دسته‌بندی نشده

چگونه با پوست بادمجان ترشی درست کنیم؟

طرز تهیه ترشی پوست بادمجان لذیذ و آسان

بادمجان که از خواص زیادی برخوردار است، برای تهیه انواع ترشی ها عالی می باشد. شما می توانید در این بخش طرز تهیه ترشی پوست بادمجان را مطالعه کنید. این نوع ترشی دستور تهیه ای ساده داشته و در این بخش آموزش ساده از آن را مطالعه خواهید کرد.

شما می توانید علاوه بر تهیه ترشی پوست بادمجان، ترشی پوست لیمو و ترشی گیلاس را نیز آموزش ببینید. این نوع ترشی ها را می توانید در خانه تهیه کنید و اغلب رسپی ساده ای دارند. همچنین این نوع ترشی ها را می توانید در کنار غذاها متنوع سرو کنید.

مواد لازم :

پوست بادمجان: نیم کیلو
آب، سرکه: هر ۲ پیمانه سرکه ۱ پیمانه آب
فلفل تند، نمک: به میزان لازم
سیر: چهار حبه
شکر: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی پوست بادمجان لذیذ و آسان

طرز تهیه ترشی پوست بادمجان خوشمزه

بادمجان ها را پوست کنید و به خوبی پوست ها را بشویید. برای این ترشی بهتر است، پوست بادمجان ها را ضخیم تر برش دهید. پوست های بادمجان را درون یک ظرف بریزید. مقداری نمک و فلفل تند را به آن اضافه کنید. سرکه و آب را با یکدیگر ترکیب کرده و روی پوست های بادمجان بریزید.

زیر شعله را روشن کرده و مواد را روی حرارت ملایم بگذارید. زمان دهید تا مواد کمی بجوشند. بعد از اینکه پوست بادمجان ها کمی نرم شدند، زیر شعله را خاموش کنید. سرکه و آب را با یکدیگر مخلوط کرده و هر یک از پوست های بادمجان را برداشته و رول کنید.

پوست های بادمجان را در شیشه بگذارید و در فلفل ها را نیز روی آن قرار دهید. آب و سرکه را به آرامی اضافه کرده روی مواد را با آب و سرکه به خوبی بپوشانید. درب شیشه را بسته و چند ساعت کنار بگذارید. در این مرحله از طرز تهیه ترشی پوست بادمجان باید شیشه را در یخچال نگهداری کنید.

مدت زمان لازم برای آماده سازی ترشی پوست بادمجان

مدت زمان لازم برای آماده سازی ترشی پوست بادمجان

بعد از یک ماه می توانید این ترشی را سرو نمایید. شما به طور دلخواه می توانید از مواد دیگر در این ترشی استفاده کنید. این ترشی را می توانید در کنار انواعی از غذاها سرو نمایید. طعم و مزه متنوع این ترشی از یک سو و از سوی دیگر جدید بودن این ترشی بسیار محبوب است.

حتماً بخوانید:

در این ترشی لذیذ می توانید از سیر و پیاز نیز برای طعم دار کردن استفاده کنید. در صورت استفاده از کلم در این ترشی نیز باید کلم ها را به خوبی خشک نمایید. این ترشی رستورانی را می توانید با سبزیجات رنگی همچون هویج، فلفل قرمز، کلم و … تزئین نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا