دسته‌بندی نشده

بهترین جنس برای انتخاب صفحه کابینت آشپزخانه کدام است ؟

راهنمای خرید صفحه کابینت

در سال های اخیر متریال های بسیار گوناگونی در بازار کشور برای انتخاب شما عزیزان تولید یا وارد شده است . این موضوع سبب شده است تا انتخاب یک صفحه استاندارد کار بسیار دشواری شود.

بهترین صفحه برای کابینت ام دی اف

صفحه‌ای که برای کابینت ام دی اف استفاده می‌کنید نباید خیلی سنگین باشد بنابراین صفحاتی چون گرانیت و کوارتز برای کابینت ام دی اف چندان مناسب نیستند. هرچند اگر هنگام ساختن کابینت MDF تمهیدات لازم برای افزایش استحکام و تحمل وزن در نظر گرفته شود مشکلی برای انتخاب صفحات سنگ طبیعی چون گرانیت برای کابینت ام دی اف نیست.

سنگ کورین، صفحه SPL یا سرامیک پرسلان: ضدآب و ضدلکه بوده و آنتی باکتریال و بهداشتی هستند و خیلی راحت تمیز می‌شوند. ضمن اینکه قیمت آنها نیز مناسب‌تر از سنگ‌های طبیعی است.

صفحه کابینت

سنگ طبیعی

از انواع سنگ طبیعی رویه کابینت می توان به گرانیت،مرمریت،مرمر،کوارتزیت اشاره کرد.

رویه سنگ طبیعی گرانیت

گرانیت یکی از پر استفاده ترین سنگ طبیعی در صفحات پیشخان می باشد.این متریال به صورت اسلب در ضخامت حدودی دو سانتی متر در ابعاد مختلف فراوری و تولید می شود.اسلب های گرانیت در بیشتر موارد تمامی استاندارد صفحه کابینت را دارد.
از معروف ترین سنگ ها می توان به سبز آب رنگی و جنگلی،ماگما گلد،پرشین جگوار و …. اشاره کرد.

سنگ مرمریت

سنگ های مرمریت در هر طرح و نوعی به هیچ عنوان مناسب برای صفحه کابینت نمی باشد.این متریال هیچگونه استانداری برای استفاده شدن ندارد.
نکته بسیار مهم در مورد مرمریت این می باشد که تنوع رنگی بسیار مناسبی در تمامی طیف های رنگی دارد.

سنگ کوارتزیت و مرمریت

این دو سنگ کاملا استاندار های لازم برای استفاده در کانتر و صفحه پیشخان دارد.اما اساسی ترین نکته این می باشد که قیمت این متریال 4 تا 5 برابر سنگ گرانیت و مرمریت می باشد.

بهترین صفحه برای کابینت ممبران

کابینت ممبران اولین انتخاب افرادی است که عاشق جلوه‌های سبک کلاسیک در کنار زیبایی و آرامش هستند. صفحه کابینت ممبران نیز از این قاعده مستثنی نیست. خوشبختانه در انتخاب طرح صفحه روی کابینت ممبران آزادی عمل بیشتری دارید چون طرح‌های رگه‌دار، ابروبادی یا رنگدانه‌دار سنگ‌های طبیعی و مصنوعی ساخته شده‌اند برای زیبایی‌بخشی به سبک کلاسیک آشپزخانه.

راهنمای خرید صفحه کابینت

از لحاظ طرح، صفحه SPL، سنگ کوارتز و سنگ مارمونایت زیباترین و خاص‌ترین طرح و رنگ‌ها را در کاتالوگ خود دارند. اگر دوام و طول عمر بالای صفحه کابینت ممبران را نیز در کنار زیبایی مدنظر دارید سنگ گرانیت، سنگ مصنوعی مارمونایت و صفحات کوارتز بهترین و ایده‌آل‌ترین انتخاب‌ها به عنوان صفحه روی کابینت ممبران هستند.

بهترین صفحه برای کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس یک کابینت لوکس و مدرن محسوب می‌شود و طبیعتا صفحه روی آن نیز باید شیک و لوکس باشد! بدون شک صفحات کابینت شرکتی یا لمینت یا PVC جلوه کابینت هایگلاس را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند و هزینه زیادی که برای کابینت صرف کرده‌اید تا حد زیادی هدر می‌رود.

حتماً بخوانید:

سنگ گرانیت سطحی متخلخل دارد و این موضوع در تضاد با سطح براق و شیشه‌ای کابینت هایگلاس است. اما سنگ کورین سطحی صاف و صیقلی دارد خصوصا اگر در کاتالوگ سنگ کورین، طرح‌هایی را انتخاب کنید که رنگدانه‌های ریز و شفاف دارند. ویژگی مهم دیگر سنگ کورین این است که پس از نصب با ساب و پولیش کاملا یکپارچه و بدون درز خواهد شد و این یکپارچگی باعث جلوه بیشتر کابینت هایگلاس خواهد شد.

انتخاب درست صفحه کابینت

متریال دیگری که می‌تواند برای صفحه روی کابینت هایگلاس ایده‌آل باشد سرامیک پرسلان است. سرامیک پرسلان خصوصا اگر از جنس نانوپولیش باشد سطحی صیقلی و شفاف و با طرح‌های شگفت‌انگیز و زیبا دارد.
سرامیک پرسلان ضدلک و ضدآب بوده و مقاومت بی‌نظیری در برابر شوینده‌های اسیدی و شیمیایی دارد. کاتالوگ سرامیک پرسلان شامل طرح‌های ابروبادی جذابی است که در کنار ظاهر شیک و مدرن کابینت هایگلاس ترکیبی جذاب و متفاوت می‌سازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا