دسته‌بندی نشده

کابینت لمی گلاس چیست و مناسب کدام آشپزخانه هاست؟

کابینت لمی گلاس(لامی گلاس) نوعی از کابینت های شیک و جدید کابینت ها در حال حاضر هستند که دارای تنوع زیادی می باشند. از نظر شکل ظاهری این نوع کابینت ها بسیار شبیه به کابینت های گلاس بوده، اما مزایای افزونش دلیل ارجحیت یافتن آن نسبت به کابینت های گلاس شده است.

آشنایی با مدل کابینت لمی گلاس

با گذر زمان و پیشرفت همه جانبه زندگی ها از جمله در زمینه طراحی داخلی، به خصوص آشپزخانه تنوع لوازم نیز افزایش می یابد. کابینت ها بخشی از این فزونی یافتن در گوناگونی مدل، طرح، رنگ، جنس و … می باشند. شاید زمانی کابینت ملامینه کلی حرف برای گفتن در دنیای کابینت آشپزخانه داشت، اما با گذشت زمان این محبوبیت دست به دست چرخیده و یکسری مدل های جدید از کابینت رسیده است.

کابینت لمی گلاس

معرفی کابینت لمی گلاس

این مدل از کابینت در واقع متعلق به کشور ترکیه می باشد، که زادگاه آن محسوب می شود. لمی گلاس با کابینت های گلاس و پلی گلاس هم گروه می باشند که در عین مشابه بودن، تفاوت هایی نیز دارند. لمی گلاس تقاضای شما برای داشتن یک آشپزخانه ی براق و روشن و همچنین شیک و جدید را عملی می کنند، زیرا سطح رویی آنها درخشان و براق می باشد.
MDF در کابینت ها به کار برده می شود، و تنها به کارگیری روکش روی این MDF ها است که متفاوت می باشند. در مدل لمی گلاس نوعی روکش پلیمری روی سطح ورقه های MDF را می پوشاند. در واقع ویژگی های منحصر به فردی همچون درخشان و براق بودن و …. لمی گلاس متعلق به همین کاربرد همین روکش است.

تفاوت هایی که لمی گلاس با پلی گلاس دارد؟

نحوه نگهداری و تمیز کردن لمی گلاس و پلی گلاس یکی از تفاوت های میان این دو نوع کابینت است. کابینت لمی گلاس را یم توان به راحتی با استفاده از یک اسکاچ نرم پاک نمود. ولی در مورد کابینت های پلی کلاس این عمل آسان تر است چرا که به دلیل مقاومت بالای آن یم توانید آن را به راحتی با هر وسیله ی زبری نیز تمیز نمایید.

به ترتیب همانگونه که کابینت لمی گلاس نسبت به های گلاس دارای مقاومت بالاتری در مقابل مواد شیمیایی دارد، کابینت پلی گلاس نیز دارای مقاومت بالاتری در مقابل مواد شیمیایی نسبت به لمی گلاس می باشد. به طوری که لمی گلاس در مقابل مواد خیلی اسیدی استحکام کمتری دارد.

فواید کابینت لمی گلاس

پلی گلاس نسبت به کابینت لمی گلاس از قیمت بالاتری برخوردار می باشد که اگر مقرون به صرفه بودن یکی از ملاک های انتخاب شما و همچنین کابینتی شیک و جدید است، می توانید لمی گلاس را برگزینید.
هر دوی آنها از کابینت های شیک و براق هستند که این ویژگی ها یعنی دوام و درخشان بودن در مدل پلی گلاس زیادتر بوده و در طراحی های متنوع تری قابل استفاده است.

شباهت هایی که لمی گلاس با های گلاس دارد؟

کابینت های های گلاس و لمی گلاس هر دو از یک خانواده ی مشترک می باشند که هر دو از MDF تهیه شده و تفاوت اصلی آنها در نوع روکش می باشد. جنس روکش های های گلاس از پلکسی گلاس(پلاستیک خلی فشرده و نرم و منعطف) است، ولی روکش استفاده شده در لمی گلاس از روکش پلیمری(پی وی سی) می باشد.
کابینت های لمی گلاس در مقایسه با کابینت های های گلاس دارای دوام و عمری طولانی تر هستند. شفافیت و براقیت لمی گلاس ها نسبت به های گلاس ها بیشتر بوده، که به دنبال آن بازتاب نور زیادتری را ایجاد و زیبایی خیره کننده تری به فضا می بخشد.

کابینت های لمی گلاس در مقابل خط و خش نسبت به های گلاس ها مقاوم تر می باشند. همچنین لامی گلاس ها در مقابل مواد شوینده و شیمیایی مقاوم تر هستند. تمیز کردن کابینت های لمی گلاس نسبت به کابینت های های گلاس آسان تر می باشد. که در نتیجه با وجود تمامی این شرایط نیاز و رسیدگی زیادتری نیاز دارد.
همانطور که کابینت های پلی گلاس از لمی گلاس قیمت بالاتر هستند، کابینت های لمی گلاس نیز از های گلاس گران قیمت تر می باشند که این بر اساس ویژگی هایی که دارند، تعیین می شود.

جنس کابینت لمی گلاس

کابینت های لمی گلاس چه مزایایی دارند؟

در مقابل حرارت خیلی مقاوم می باشند ودر مقابل خط و خش خیلی مقاوم هستند. MDF مغز کابینت های لمی گلاس اغلب مرغوب و متراکم است. شکل ظاهری آن همانند شیشه, براق و شفاف خیلی زیادی می باشد.
روکش های به کار رفته در این نوع کابینت ها بدون هر نوع مواد شیمیایی هستند که ضرر و زیانی را در پی ندارند. و این از مزایای لمی گلاس محسوب می شود.

حتماً بخوانید:

جهت درست کردن MDF آن از مواد بازیافتی بهره گرفته می گردد که موجب ایجاد سازگاری آن با محیط گردیده است. MDF کابینت های لمی گلاس در طرح و رنگ دارای تنوع زیادی هستند.
دوام زیادی به بیانی زیادترین مقاومت را در مقابل تغییر رنگ در اثر نور آفتاب را دارا می باشد. با توجه به این ویژگی آن شما می توانید کابینت را در محیط های باز و در مقابل مستقیم نور آفتاب بگذارید.
ورق لمی گلاس متراکم بوده که موجب می گردد تا در مقابل ضربه(شربه های نه خیلی شدید) مقاومت داشته باشد. ورق های لمی گلاس دارای کناره های مقاومی هستند، که به همین دلیل در طی زمان نم و رطوبت به درون آنها نفوذ نمی کند.

عکس کابینت لمی گلاس

کابینت های لمی گلاس چه معایبی دارند؟

ورق لمی گلاس به دلیل براقیت زیاد، خیلی آسان لک می گردد، که به همین خاطر نیز لکه ها را نشان می دهد. همچنین خط و خش را هم به خوبی نشان می دهد.
روکش پلیمری، روکشی است که در کابینت های لمی گلاس به کار گرفته می شود. این روکش ها قیمت بالایی دارند که در نتیجه قیمت این کابینت ها را هم بالا می برند.
به دنبال گران قیمت بودن، بهره گیری از کابینت های گلاس بیشتر رواج دارد. همین موضوع موجب شده تا استفاده از مدل کابینت های لمی گلاس کمرنگ تر شوند و در نتیجه همه ی ورق های آن در بازار موجود نباشد. حتی ممکن است رنگ و طرح انتخابی شما به دلیل تقاضای پایین در بازار وجود نداشته باشد.

روش تمیز کردن کابینت لمی گلاس

نحوه تمیز کردن

لکه ها یکی از اصلی ترین عوامل آلودگی اشیا از جمله کابینت ها به شمار می روند. لکه ها خود نیز دارای دو نوع لکه های چرب و روغنی – لکه های غیر روغنی هستند. برای تمیز کردن این کابینت ها از پارچه ها یا حوله های ویژه گردگیری فاقد پرز بهره ببرید. به این صورت که جهت از بین بردن لکه های غیر روغنی پارچه را با اندکی آب نمدار و بر روی کابینت بکشید، سپس با یک حوله یا پارچه بدون پرز خشک بر روی آن بکشید و کابینت را خشک و تمیز کنید. اگر لکه ها را سریعا پس از ایجاد تمیز نمایید کارتان آسان تر است.

و اما در مورد لکه های چرب و روغنی باید مایع ظرفشویی ملایم و آب نیمه گرم را با یکدیگر مخلوط نموده، و با استفاده از اسفنجی بر روی کابینت بکشید تا تمیز گردد. سپس با استفاده از یک حوله یا دستمال تمیز و فاقد پرز آن را خشک و تمیز نمایید. توجه داشته باشید که به هیچ وجه از سیم ظرفشویی یا اسکاچ برای تمیز کردن کابینت ها بهره نبرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا