دسته‌بندی نشده

چرا نوشیدن قهوه در منزل ارزان‌تر از نوشیدن قهوه در کافه است؟

قهوه، این نوشیدنی بی‌نظیر، خوش‌طعم، خوش‌عطر و انرژی‌زا، امروز دیگر یک بخش جدانشدنی از زندگی بسیاری از ما شده است؛ این‌طور نیست؟! اگر شما هم از دسته افرادی هستید که تا قهوه نخورید کارتان راه نمی‌افتد، حتما این سوال برایتان پیش آمده است که خرید قهوه را از پیش انجام دهید و آن را در منزل نوش جان کنید یا به سراغ کافه‌ها بروید؟ خب، پشت این سوال، جواب‌هایی است که قطعا دانستنشان چشمانتان را از تعجب درشت می‌کند!

طعم یک فنجان قهوه

طعم قهوه عامل اصلی در تعیین رضایت همه ما است. به‌دلایل مختلف احتمال دارد طعم قهوه در یک کافه بهتر از فنجان قهوه تهیه‌شده در خانه باشد. اما باید دانست که قهوه‌ای که میل می‌کنیم حاصل زنجیره‌ای از تلاش‌ها و تخصص‌ها است که هریک به‌نوعی در طعم قهوه تاثیرگذار هستند. از کاشت، برداشت و فراوری دانه تا آن لحظه‌ای که توسط من، شما یا یک باریستای ماهر خرید قهوه انجام می‌شود و سپس دم خواهد شد.

اما آیا این برتری مطلق و دائم است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت چند راه وجود دارد که ما هم می‌توانیم این نوشیدنی مورد علاقه‌مان را خوش‌طعم کنیم؛ البته اگر به کیفیت دانه‌ها و نحوه رست در خرید قهوه توجه بیشتری داشته باشیم! از طرفی دیگر، مهارت باریستایی خود را افزایش دهیم و دستگاه و تجهیزات مخصوص و حرفه‌ای به‌کار ببریم.

مقایسه نوشیدن قهوه در خانه: بلاخره چه‌کار کنیم؟!

سایر موارد مانند نوع قهوه، آرت قهوه یا حتی نوع سرو آن نیز از عوامل تاثیرگذار در این مقایسه هستند را بایستی موردتوجه قرار دهیم. در حال کلی باید اشاره کرد که:

  • در خانه: کیفیت قهوه شما به‌طور مستقیم با نوع دانه یا پودر مورداستفاده و محل خرید قهوه ارتباط دارد. انتخاب یک فروشگاه معتبر با محصولاتی تازه و باکیفیت می‌تواند به تولید یک قهوه لذت‌بخش کمک کند.
  • در کافه: آنها نیز از این موضوع آگاهی دارند و معمولا پودرهای باکیفیت خود در حجم زیاد را از رسترهای (برشته‌کننده‌ها) محلی تهیه می‌کنند تا از تازگی و خلوص آن مطمئن شوند.

چرا نوشیدن قهوه در منزل ارزان‌تر از نوشیدن قهوه در کافه است؟

سطح مهارت باریستا

  • در خانه: مهارت شما در تهیه قهوه مستقیما طعم آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. یادگیری تکنیک‌های دم‌آوری و تهیه قهوه به شما این امکان را می‌دهد که طعم موردنظر خود را به‌دست آورید. توصیه می‌کنیم از ویدیوهای آموزشی رایگان که انواع سایت‌های مختلف در اختیار علاقه‌مندانی چون شما می‌گذارند، استفاده کنید. (یک راهنما: داخل وبسایت‌های آموزشی ویدیویی نظیر آپارات یا یوتیوب کمی در این زمینه جستجو کنید، سپس چندین بار اطلاعات ارائه‌شده را بررسی و تست کنید تا در نهایت یک فنجان قهوه خانگی درجه یک داشته باشید).
  • در کافه: کافه‌ها با باریستاهای ماهر همکاری می‌کنند که تخصص و مهارت خاصی در تهیه قهوه دارند.

چرا نوشیدن قهوه در منزل ارزان‌تر از نوشیدن قهوه در کافه است؟

دستگاه‌ها و تجهیزات دم‌آوری قهوه

  • در خانه: نوع دستگاه و تجهیزاتی که در خانه استفاده می‌شود (از قبیل ماشین قهوه، آسیاب و…) تاثیر به‌سزایی بر طعم نهایی دارد. تنظیمات صحیح این دستگاه‌ها هم به بهبود طعم قهوه کمک می‌کند. اگر هم دستگاهی در خانه با این عملکرد ندارید، به‌راحتی می‌توانید پودر قهوه را بخرید و سپس شروع به تهیه آن کنید.
  • در کافه: کافه‌ها از تجهیزات حرفه‌ای برای تهیه قهوه استفاده می‌کنند که دسترسی به آن در خانه ساده نیست. علاوه‌بر این این دستگاه‌ها آنقدرها هم قابل استفاده نخواهد بود و هزینه زیادی را نیز در بر خواهد گرفت.

در حالت کلی، دستگاه‌های قهوه‌ساز، ابزارهای مهمی در تهیه قهوه هستند. انواع مختلف این دستگاه‌ها باتوجه‌به نیازها و ترجیحات کاربران ارائه شده‌اند. در زیر به برخی از انواع دستگاه‌های قهوه‌ساز معروف اشاره خواهیم کرد:

چرا نوشیدن قهوه در منزل ارزان‌تر از نوشیدن قهوه در کافه است؟

قهوه‌ساز فیلتری

این دستگاه‌ها از فیلتر کاغذی برای صاف‌کردن پودر قهوه از نوشیدنی استفاده می‌کنند و برای کسانی مناسب است که قهوه را با طعم ملایم می‌پسندند.

اسپرسوسازها

این دستگاه‌ها برای تهیه قهوه اسپرسو با استفاده از فشار بالا و گذر اجباری آب از پودر قهوه کاربرد دارند. اسپرسوساز‌ها انواع مختلفی دارند، از انواع قهوه‌جوش خانگی گرفته تا ماشین‌های حرفه‌ای که در کافه‌ها استفاده می‌شوند.

فرنچ پرس‌ها

فرنچ پرس یکی از روش‌های کلاسیک برای دم‌آوری قهوه است که با آن قهوه‌ای خوش‌عطر با طعم اصیل را تجربه می‌کنیم. کار با این دستگاه آسان خواهد بود و با دو بخش اصلی مخزن و اهرم فیلتر تکمیل می‌شود. کیفیت بالای قهوه‌ای که با این روش به‌دست می‌آید محبوبیت استفاده از آن را دوچندان می‌کند.

قهوه‌سازهای چندکاره

این دستگاه‌ها توانایی تهیه قهوه به چندین روش مختلف را دارند، مانند اسپرسو، فیلتر و گاهی حتی ترکیب این دو را دارند. این انعطاف‌پذیری، کاربران را قادر می‌سازد تا بر اساس ترجیحات خود خرید قهوه و تهیه نوشیدنی آن را انجام دهند.

هزینه خرید قهوه

تفاوت قابل‌توجه در هزینه تهیه و خرید قهوه به شکل پودری یا خرید یک فنجان قهوه آماده از کافه وجود دارد. تهیه قهوه در خانه معمولا ارزان‌تر است؛ زیرا شما قرار نیست در یک نوشیدنی قهوه هزینه دستمزد باریستا، اجاره محل یا هزینه خرید مواداولیه را نیز لحاظ کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای خرید قهوه انواع دانه‌ها یا پودر قهوه با یک قیمت مناسب از یک برند معتبر، از انواع فروشگاه‌های محلی یا خرید آنلاین اقدام کنید و تجهیزات کاربردی‌تر را بخرید. در مقابل، در کافه هزینه‌های مختلف نظیر اجاره، دستمزد و تجهیزات پیشرفته منجر به افزایش قیمت می‌شود که مستقیما در صورت‌حساب شما موثر است.

سهولت و آسایش درمصرف قهوه

از این بعد تصمیم‌گیری یک پارادوکس است! بنابر شرایط شخصی، باید بین نوشیدن قهوه در خانه و لذت‌بردن از آن یا نوشیدن یک قهوه در کافه ولی بدون زحمت دم‌کردن، یکی را برگزینید.

چرا نوشیدن قهوه در منزل ارزان‌تر از نوشیدن قهوه در کافه است؟

جنبه‌های بهداشتی خرید قهوه

زمانی‌که شما در خانه قهوه دم می‌کنید، مستقیما بر روی مواداولیه و فرایند تهیه کنترل دارید که باعث ارتقا بهداشت و کاهش احتمالی آلودگی‌ها است. با استفاده از قهوه‌ساز خود یا روش‌های دستی، این امکان را دارید تا به‌راحتی مقدار شکر، شیر یا دیگر مخلفات را کنترل کنید.

این آزادی عمل به شما امکان می‌دهد تا مواد باکیفیت و تازه‌تر را برگزینید و با ترکیب آنها مطابق رژیم غذایی و محدودیت‌های احتمالی جسمی بهترین نتیجه را از تاثیرات سلامت بخش قهوه ببرید. از طرف دیگر، خرید قهوه از کافه به شما اجازه می‌دهد که از فضای اجتماعی، خدمات پیشنهادی جانبی، راحتی در تهیه و بهره‌بردن از تنوع در نوع قهوه لذت ببرید.

بااین‌حال، نکته مهم این است که در کافه‌ها نیز باید به‌دقت به مسائل بهداشتی توجه شود. اطمینان از آن به بررسی شما از کافه‌ای که مشتری آن هستید ارتباط دارد.

جمع‌بندی

خرید قهوه به شکل پودر و تهیه آن در خانه یا انتخاب یک کافه و نوشیدن این دمنوش رابطه مستقیمی با ذوق و سلیقه شما دارد. انتخاب بین این دو به چیزهای زیادی بستگی دارد. از جمله آنها سلیقه شخصی، مهارت شما در تهیه قهوه، امکاناتتان و حتی میزان توجه‌تان به جنبه‌های بهداشتی را باید برشمرد. این شما هستید که می‌توانید بر اساس نیازها و ترجیحات خود بهترین را انتخاب را داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا