دسته‌بندی نشده

چگونه عاشق خودمان باشیم؟ راهکار هایی برای دوست داشتن خودتان

عاشق خود بودن یعنی چه؟

عشق به خود یا دوست داشتن خود درواقع یک تفکر است. این تفکر به ما کمک می کند تا زندگی بهتری داشته باشیم و در انجام کار های مختلف اعتماد به نفس کافی داشته باشیم. هر شخص صفات و ویژگی های متفاوتی با شخص دیگر دارد. به طور قطع مشخص نیست چه صفتی از یک شخص خوب و یا چه صفتی بد است.

با مقاله “چگونه عاشق خودمان باشیم؟ راهکار هایی برای دوست داشتن خودتان” همراه باشید تا با برخی عادت ها که باعث می شوند تا شما خودتان را بیشتر دوست داشته باشید آشنا شویم.

چگونه عاشق خودمان باشیم؟ راهکار هایی برای دوست داشتن خودتان

تصمیمات درست بگیرید تا عاشق خودمان باشیم

تصمیم درست گرفتن در طول زندگی برای هر شخصی حیاتی و مهم است. با وجود مشکلات بسیار زیادی که امروزه افراد با آن روبرو می شوند، گرفتن تصمیمات درست برای رفع این مشکلات بسیار حائز اهمیت است.

به طبع اگر شخصی در زندگی تصمیمی بگیرد که بر اساس آن به موفقیت دست یابد بیش از پیش به خود افتخار می کند. و این باعث رضایت مندی از خود می شود. البته عکس این موضوع نیز می تواند باعث ناراضی شدن از خود شود.

اما این موضوع بعد دیگری نیز دارد، شما اگر خودتان را دوست داشته باشید می توانید تصمیمات درست تری بگیرید. یعنی شما با خود باوری که دارید تصمیمات سنجیده تری خواهید گرفت. پس احتمال رسیدن به موفقیت در این گونه تصمیمات بیشتر است.

برای دوست داشتن خودتان با خود مهربان باشید

با خود مهربان بودن به این معنی نیست که شما از خودتان تعریف کنید، خودتان را نوازش کنید و … این ها فقط جنبه فیزیکی ماجرا هستند و در تغییر روحیه تاثیر چندانی ندارند! با این کار های شما فقط خودتان را گل می زنید، و مانند یک بازیگر به بازی دادن خودتان می پردازید. اما مهربان بودن با خود جنبه های عمیق تری نیز دارد که می تواند به صورت علمی به شما کمک کند.

زود از کوره در نروید! اگر جزء افرادی هستید که سریع عصبانی می شوید، پس شما اصلا با خود مهربان نیستید. عصبانی شدن در هر شرایطی باعث ناراحتی فرد می شود و تاثیرات آن تا مدت ها در بدن خواهد ماند. پس تا می توانید سعی کنید فردی آرام باشید، قبل از عصبانی شدن کمی فکر کنید شاید راه حلی جز عصبانیت وجود داشته باشد.

خود خوری نکنید! اگر زمانی که باید عصبانی شوید، آن را در وجود خود مخفی کنید، یعنی خود خوری کرده اید. این کار از عصبانیت هم بد تر است. پس سعی کنید تا می توانید از تفکر در رابطه با چیزی که شما را عصبانی می کند اجتناب کنید.

تفکر بیهوده را کنار بگذارید! می خواهید خود خوری نکنید؟ پس به چیز های منفی فکر نکنید و به نکات مثبت زندگی و خودتان بیاندیشید.

با دیگران مهربان باشید تا خودتان را دوست داشته باشید! سعی کنید با افراد اطراف خود با خوش رویی و مهربانی رفتار کنید. این کار باعث می شود تا شما حس خوبی به خود داشته باشید و به شکلی ما را مجاب می کند تا عاشق خودمان باشیم .

برای دوست داشتن خودتان با خود مهربان باشید

قانع باشید و سخت گیر نباشیم تا عاشق خودمان باشیم

به چیز هایی که در زندگی به دست آورده اید و دارید قانع باشید. شما نباید زندگی خود را با دیگران مقایسه کنید، چرا که ما فقط ظاهر زندگی مردم را می بینیم. با این حال این ظاهر زیبا را با باطن زندگی خود مقایسه می کنیم. هرچند گاهی اوقات باطن زندگی ما از ظاهر روتوش شده زندگی دیگران زیبا تر است.

به طور مثال اگر شخصی در بخشی از زندگی مثل کنکور موفق شد، ولی ما نشدیم نباید با قیاس خود با آن شخص زندگی را برای خود تلخ کنیم. چراکه قرار نیست همه مردم یک جامعه یک راه را بروند. پس به آینده امیدوار باشید و دوباره تلاش کنید، شاید راه بهتری وجود داشته باشد. کنکور فقط یک مثال بود این وجه می توانید هر اتفاقی باشد.

نتیجه گیری

ما مدت کوتاهی برای زندگی کردن وقت داریم و این مورد برای همه یکسان است. پس چه خوب است تا بتوانیم با انجام رفتار های درست خود و دیگران را دوست داشته باشیم. امیدواریم از مقاله “چگونه عاشق خودمان باشیم؟ راهکار هایی برای دوست داشتن خودتان” لذت برده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا