دسته‌بندی نشده

قهوه و مصرف قهوه در کشورهای مختلف دنیا

تقریبا در همه کشورهای دنیا قهوه یک نوشیدنی داغ و دلخواه مردم است. زمان استراحتی که برای صرف قهوه در حین کار داده می شود بخش مهمی از زندگی آمریکائی هاست. قهوه برای اولین بار در اتیوپی کشف شد. چوپانها متوجه شدند که گوسفندانی که از دانه های قهوه و برگ های آن تغذیه می کنند تمام شب را بیدار می مانند. قهوه در ابتدا به عنوان غذا مورد استفاده قرار می گرفت. بعدها به عنوان دارو و حدود 700 سال پیش به صورت یک نوشیدنی در آمد.

در قرن نوزدهم قهوه به کشور عربستان برده شد و از آنجاراهی ترکیه، اروپا و آمریکا شد. در سال 1963 میلادی سازمان ملل متحد کمک کرد تا توافق نامه ای بین المللی در مورد قهوه تنظیم شود.کشورهای صادر کننده قهوه در مورد قیمت قهوه به توافق رسیدند. این توافق نامه به برزیل و سایر کشورهای صادر کننده کمک می کند تا در ازای صادرات قهوه قیمت عادلانه ای دریافت کنند.

اگر جز آن دسته افرادی هستید که از خوردن قهوه لذت می برید باید بگوییم که تنها نیستید چرا که این نوشیدنی خوشمزه خیلی ها را سرتاسر دنیا شیفته خود کرده است. اروپایی ها بزرگترین مصرف کننده قهوه هستند کشورهای شمالی نروژ، ایسلند و فنلاند بیشترین سرانه مصرف قهوه را در دنیا دارا هستند. در این مقاله مجله دلگرم قصد دارد خوانندگان خود را با روش های مختلف خوردن قهوه در فرهنگ های مختلف آشنا کند.

قهوه و مصرف قهوه در کشورهای مختلف دنیا

قهوه و روش های مصرف قهوه در کشورهای مختلف

کانادا
کانادا بالاترین سرانه مصرف قهوه در کشورهای غیراروپایی را دارد آنقدر که 88 درصد کانادایی ها می گویند که حداقل روزی یک فنجان قهوه را می خورند. قهوه دابل دابل که از خامه و شکر به یک اندازه در آن استفاده می شود نوشیدنی ملی کانادایی ها می باشد.

قهوه و مصرف قهوه در کشورهای مختلف دنیا
آمریکا
با وجود کافی شاپ های متعدد در هر فلکه و خیابان آمریکا جای تعجب نیست که بگوییم آمریکایی ها مدام در حال خوردن قهوه هستند.فرهنگ استفاده از قهوه در دهه 1990 در سواحل غربی آمریکای شمالی رواج یافت و از همان روز آمریکایی ها برای خلق قهوه خوش طعم ماکیاتو شهرت یافتند. آنهایی که ترجیح می دهند قهوه شان را بدون افزودنی های شیرین مصرف کنند خوشحال باشند چرا که اسپرسو آمریکایی برای آنهایی مناسب است که قهوه شان را ساده نوش جان می کنند.

قهوه و مصرف قهوه در کشورهای مختلف دنیا
ترکیه
قهوه ترک شهرت جهانی دارد چرا که ترکها قبل از سال 1500 میلادی قهوه خانه های بسیار جذاب و هیجان انگیزی داشتند که در آن ها قهوه سرو می شد درست سال ها قبل از اینکه کافی شاپ ها در آمریکای شمالی ایجاد شوند. ترکها قهوه شان را تلخ، غلیظ و شیرین می خورند به طوری که دانه های قهوه کف فنجان ته نشین شده باشند. زمانی که قهوه را خوردید فنجانتان را تکان ندهید چون دانه های قهوه کف فنجان می توانند از آینده شما حرف بزنند!

قهوه و مصرف قهوه در کشورهای مختلف دنیا
اتریش
قهوه خانه ها در وین بسیار مجلل و شیک هستند آنقدر که این مکان های زیبا و با شکوه تبدیل به میراث فرهنگی این کشور شده است. قهوه تازه با شیر و کف سفید روی فنجان ها با بویی مدهوش کننده مشتریان زیادی در اتریش دارد. ضمن اینکه قهوه خانه ها تا پاسی از شب باز هستند.

قهوه و مصرف قهوه در کشورهای مختلف دنیا
برزیل
حدود 40% از قهوه مورد استفاده کل دنیا در برزیل تولید می شود. برزیلی ها قهوه را صبح هنگام با مقدار زیادی شیر داغ مصرف می کنند. در برزیل آنقدر خوردن قهوه رایج است که به بچه مدرسه ای های بالای 5 سال هم قهوه داده می شود. کافه ژینو قهوه ای تلخ و غلیظ است که با شکر مصرف می شود و در برزیل طرفداران زیادی دارد.

قهوه و مصرف قهوه در کشورهای مختلف دنیا
ویتنام
در ویتنام قهوه داغ و غلیظ به صورت قطره ای از فیلتر رد شده و در فنجان ریخته می شود. قهوه در ویتنام به صورت سنتی با چند قاشق چایخوری شیرغلیظ سرو می شود که به آن طعم شیرین و مطبوعی می دهد آنقدر که با خوردن آن حس می کنید دسر میخورید تا اینکه یک نوشیدنی داغ!

قهوه و مصرف قهوه در کشورهای مختلف دنیا
ژاپن
تکنولوژی پیشرقته ژاپن کاری کرده است که هر لحظه و در هر خیابانی که هوس خوردن یک فنجان قهوه کردید با انداختن مقدار کمی پول در دستگاه یک لیوان قهوه داغ و یا سرد دریافت کنید. قهوه ها در ژاپن هم با شکر و شیر سرو می شوند و هم ساده. پس در انتخاب خود موقع رجوع به دستگاه کنار خیابان دقت کنید که قهوه مورد نظرتان را درست سفارش دهید.

قهوه و مصرف قهوه در کشورهای مختلف دنیا
اتیوپی
از منظر تاریخی قهوه برای اولین بار در اتیوپی کشف شد و امروزه تبدیل به بخش مهمی از فرهنگ این کشور شده است. خوردن قهوه در این کشور تجربه ای فرهنگی و سنتی است. مراسم خوردن قهوه در اتیوپی به روش کاملا مذهبی و معنوی صورت می گیرد و از مراحل مختلفی از بودادن دانه های قهوه گرفته تا دم کردن و نوشیدن آن تشکیل شده است که چندین ساعت هم به طول می انجامد. طعم قهوه در اتیوپی کمی متفاوت است چرا که از ادویه ها و عطردهنده هایی مثل دارچین، هل، عسل یا کره و… برای هر چه خوش طعم تر شدن و غنی تر شدن آن استفاده می شود.

قهوه و مصرف قهوه در کشورهای مختلف دنیا

ترجمه و گرداوری:

بخش خواندنیهای مجله دلگرم

(اعظم بهادر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا