دسته‌بندی نشده

چگونه براش های آرایشی کلاریسونیک را تمیز کنیم؟

آموزش پاک کردن براش آرایشی در خانه

زمانیکه براش‌های آرایشی نو هستند، نرم و مخملی به نظر می‌رسند اما با گذشت زمان و فرسایش و کهنه شدن براش‌ها نرمی آن‌ها از بین می‌رود. براش‌های آرایشی با کیفیت و خوب به صورتی طراحی شده‌اند که در صورت مراقبت صحیح و درست از آنان تا چندین سال دوام داشته باشند.

اگر شما پوست حساسی دارید باید توجه‌ی ویژه‌ای به تمیز کردن براش آرایشی خود داشته باشید. تمیز کردن براش آرایشی به صورت مرتب باعث می‌شود که باکتری ها موجود در براش آرایشی که موجب آکنه می‌شود از بین برود. شستن پد آرایشی و شستن براش آرایشی و تمیز کردن براش آرایشی به صورت منظم به از بین بردن: چربی‌ها، باکتری‌ها، سلول های مرده پوست، گرد و خاک بقایای آن و مواد آرایشی کمک می‌کند.

شستن براش و پد آرایشی در خانه

نحوه تمیز کردن براش آرایشی | شستشن براش کرم پودر

در این مطلب روش‌های گوناگون تمیز کردن براش آرایشی و شستن قلمو های آرایشی را به شما آموزش می‌دهیم.

انواع اسفنج آرایشی و براش آرایشی
شستن براش و پد آرایشی در خانه
چگونه براش های آرایشی را تمیز کنیم؟
نحوه شستن براش آرایشی
نحوه شستن براش کرم پودر
روش شستن براش مسواکی و شستن براش قاشقی
طرز شستن اسفنج آرایشی و شستن پد پنکیک با صابون

حتماً بخوانید:

نحوه شستن براش کرم پودر

براش آرایشی انواع مختلفی دارند: براش برای سایه چشم، برنزه کردن، کانتورینگ و لب‌ها، شوت رژ گونه، فرچه رژگونه. نکته‌ی مشترک در همه‌ی براش آرایشی آن است که تمام آن‌ها برای رشد باکتری‌ها مناسب و مساعد هستند.

راهکارهایی برای شستن براش های آرایشی که خراب نشوند

شستن براش آرایشی و شستن پد آرایشی درخانه به صورت منظم

اگر شما فردی هستید که همیشه آرایش می‌کنید، باید حداقل هفته‌ای یک بار براش آرایشی‌تان را تمیز کنید و اگر کم آرایش می‌کنید، آن‌ها را باید ماهی یک بار تمیز کنید. بهترین زمان برای شستن براش آرایشی در شب و قبل از خواب است زیرا در این صورت آن‌ها فرصت دارند تا قبل از اینکه دوباره از آن‌ها استفاده کنید خشک شوند.

پس از شستن براش آرایشی آن‌ها را به صورت افقی قرار دهید تا خشک شوند. اگر آن ها را به صورت ایستاده خشک کنید، آب اضافی در فرول نفوذ کرده و می‌تواند موجب شود چسبی که موهای براش های آرایشی را بهم متصل کرده شل شود و موهای براش شروع به ریختن کند.

تمیز کردن براش آرایشی کلاریسونیک با چه روشی بهتر است؟

به هیچ عنوان نیازی به خرید پاک کننده‌های مخصوص براش آرایشی گران قیمت نیست. شما می‌توانید به راحتی با یک صابون ساده‌ی بدون رنگ و بو یا شامپوهای ملایم بدون سولفات و یا حتی شامپو بچه، براش‌های خود را تمیز کنید.

انواع اسفنج آرایشی و شستن براش آرایشی

استفاده و وجود براش آرایشی در لوازم آرایش از واجبات و ضروریات است. برس و براش آرایشی می‌توانند باکتری و آلودگی‌های زیادی را پس از مدتی استفاده به خود جذب کنند. به همین خاطر تمیز کردن براش آرایشی اهمیت زیادی دارد.

تمیز کردن براش آرایشی کلاریسونیک

آموزش نحوه شستن براش آرایشی کلاریسونیک در 5 مرحله

براش را با آب ولرم کاملا خیس کنید.
زمانیکه براش کاملا خیس شد، براش را بر روی یک قالب صابون بکشید تا کف کند یا اینکه کمی شامپو روی تکه‌ای اسفنج بریزید و سپس براش رابر روی اسفنج کشیده تا کف کند.
اگر مدت زمان زیادی از شستن براش آرایشی‌تان می‌گذرد نیاز است که چندین بار براش را بشویید و چندین بار مطابق مرحله قبل آن را کف مالی کنید.
هنگامیکه تمامی مواد آرایشی، چربی ها و … براش از بین رفت، مجدد آن را با آب ولرم بشویید.
در نهایت براش آرایشی‌تان را به آرامی فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود و آن را بر روی یک حوله به صورت افقی قرار دهید تا کاملا خشک شود.

هنگام تمیز کردن براش آرایشی تمیز کردن دسته‌ی آنان را فراموش نکنید. در تمیز کردن براش آرایشی نباید تمیز کردن دسته‌ی آن‌ها را از یاد ببرید. دسته‌ی براش مکان مناسبی برای تجمع آلودگی و میکروب است. شما می‌توانید دسته‌ی براش خود را با شوینده لباس یا الکل به خوبی تمیز و ضدعفونی کنید.

نحوه استفاده از پد آریشی و تمیز کردن قلم موهای آرایشی

شما برای شستن براش کرم پودر، می‌توانید از الکل استفاده کنید.

در این روش ابتدا درون یک ظرف گود مقداری الکل ریخته و براش کرم پودر را در آن فرو کنید و به آرامی بچرخانید و سپس از الکل در بیاورید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا از تمیز شدن کامل براش آرایشی‌تان اطمینان پیدا کنید. سپس براش یا براش را از جایی آویزان کنید تا کاملا خشک شود.

تمیز کردن براش آرایشی کلاریسونیک

روش شستن براش مسواکی و شستن براش قاشقی

افراد تازه کاری که نمی‌توانند به خوبی از اسفنج برای پخش کردن کرم پودر یا اسفنج استفاده کنند، بهتر است که از برس‌های گرد و حجیم براش مسواکی یا براش قاشقی استفاده کنند. این براش‌ها نیز حتما باید به صورت منظم با استفاده از روش‌های گفته شده شسته شوند.

طرز شستن اسفنج آرایشی و شستن پد پنکیک با صابون

اسفنج را زیر آب گرم بگیرید تا خیس شود، سپس جهت گرفتن آب اضافی آن اسفنج را فشار دهید.
چند قطره صابون مایع روی اسفنج بریزید و سپس با انگشتانتان اسفنج را ماساژ دهید. زمانی که اسفنج تمام صابون را جذب کرد، آن را زیر آب ولرم بشویید. بخاطر اینکه میزان جذب اسفنج‌ها بالاست ممکن است برای زدودن تمام مواد آرایشی جذب شده به آن مجبور شوید چندین بار آن را با آب و صابون بشویید.
پس از شستن اسفنج، آب اضافی آن را گرفته و حوله‌ی تمیزی را به دور آن بپیچید تا تمام آب اضافی آن گرفته شود و در نهایت اجازه دهید تا اسفنج کاملا خشک شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا