دسته‌بندی نشده

۱۷ خاصیت حیرت انگیز انبه که نمیدانستید!

مجله دلگرم | انبه فواید دارویی و درمانی بسیاری دارد. برخی از خواص انبه عبارتند از: کاهش خطر ابتلا به سرطان، بهبود شرایط پوست، کاهش خطر بیماری های قلبی، بهبود روابط جنسی، تقویت عملکرد های مغزی، جلوگیری از پیری زودرس، حفظ سلام چشم، حفظ سلامت قلب، تقویت استخوان ها و بهبود سیستم گوارش.

در ادامه 17 تا از فایده های انبه را برای شما آورده ایم.

1. جلوگیری از دژنراسیون ماکولا

آنتی اکسیدان زآگزانتین موجود در انبه اشعه های آبی نور را فیلتر کرده و از آسیب رسیدن به چشم و ابتلا به بیماری دژنراسیون ماکولا جلوگیری میکند.

2. مبارزه با آسم

خطر ابتلا به بیماری آسم در افرادی که بتاکاروتن زیادی مصرف میکنند کمتر است. انبه سرشار از بتاکاروتن میباشد و مصرف مداوم آن میتواند از ابتلا به بیماری آسم جلوگیری کند.

3. پیشگیری از سرطان

مواد غذایی دارای بتاکاروتن میتوانند از سرطان پروستات و سرطان روده جلوگیری کنند. همچنین در برخی از تحقیقات علمی مشخص شده است که خطر ابتلا به انواع دیگر سرطان همچون سرطان سینه، سرطان ریه و سرطان خون نیز بر اثر مصرف بتاکاروتن ممکن است کاهش یابد.

4. تقویت استخوان ها

کمبود ویتامین کا در بدن میتواند منجر به آسیب های استخوانی شود. انبه دارای مقادیر زیادی ویتامین کا میباشد که همین عامل باعث شده است که این میوه استوایی در تقویت و محافظت از سلامت استخوان ها نقش موثری داشته باشد.

5. کنترل قند خون

تحقیقات نشان داده است استفاده از فیبر غذایی در افرادی که دیابت نوع 1 دارند باعث کاهش قند خون و در افرادی که دیابت نوع 2 دارند باعث افزایش قند خون، افزایش انسولین و لیپید میگردد. انبه نیز سرشار از فیبر های غذایی میباشد، بنابراین مصرف این میوه میتواند برای بیماران دیابتی نیز بسیار مفید باشد.

6. بهبود هضم غذا و گوارش

انبه به دلیل فیبر و آب زیادی که دارد میتواند مشکلات گوارشی مثل یبوست را برطرف کند.

7. جلوگیری از بیماری های قلبی

فیبر غذایی، پتاسیم و ویتامین های موجود در انبه، همگی به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک زیادی میکنند.

8. کاهش کلسترول خون

فیبر غذایی بالا، پستین و ویتامین سی موجود در انبه باعث کاهش کلسترول (مخصوصا کلسترول بد) میشود.

9. تنظیم سطح اسیدی بودن بدن

تارتاریک اسید، مالیک اسید و سیتریک اسید موجود در انبه میتواند به تنظیم سطح اسیدی بودن بدن کمک زیادی بکند.

10. تقویت روابط جنسی

انبه سرشار از ویتامین ای است. ویتامین ای یکی از مهم ترین موادی است که بر میل جنسی تاثیر میگذارد. مصرف انبه میتواند باعث افزایش میل جنسی در خانم ها و آقایان بشود.

11. جلوگیری از گرمازدگی

آب انبه + کمی آب معمولی و اندکی شکر میتواند یک شربت خوشمزه را بوجود آورد که در روز های گرم و یا زمانی که خیلی داغ کردید، دمای بدن را پایین آورده و از عوارض گرمازدگی جلوگیری میکند.

12. تقویت سیستم ایمنی بدن

مقادیر فراوان ویتامین سی، ویتامین آ و 25 نوع مختلف کاروتنوئید موجود در انبه باعث تقویت سیستم ایمنی میگردد.

13. کمک به افزایش وزن

مصرف انبه یکی از آسان ترین راه های افزایش وزن است. 150 گرم انبه 86 کالری دارد که براحتی جذب بدن میشود. انبه همچنین دارای نشاسته است که در بدن تبدیل به شکر میشود و همین عامل هم به افزایش وزن کمک میکند.

14. درمان کم خونی

انبه دارای آهن بسیاری است و به همین دلیل میوه ای بسیار مفید برای افرادی که کم خونی دارند بشمار میرود چراکه میتواند به درمان کم خونی کمک کند.

15. برای مادران باردار مفید است.

همانطور که در مورد قبلی توضیح داده شد، انبه دارای مقادیر زیادی آهن است. آهن یکی از مهم ترین عناصری است که باید در دوران بارداری مصرف شود تا سلامت کودک تضمین شده باشد. پزشک ها معمولا به خانم های باردار مصرف مکمل آهن را پیشنهاد میکنند اما شما میتوانید علاوه بر پیروی از دستورات پزشک، با خوردن انبه، آهن را از یک منبع طبیعی نیز دریافت کنید.

16. درمان اسهال

برگ های انبه سرشار از ماده ای به نام تانن است. مصرف برگ انبه خشک شده میتواند اسهال را درمان کند. در برخی مناطق استوایی، برگ انبه یکی از راه های متداول درمان اسهال میباشد.

17. بهبود سلامت مو ها

انبه سرشار از ویتامین سی است و این ویتامین تولید کلاژن را تقویت میکند. کلاژن یکی از مواد بنیادی در ساختار مو است. اگر میخواهید مو هایی زیبا و درخشان داشته باشید باید در بدن شما کلاژن کافی تولید بشود و یکی از بهترین و آسان ترین راه های افزایش تولید کلاژن مصرف میوه هایی همچون انبه است.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا