دسته‌بندی نشده

پلو با قارچ ایتالیایی

Imageمواد لازم :

برنج 750 گرم

گوشت مغز ران گوساله 500 گرم

فلفل سبز دلمه اي 5 عدد

قارچ 500 گرم

پياز سبز 100 گرم

روغن 200 گرم

رب گوجه فرنگي 2 قاشق سوپخوري

پياز داغ عسلي 2 قاشق سوپخوري

فلفل قدري

نمك قدري

طرز تهيه :

گوشت را قيمه اي خرد ميکنيم با پياز سرخ کرده کمي سرخ مينمائيم دو ليوان آب اضافه مي کنيم ميگذاريم گوشت بپزد پيازچه و فلفل را خرد کرده و قارچ را تميز ميکنيم و داخل گوشت مي ريزيم . رب و کمي نمک و فلفل را داخل آن کرده ميگذاريم تمام مواد آهسته بجوشد و آب آن کشيده شود . برنج را تميز کرده ميشوئيم با روغن در تابه کمي سرخ مينمائيم بعد برابر دستور کته ساده آب برنج را ميزان مي کنيم يک قاشق نمک در آن مي ريزيم ميگذاريم آب برنج کشيده شود.

بعد مواد گوشت و قارچ را لاي برنج گذاشته مي گذاريم برنج دم بکشد. در صورت رعايت مقادير مواد اوليه اين غذا براي 6 تا 8 نفر کافيست طرز دم کردن کته ساده : به ازاي هر يک کيلو برنج دو کيلو آب و کمي نمک نرم ، بار کرده زيرش را آتش مي کنيم ، همينکه آب جوش امد با احتياط کفگير را داخل آن هم زده اگر مغز برنج نپخته بود ، کمي ديگر آب در آن مي ريزيم براي کته آب بيشتري نياز است تا برنج قدري نرمتر بعمل آيد.

پس از تمام شدن آب اطراف برنج را بشکل مخروط بالا ميآوريم بعد بنسبت هر يک کيلو گرم برنج دو تا سه قاشق سوپخوري روغن ( در حدود 75 گرم ) روي برنج مي ريزيم و در ظرف را مي گذاريم و حرارت زير ظرف را کمي کم مي نمائيم تا در ديگ کمي عرق بکند، در صورت داشتن فر بعد از محکم کردن در ديگ ظرف را کف فر قرار ميدهيم و حرارت را 350 درجه مي کنيم و بعد از نيم ساعت حرارت را 50 درجه کم مي کنيم نيم ساعت ديگر مي گذاريم برنج دم بکشد .

براي دم کشيدن در صورتي که به ته ديگ احتياج نباشد ( مثل چلو کباب ) يکساعت وقت کافي است و در صورتيکه بخواهيم پلو ته ديگ ببندد يکساعت و نيم وقت لازم ميباشد. براي اينکه ته ديگ پلو بآساني کنده شود بايد ديگ را نيم ساعت قبل از کشيدن پلو از فر خارج نمود (بدون بر داشتن در آن ) تا ديگ کمي سرد شده و ته ديگ بآساني جدا شود.

در صورتيکه پلو را روي آتش دم کرده باشيم حرارت زير آن بايد ملايم باشد و روي در ديگ را بايد مقداري آتش بريزيم شايد بعضيها موقع دم کردن پلو در آنرا دم کني بگذارند ولي چلوئيکه در فر دم کنيم و يا روي آنرا آتش بريزيم خيلي بهتر و قد کشيده تر مي شود ممکن است نصف ليوان ماست و کي زعفران سائيده حل شده در آبجوش را با 70 گرم روغن و نصف ليوان آب جوش و دو عدد زرده تخم مرغ مخلوط کنيم و ته ديگ بريزيم در اينصورت ته ديگ پلو بهتر مي شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا