دسته‌بندی نشده

بهترین روش ها جهت شستشوی اجزای جارو شارژی

نحوه تمیز کردن جاروشارژی چگونه است؟

اما نکته حائز اهمیت در رابطه با این دستگاه این است که جاروشارژی دستگاه حساسی است و استفاده نادرست از آن باعث خراب شدن یا کاهش طول عمر و کارایی آن می شود. بهترین راه برای سالم نگه داشتن این دستگاه، نظافت جاروشارژی به صورت دوره ای است.

با توجه به این موضوع ما در این مطلب به راهنمای گام به گام تمیز کردن اجزای مختلف جاروشارژی می پردازیم. در صورتی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه چگونگی تمیز کردن و شستن جاروشارژی هستید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این محتوا همراه ما باشید.

شستشوی اجزای جاروشارژی

راهنمای گام به گام تمیز کردن اجزای مختلف جاروشارژی

جهت بالا بردن میزان کارایی و همچنین طول عمر مفید جاروشارژی خود بهتر است به صورت دوره ای اقدام به تمیز کردن جاروشارژی نمایید. برای انجام این کار باید نکات و مراحلی که در ادامه آورده شده است را دنبال نمایید:

ابتدا دستگاه را از شارژ جدا نموده و بخش ها و اجزای مختلف جاروشارژی را از یکدیگر جدا نمایید.
دقت داشته باشید که در زمان نظافت جاروشارژی دکمه روشن آن را فشار ندهید.
یکی از مهمترین بخش هایی که باید به خوبی تمیز شود، فیلتر دستگاه است.
جهت تمیز نمودن فیلتر می توانید از ترکیب جوش شیرین، سرکه و آب یا محلول شوینده مخصوص استفاده نمایید.
برای شستشوی مخزن جاروشارژی نیز می توانید آن را خارج نموده و سپس با استفاده از مواد مخصوص آن را بشویید.
پس از شستشوی مخزن و فیلتر باید آنها را خوب خشک نمایید؛ زیرا رطوبت آنها ممکن است به بخش های حساس دستگاه وارد شود.
بخش بیرونی و بدنه جاروشارژی را نیز می توانید با استفاده از دستمال مرطوب آغشته به سرکه تمیز نمایید.
پس از خشک شدن قطعات می توانید هریک از آنها را در جای خود قرار داده و مجددا جارو را به شارژ متصل کنید.

نحوه تمیز کردن فیلتر جاروشارژی

نحوه تمیز کردن فیلتر جاروشارژی

اگر مایل به یادگیری نحوه تمیز کردن جاروشارژی هستید، توصیه می شود تا انتهای این بخش را با دقت مطالعه کنید تا بتوانید به بهترین شکل چگونگی تمیز کردن و شستن جاروشارژی را یاد بگیرید. برای پاک کردن فیلتر جاروشارژی در ابتدا توصیه می شود فیلتر را از دستگاه خارج کنید.
هر جاروشارژی فیلتری در آن تعبیه شده است که وظیفه جمع کردن گرد و غبار و آلودگی ها را برعهده دارد. خراب شدن فیلتر جاروشارژی یا کثیف شدن بیش از اندازه این قطعه در جاروشارژی باعث ضعیف شدن دستگاه، کاهش طول عمر دستگاه و کاهش کیفیت و عملکرد دستگاه می شود.

چگونه جارو های شارژی ایستاده را تمیز کنیم؟

به همین جهت بهتر است حداقل ماهی یک بار فیلتر جاروشارژی را تمیز کنید. در صورتی که فیلتر جاروشارژی خراب شده باشد باید فیلتر جدیدی را جایگزین کنید. نحوه شستشوی فیلتر جارو شارژی به این شکل است که باید در ابتدا دکمه ای را که روی آن کلمه filter نوشته شده است را پیدا کرده و آن را فشار دهید.

پس از فشار دادن این دکمه فیلتر از دستگاه جدا می شود. فیلتر جدا شده را با استفاده از مقداری مواد شوینده و آب سرد بشویید تا آلودگی و کثیفی از دستگاه جدا شود. پس از شست و شو مجدداً فیلتر را در جای خود قرار دهید و این کار را هر ماه تکرار کنید. تمیز و سالم بودن فیلتر نقش موثری در مکش جاروشارژی دارد.

راهنمای نظافت نوار فرچه ای جاروشارژی

راهنمای نظافت نوار فرچه ای جاروشارژی

دومین مرحله از نحوه تمیز کردن جاروشارژی، پاک کردن نوار فرچه ای آن است. درون هر جاروشارژی مانند انواع جاروهای کوچک دستی، فرچه ای باریک و نواری شکلی تعبیه شده است که وظیفه جمع کردن انواع کثیفی، کرک، مو و … را بر عهده دارد. این فرچه ها به صورت یکبار مصرف یا دائمی تولید می شوند.
در صورتی که فرچه شما به صورت یکبار مصرف باشد، باید بعد از یک تا دو بار استفاده، فرچه را از دستگاه خارج کرده و فرچه جدیدی را جایگزین کنید. در صورتی که فرچه شما دائمی باشد، بهتر است هر بار استفاده آن را تمیز کنید.

فرجه از بخش های بسیار مهم جاروشارژی به شمار می آید؛ زیرا حجم زیادی از کرک و مو را به خود جذب می کند. در صورتی که میزان کرک و مو چسبیده به فرچه نواری زیاد شود، کیفیت و عملکرد دستگاه جاروشارژی کاهش پیدا می کند. زیرا به دلیل چسبیدن حجم زیادی از کرک و مو به فرچه، قادر به جذب کرک و مو در استفاده های بعدی نخواهد بود.

بنابراین با توجه به مدل دستگاه، فرچه را از جاروشارژی جدا کنید و تمام کرک و مو را از فرچه جدا کنید. بهتر است هر چند وقت یکبار فرچه جدیدی را جایگزین کنید؛ زیرا هر فرچه با وجود تمیز شدن مداوم پس از مدتی کارایی خود را از دست می دهد.

راهنمای نظافت نوار فرچه ای جاروشارژی

نحوه خالی کردن مخزن جاروشارژی

یکی از مراحل اصلی نحوه تمیز کردن جاروشارژی، خالی کردن مخزن جاروشارژی است. هر جاروشارژی از مخزنی تشکیل شده است که بعد از مکش مواد، زباله ها و کثیفی درون مخزن جمع می شوند. در صورتی که مخزن جاروشارژی پر شود، قدرت مکش دستگاه به شدت کاهش پیدا می کند.

بنابراین دستگاه دیگر قادر نخواهد بود تا کثیفی های روی سطوح را جمع کند؛ زیرا فضای برای نگهداری آن ندارد. همچنین پر شدن مخزن باعث پس زدن زباله ها و داغ شدن موتور جاروشارژی می شود. بر همین اساس باید بعد از هر بار استفاده مخزن جاروشارژی را خالی کنید.

مخزن جاروشارژی نسبت به جاروبرقی بسیار کوچک تر است و به سرعت پر می شود. بنابراین بعد از هر بار استفاده کردن از جاروشارژی، به آرامی مخزن را از دستگاه جدا کنید و زباله های آن را خالی کنید. همچنین می توانید مخزن جاروشارژی را که معمولاً از جنس پلاستیک نشکن است را با آب و مواد شوینده بشویید و بعد از خشک کردن نصب کنید.

چگونه جارو های شارژی ایستاده را تمیز کنیم؟

نتیجه گیری از نحوه تمیز کردن جاروشارژی

در این مطلب به بررسی نحوه تمیز کردن جاروشارژی پرداختیم. همانطور که در مطالب بالا نیز بیان کردیم، جاروشارژی دستگاه حساسی است و برای سالم ماندن و افزایش طول عمر آن باید از آن با دقت نگهداری شود.

شستشوی اجزای جاروشارژی بهترین و مهم ترین کاری است که می توان برای سالم ماندن آن انجام داد. با پاک کردن جاروشارژی علاوه بر افزایش طول عمر جاروشارژی، کیفیت عملکرد جاروشارژی به شدت افزایش پیدا می کند. همچنین دستگاه با مکش بالایی تمیز کاری محیط را انجام می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا