دسته‌بندی نشده

با چه چیزی و چگونه پنکه سقفی را تمیز کنیم؟

چگونه پنکه سقفی خود را تمیز کنیم؟

آیا پنکه سقفی شما کثیف است یا پر سر و صدا؟ این مراحل ساده را برای تمیز کردن دنبال کنید تا پنکه شما در کمترین زمان تمیز و بی صدا شود.

نکاتی آسان برای تمیز کردن پنکه سقفی

هوا در این روزهای تابستان بسیار گرم شده است و برای تحمل این همه گرما ، چیزی بهتر از اتکا به یک فن سقفی کارآمد نیست. نکته این است که آنها گرد و غبار را هنگام استفاده جمع می کنند. از این گذشته ، آیا می دانید چگونه پنکه سقفی را تمیز کنید؟ اگر نمیدانید ، بنابراین نکات زیر را برای کمک به شما در تمیز کردن پنکه سقفی آورده ، بررسی کنید.

چرا تمیز کردن پنکه سقفی مهم است؟

پنکه سقفی وسیله ای است که از پره ها تشکیل شده و باعث حرکت هوا از طریق یک حرکت چرخشی می شود. اگر این پره ها یا سایر اجزای دستگاه پر از گرد و غبار باشد ، گرد و غبار به محیط اطراف ریخته می شود. این گرد و غبار موجود در هوا مشکلات تنفسی و آلرژی ها را تشدید می کند.

به همین دلیل تمیز نگه داشتن پنکه سقفی و استفاده مناسب از آن همیشه بسیار مهم است. مواد مورد نیاز برای تمیز کردن فن ممکن است بسته به نوع تجهیزات متفاوت باشد. به طور کلی به موارد زیر احتیاج دارید : پیچ گوشتی یا آچار ، پارچه خشک ، آب گرم و مواد شوینده.

نکاتی آسان برای تمیز کردن پنکه سقفی

تمیز کردن پنکه سقفی در منزل

تجهیزات را خاموش کنید

تحت هیچ شرایطی ، تجهیزات الکتریکی را در هنگامی که به برق وصل هستند ، تمیز نکنید. بنابراین ، برای اطمینان از امنیت خود ، تنها گذاشتن دکمه در حالت خاموش کافی نیست ، مهم است که سوکت از دیوار جدا شود. قبل از شروع به تمیز کردن پنکه سقفی ، تمام برق خانه را خاموش کنید.

ممکن است از خود بپرسید ” فقط خاموش کردن فن کافی نیست؟” حتی می تواند باشد ، اما برای اطمینان از ایمنی کامل و بدون خطر شوک ، بهتر است همه چیز را خاموش کرده و فقط بعد از تمیز کردن آن را روشن کنید.

حتماً بخوانید:

تجهیزات را جدا کنید

پنکه های سنتی معمولاً برای محافظت از کاربران ، در اطراف تیغه ها محفظه دارند ، اما این محفظه باعث می شود نتوانید تمام گوشه هایی که گرد و غبار در آن قرار دارد را به درستی تمیز کنید. برای تمیز کردن موثر ، فن خود را با استفاده از پیچ گوشتی جدا کنید ، آن را پایین بیاورید ، روی زمین قرار دهید و شروع به جداسازی کنید.
فن های مدرن دارای فناوری کنترل از راه دور یا بلوتوث هستند. حتی در برخی از مدل ها چراغ های سقفی نیز نصب شده است. هنگام جدا کردن ، مراقب باشید.

تمیز کردن پره های فن ، بدنه و پایه متصل به سقف

بیشتر خاک ها را با یک برس خشک و نرم پاک کنید. اگر فن مدت زیادی تمیز نشده است یا در معرض چربی قرار گرفته است ، در این مرحله بیشترین آلودگی غلیظ را پاک کنید.در مرحله بعدی استفاده از پارچه مرطوب همراه با مواد شوینده و آب گرم توصیه می شود.

در این مرحله ، گرد و غبار و خاک یا مواد روغنی باقیمانده تمیز می شوند.پارچه ای را در ظرف با آب و مواد شوینده مرطوب کنید. آن را خوب بپیچید تا خیلی خیس نشود ، که می تواند برای فن مضر باشد. پروانه ها را خیلی آرام و یک به یک تمیز کنید.

نکاتی آسان برای تمیز کردن پنکه سقفی و پنکه ایستاده

قطعات را بشویید

با استفاده از آب ، مواد شوینده ملایم و اسفنج نرم ، قطعات را خوب بشویید تا تمام آلودگی ها پاک شود. به قسمتهایی که دارای قطعات الکترونیکی هستند آب نپاشید. این موارد باید با یک برس نرم یا یک پارچه تمیز شود.

قطعات را خشک کنید

تمام قسمت هایی که با آب و صابون شسته شده اند را با پارچه نرم یا کاغذ جاذب کاملاً خشک کنید. می توانید آنها را به مدت یک یا دو ساعت زیر نور خورشید قرار دهید تا کاملا خشک شوند.

تجهیزات را جمع کنید

با قرار دادن همه قطعات در جای خود و پیچاندن همه چیز به درستی فن را جمع کنید. اگر می خواهید یک قطره روغن روان کننده در اتصالات بریزید تا بهتر کار کند. هنگام نصب پروانه ، علامتی را که اطلاع می دهد باید از کدام طرف وارد شود بررسی کنید.

تمیز کردن پره های فن ، بدنه و پایه متصل به سقف

نتیجه گیری

تمیز کردن پنکه سقفی ، مانند سایر وسایل برقی ، باید به طور منظم انجام شود تا از پخش شدن گرد و غبار بیشتر در اطراف خانه جلوگیری شود.
اما اگر پنکه سقفی شما بسیار کثیف است ، ما می دانیم که فقط یک پارچه مرطوب با آب برای از بین بردن همه آلودگی ها کافی نیست ، درست است؟ برای این موارد ، نکته این است که به جای آب از سرکه سفید استفاده کنید ، زیرا به شما کمک می کند تا خاک به راحتی پاک شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا