دسته‌بندی نشده

۱۵ خاصیت شگفت انگیز قهوه اسپرسو

مجله دلگرم | قهوه از محبوبترین نوشیدنی های دنیای امروز می باشد، قهوه اسپرسو یکی از انواع مختلف قهوه می باشد که در نحوه تهیه با قهوه متفاوت است.در تهیه قهوه، آب جوش را بر دانه های قهوه می ریزند و با گذشت زمان محلولی که به دست می آید که قهوه نامیده می شود. اما در تهیه قهوه اسپرسو، آب داغ را با فشار از دانه های قهوه عبور می دهند. محلول قهوه ای و غلیظی که از فرآیند عبور آب داغ و تحت فشار از دانه های قهوه به دست می آید، خواص متعددی دارد که شما را شگفت زده خواهد کرد.

خواص قهوه اسپرسو چیست؟

قهوه برای چروک صورت

انواع قهوه ترک، اسپرسو و قهوه سبز غنی از آنتی اکسیدان پلی فنول هستند که روند چروک پوست را کاهش داده و باعث جوانسازی پوست صورت می شوند.

قهوه برای آکنه و جوش صورت

انواع قهوه ها چربی پوست را کنترل کرده و برای درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشند.

قهوه مرطوب کننده طبیعی پوست

دانه های قهوه ترک، اسپرسو و قهوه سبز دارای اسیدهای چرب و استرها از جمله اسید لینولئیک و اسید اولئیک هستد که پوست را تغذیه کرده و آن را مرطوب نگه می دارند.

ماسک صورت با قهوه

یک قاشق غذاخوری قهوه را با 2 قاشق شیر ترکیب کنید، بگذارید 3-5 دقیقه بماند و سپس آن را بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

این ماسک صورت را پاکسازی کرده و باعث جوانسازی پوست صورت می شود.

قهوه برای تقویت و افزایش رشد مو

محتوای آنتی اکسیدانی موجود در انواع قهوه های ترک، اسپرسو و قهوه سبز باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.

قهوه برای ریزش مو

قهوه ترک، قهوه اسپرسو و قهوه سبز از ریزش مو در مردان و زنان جلوگیری کرده و برای داشتن موهای سالم مفید هستند.

ماسک موی قهوه

مقداری قهوه را در یک ظرف آب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه بجوشد، از صافی عبور دهید و آن را بر روی موها بریزید و خوب ماساژ دهید موهای شما تقویت شده و رنگ آن ها شفاف تر می شود.

در روشی دیگر روغن قهوه را بر روی پوست سر و موها ماساژ دهید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب و شامپو بشویید. این ماسک برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو مفید می باشد.

قدرت آنتی اکسیدانی

دانه های قهوه سرشار از آنتی اکسیدان هستند. محققان تایید کرده اند که یک فنجان قهوه مقدار آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به همین مقدار آب انگور، تمشک و پرتقال دارد. به علاوه ترکیبات فنولیک موجود در قهوه از چای و کاکائو که به عنوان دو منبع فنولیک شناخته می شوند، بیشتر است.
تحقیقات نشان می دهد که افزودن شیر یا خامه به قهوه تاثیری در جذب آنتی اکسیدان های آن ندارد. البته ترجیحا بهتر است شکر اضافه نشود زیرا جذب آنتی اکسیدان ها را به تاخیر می اندازد.

پیشگیری از پارکینسون

مطالعات زیادی گویای این مطلب است که مصرف منظم قهوه قدرت کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را دارد.

کاهش آسیب های کبد

نوشیدن سه فنجان و بیشتر قهوه در روز می تواند پیشرفت هپاتیت C مزمن را کاهش دهد.

سنگ صفرا و کلیه

کسانی که زیاد قهوه مصرف میکنند ( 4 فنجان و بیشتر در روز)‌ 25% کمتر از افرادی که این نوشیدنی را میل نمی کنند مبتلا به سنگ کلیه و صفرا می شوند. نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه در روز تا 10% احتمال این بیماری را کاهش می دهد.

کاهش احتمال ابتلا به نقرس

افرادی که در طول روز 4 فنجان و بیشتر قهوه می نوشند 40% کمتر از مصرف کنندگان کم قهوه در معرض خطر ابتلا به بیماری نقرس هستند.

دیابت نوع دوم

دیابت نوع 2 بیماری شایع و خطرناکی است که خطر ابتلا به آن در افرادی که قهوه مصرف می‌کنند کمتر است. برخی تحقیقات نشان می‌دهد ریسک ابتلا به این بیماری در افرادی که قهوه را در رژیم غذایی خود دارند 23 تا 50 درصد کمتر است و نتایج مطالعات دیگری هم حاکی از آن است که قهوه درصد ابتلا به این بیماری جدی را 67 درصد کمتر می‌کند.

تامین مواد غذای ضروری بدن

یک فنجان قهوه حاوی مواد مغذی زیر است:

تامین کننده‌ی 11 درصد از میزان لازم روزانه‌ی ویتامین ب2
تامین کننده‌ی 6 درصد از میزان لازم روزانه‌ی ویتامین ب5
تامین کننده‌ی 3 درصد از میزان لازم روزانه‌ی منگنز و پتاسیم
تامین کننده‌ی 2 درصد از میزان لازم روزانه‌ی ویتامین ب3

چربی سوزی با قهوه

یکی دیگر از خاصیت های این نوشیدنی فوق العاده، افزایش متابولیسم بدن است که به شکسته شدن چربی ها کمک می کند. در ضمن به مقدار قابل توجه، سوخت و ساز در سلول ها را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید:

۱۰ تا از گرانترین قهوه های دنیا در سال ۲۰۱۸


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا