان تسکین دهنده درد استفاده می شده است. مقدار کمی فلفل کاین را به منطقه آسیب بمالید. سوزش فلفل درد را کاهش می دهد و تورم را کم می کند.

14. آب گیلاس

اثبات شده آب گیلاس برای گردش خون مفید و در جلوگیری از درد مفاصل کمک می کنند. مصرف منظم این نوشیدنی ها باعث جلوگیری از آرتریت گردن می شود.

15. روغن ماهی از درمان های درد گردن

روغن ماهی شامل پروستاگلاندین است که از التهاب و تورم جلوگیری می کند. همچنین به روانکاری مفاصل کمک می کند.

16. رژیم غذایی سالم

تغذیه مناسب باعث بهبود عملکرد و کیفیت عضله خواهد شد. تغذیه سالم عضلات سالمی به شما می بخشد و یک راهکار عالی برای جلوگیری از فشار عضلات است و در بهبودی آن نیز موثر است.

17. آب برای درمان خانگی گردن درد

مقدار زیادی آب بنوشید. نوشیدن مقدار کافی آب در بهبود عملکرد بدن موثر است و کمک می کند تا سریعتر بهبود یابید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا