دسته‌بندی نشده

نحوه دانلود و نصب اینستاگرام تردز (threads)

اینستاگرام تردز چیست ؟

اپلیکیشن نوپای تردز نسخه‌ متن محوری از اپلیکیشن اینستاگرام بوده که در رقابت با اپلیکیشن توییتر ساخته و منتشر شده است. این اپلیکیشن برخلاف اینستاگرام که تمرکز اصلی‌اش بر روی عکس و فیلم است، بر روی متن تمرکز داشته و از همین رو ساز و کاری بسیار شبیه به توییتر اما بدون محدودیت‌های توییتر دارد.

پس از آن که ایلان ماسک توییتر را خریداری کرد و تغییراتی بر روی آن به وجود آورد، بسیاری از کاربران که از تغییرات اعمال شده راضی نبودند به دنبال شبکه‌های اجتماعی جایگزین برای توییتر می‌گشتند. شرکت متا نیز این فرصت را غنیمت شمرد و با طراحی اپلیکیشن تردز رقیب سرسختی را برای توییتر وارد میدان کرد.

همانطور که گفته شد اینستاگرام تردز عمدتا بر روی متن تمرکز دارد، اما همچنان امکان به اشتراک‌گذاری عکس و فیلم نیز در آن موجود می‌باشد. اپلیکیشن تردز به طور رسمی در روز ششم جولای منتشر شده و در حال حاضر از نسخه‌ تحت وب نیز برخوردار می‌باشد.

هر چند عملکرد نسخه‌ اپلیکیشن آن پیشرفته‌تر از نسخه‌ تحت وب می‌باشد. این نر م‌افزار قابلیت اجرا بر روی انواع گوشی‌های اندروید و آیفون را نیز دارد.

نحوه عضویت در اینستاگرام تردز (Threads App)

حال که با نرم‌ افزار اینستاگرام تردز Threads آشنا شدیم نوبت به آن می‌رسد تا نحوه‌ عضویت و ساخت اکانت در این اپلیکیشن جدید را نیز مورد بررسی قرار دهیم. برای استفاده از این نرم‌ افزار در وهله‌ اول باید اپلیکیشن 76 مگابایتی آن را از اپ‌ استور یا پلی‌ استور دانلود کرد.

دانلود اینستاگرام تردز

زمانی که نرم‌ افزار تردز دانلود و نصب شد، در قسمت پایین صفحه، اکانت اینستاگرام شما قابل مشاهده خواهد بود. پس از لمس اکانت اینستاگرام صفحه load شده و کاربر به بخش بعدی منتقل می‌شود. بخش بعدی همان بخش مورد نظر یعنی ساخت پروفایل می‌باشد.

اینستاگرام تردز Threads

قسمت پروفایل از سه قسمت Link، Bio و Name تشکیل شده که کاملا ساز و کاری شبیه به پروفایل اینستاگرام دارد. در پایین صفحه گزینه‌ای‌ تحت عنوان Import From Instagram وجود داشته که کاربر می‌تواند با لمس این گزینه تمامی اطلاعات را بدون تغییر از اینستاگرام به نرم‌ افزار تردز منتقل کند.

همچنین در صورت نیاز به اعمال تغییرات کاربر می‌تواند اطلاعات خود اعم از نام، بیوگرافی و لینک را به صورت دستی وارد کند. همچنین در صورتی که نیاز به ایجاد تغییرات در اطلاعات انتقال یافته از اینستاگرام وجود دارد، می‌توان با انتخاب گزینه‌ Reimport نسبت به تغییر اطلاعات بیو و یا عکس پروفایل اقدام کرد. پس از تکمیل این مرحله کافی‌ست بر روی گزینه‌ Continue کلیک کرد و به بخش بعدی وارد شد.

اینستاگرام تردز Threads

بخش بعدی بخش Privacy اپلیکیشن تردز می‌باشد. این بخش شامل دو گزینه تحت عنوان Public Profile و Private Profile بوده که مانند اینستاگرام کاربران می‌توانند نسبت به خصوصی کردن پیج تردز خود اقدام کنند. پس از انتخاب حالت عمومی یا خصوصی پیج تردز باید بر روی گزینه‌ Continue کلیک کرده و به صفحه‌ بعد منتقل شد.

اینستاگرام تردز Threads

بخش بعدی تحت عنوان Follow the same accounts you follow on Instagram بوده که از طریق آن کاربر می‌تواند افرادی که در اینستاگرام آن‌ها را دنبال می‌کند را در نرم‌ افزار تردز نیز دنبال کند. آن‌چه اهمیت دارد این است که کاربر می‌تواند تنها افراد خاصی را انتخاب کرده و یا با انتخاب گزینه‌ Follow All تمامی فالویینگ‌های اینستاگرام خود را به تردز نیز منتقل کند.

پس از این امر کاربر به بخش How Threads Works منتقل می‌شود. در این بخش توضیحات کوتاهی در رابطه با نحوه‌ استفاده از تردز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. این اطلاعات شامل سه بخش تحت عنوان Powered by Instagram، The fediverse و Your data بوده که هر یک اطلاعاتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

پس از رسیدن به این قسمت کافی‌ست بر روی گزینه‌ Join Threads کلیک کرده تا به این ترتیب بتوان اکانت تردز رسمی خود را ساخته و مورد استفاده قرار دهد.

آموزش کار با تردز اینستاگرام

محیط تردز ۵ صفحه اصلی دارد که از پایین صفحه می‌توانید بین آن‌ها جابجا شوید:

اینستاگرام تردز Threads

در تردز به‌جای واژه توییت از ترد (Thread) به معنای رشته استفاده می‌شود و در واقع هر ترد یک رشته از نوشتنی‌هاست. در ادامه مختصرا هر یک از این بخش ها را توضیح خواهیم داد:

بخش Home یا خانه | اینستاگرام threads

در بخش Home کاربر با پست‌هایی مواجه می‌شود که شامل یک عکس یا ویدیو و یک متن است. در واقع بخش Home دربرگیرنده‌ جدیدترین تردزهایی بوده که فالویینگ‌های کاربر و دیگر کاربران تردز به اشتراک گذاشته‌اند.

در این بخش در قسمت زیرین هر پست علائمی مشاهده می‌شود که کاملا شبیه به علائم مشاهده شده در زیر پست‌های اینستاگرام می‌باشد. این علائم شامل یک علامت قلب برای لایک کردن پست، یک علامت کامنت برای نوشتن نظر، یک علامت بازنشر پست‌ها در پیج تردز خود که در توییتر تحت عنوان ریتوئیت شناخته می‌شود و یک علامت Share یا به اشتراک‌گذاری پست با دوستان می‌شود.

لازم به ذکر است که در قسمت Share کاربر با چندین گزینه مواجه می‌شود که از جمله این گزینه‌ها می‌توان به گزینه‌ Add to Story برای استوری کردن پست تردز در اینستاگرام، Post to Feed برای پست کردن مطلب مورد نظر در اینستاگرام، Tweet برای پست کردن پست تردز در توییتر، Copy Link برای کپی کردن لینک پست و Share Via برای اشتراک‌گذاری پست در سایر اپلیکیشن‌ها مانند تلگرام اشاره کرد.

بخش Search جستجو در اینستاگرام تردز

دومین بخش موجود در فضای تردز بخش Search یا جستجو بوده که با یک علامت ذره‌بین نشان داده می‌شود. در بخش جستجو کاربران می‌توانند نسبت به پیدا کردن نام کاربری افراد یا همان Username آن‌ها اقدام کنند.

بخش New Threads (تردز جدید)

سومین بخش موجود در فضای تردز بخش New Threads بوده که جهت به اشتراک‌گذاری متن و پست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بخش لوگویی به شکل یک قلم بر روی یک صفحه داشته که با لمس آن کاربر با گزینه‌های New thread و Start thread مواجه می‌شود.

در این بخش کاربر می‌تواند متن مورد نظر خود را تایپ کرده و سپس عکس و فیلم مورد نظر خود برای انتشار را انتخاب کرده و به اشتراک بگذارد.

بخش Activity یا فعالیت‌ها در اینستاگرام تردز

چهارمین بخش موجود در فضای تردز بخش فعالیت یا Activity بوده که مانند برنامه‌ اینستاگرام با یک علامت قلب نشان داده می‌شود. این گزینه نشان‌دهنده‌ فعالیت‌های رخ داده در پیج تردز شما اعم از لایک، کامنت، فالو کردن، منشن، قبول درخواست فالو، Reply و… می‌باشد.

بخش profile یا صفحه کاربری در اینستاگرام threads

آخرین بخش فضای داخلی تردز تحت عنوان Profile شناخته شده که شباهت بسیار زیادی با بخش پروفایل ایستاگرام دارد. در این قسمت تردزهای کاربر نمایش داده شده و همچنین کاربر می‌تواند Replyهایی که برای دیگر تردزها زده‌ است را مشاهده کند.

همچنین دو گزینه برای به اشتراک‌گذاری پروفایل و تغییر و ویرایش پروفایل نیز در اختیار کاربر قرار گرفته است. در قسمت ادیت پروفایل کاربر می‌تواند نسبت به تغییر بیوگرافی و حالت خصوصی و عمومی پیج خود اقدام کند.

زمانی که گزینه‌ اشتراک‌گذاری پروفایل انتخاب شود، اکانت شما با دیگر کاربران تردز به اشتراک گذاشته می‌شود. با انتخاب گزینه‌ کره‌ زمین کاربر می‌تواند به بخش حریم خصوصی پیج خود وارد شده و نسبت به تغییر تنظیمات آن اقدام کند.

زمانی که علامت دو خط بالای صفحه انتخاب شود، تنظیمات تردز در اختیار شما قرار گرفته و با انتخاب گزینه‌ لوگوی اینستاگرام در بالای صفحه‌ پروفایل می‌توانید به پیج اینستاگرام خود وارد شوید.

آموزش تنظیمات اینستاگرام تردز

تغییر زبان تردز

اپلیکیشن تردز به‌صورت خودکار زبان برنامه را با توجه به زبان گوشی شما تنظیم می‌کند. اما اگر می‌خواهید زبان برنامه را به‌صورت مجزا تعیین کنید، وارد پروفایل خود شده و روی دکمه دوخط در بالای صفحه ضربه بزنید.

اینستاگرام تردز Threads

حالا از صفحه تنظیمات باز شده Language یا زبان را انتخاب کرده و زبان مورد نظرتان را برگزینید. برای اعمال تغییرات، یک‌بار تردز را بسته و دوباره باز کنید.

تنظیمات حریم شخصی اینستاگرام تردز

پیشنهاد می‌کنیم پیش از هرکاری، تنظیمات حریم شخصی تردز را طبق علاقه خود تنظیم کنید. برای این‌کار به صفحه پروفایل رفته و با لمس دکمه دوخط در بالای صفحه وارد تنظیمات شوید. حالا می‌توانید گزینه‌های زیر را تنظیم کنید:

اینستاگرام تردز Threads

  • Private Profile: تغییر حساب کاربری بین دو حالت شخصی و عمومی (برای حالت شخصی روشن کنید)
  • Mentions: چه افرادی بتوانند شما را با @ در تردهای خود منشن کنند؛ همه، افرادی که فالو می‌کنید یا هیچکس.
  • Muted: مشاهده حساب‌هایی که آن‌ها را میوت یا بی‌صدا کرده‌اید.
  • Profiles you follow: نمایش لیست افرادی که در تردز فالو می‌کنید.

سایر تنظیمات حریم شخصی تردز با اینستاگرام یکسان است. در واقع این تنظیمات با یکدیگر تغییر می‌کنند و با لمس گزینه‌هایی مثل و Hide likes به همان تنظیمات در اپلیکیشن اینستاگرام هدایت خواهید شد.

لیست بلاک بین اینستاگرام و تردز مشترک است؛ اگر فردی را در اینستاگرام بلاک کنید، در تردز هم بلاک می‌شود و برعکس.

نحوه غیر فعال کردن اکانت تردز اینستاگرام

برای این‌کار وارد پروفایل خود شده و روی دکمه دوخط بالای صفحه برای ورود به تنظیمات ضربه بزنید. حالا روی Account و سپس Deactivate account کلیک کنید. در صفحه باز شده برای تأیید، دکمه مشکی‌رنگ Deactivate profile را انتخاب کنید.

اینستاگرام تردز Threads

توجه کنید که با غیرفعال کردن تردز، اکانت اینستاگرام شما غیرفعال نخواهد شد.

مزایا و معایب تردز نسبت به توییتر

همانطور که گفته شد نرم‌ افزار تردز به عنوان رقیبی برای نرم‌ افزار توییتر شناخته می‌شود. پس بدیهی‌ست که نسبت به این نرم‌ افزار دارای مزایا و معایبی باشد. در ادامه به بررسی مزایا و معایب تردز نسبت به توییتر می‌پردازیم.

مزایای اینستاگرام تردز

از جمله مزیت‌های تردز نسبت به توییتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رابط کاربری آسان‌تر
  • رایگان بودن تمامی بخش‌های تردز
  • قابلیت به اشتراک‌گذاری متن‌هایی با حداکثر تعداد حروف 500 حرف (برخلاف توییتر که تنها 280 حرف می‌توان به اشتراک گذاشت)
  • قابلیت اتصال به اکانت اینستاگرام
  • امکان قرار دادن ویدیوهای 5 دقیقه‌ای در تردز

معایب اینستاگرام تردز

از جمله معایب تردز عبارتند از:

  • فیلتر بودن تردز در ایران
  • عدم امکان هشتک‌گذاری در پست‌ها
  • عدم امکان ویرایش پست‌ها و پاک کردن آنها
  • نداشتن قابلیت ساخت اکانت بدون داشتن اکانت اینستاگرام

پیش از آنکه این متن را به پایان برسانیم تصمیم گرفتیم به برخی از پرتکرارترین سوالات کاربران این برنامه پاسخ دهیم. شاید این سوالات ذهن شما را هم درگیر کرده باشند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در این چند خط تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

پرسش های متداول درمورد برنامه اینستاگرام تردز threads

سوال: آیا می‌توان اکانت تردز را غیر فعال کرد؟

جواب: بله. امکان غیرفعال کردن اکانت تردز بدون ایجاد تغییر در اکانت اینستاگرام وجود دارد. برای دی‌اکتیو کردن پیج تردز باید آیکون دو خط بالای صفحه پروفایل را انتخاب کرده و به بخش Accounts یا حساب کاربری وارد شوید. سپس گزینه‌ Deactivate profile را انتخاب کنید و پس از آن بر روی گزینه‌ سیاه رنگ Deactivate Threads Profile کلیک کنید.


سوال: آیا نرم‌ افزار اینستاگرام تردز threads از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؟

جواب: بله. در صورتی که زبان گوشی موبایل فارسی باشد، تردز نیز به صورت خودکار به زبان فارسی فعال می‌شود، اما در صورتی که زبان گوشی انگلیسی باشد می‌توان به صورت دستی نسبت به تغییر زبان نرم‌ افزار اقدام کرد. برای تغییر زبان نرم‌ افزار به فارسی کافی‌ست بر روی گزینه دو خط بالای صفحه‌ پروفایل کلیک کرده و با ورود به بخش Language زبان فارسی را انتخاب کرد.


سوال: آیا می‌توان در نرم‌ افزار تردز گیف (gif) گذاشت؟

جواب: بله. برای این که در نرم‌ افزار تردز از گیف استفاده کنیم باید از کیبوردهایی بهره ببریم که از قابلیت قرار دادن گیف برخوردار هستند. از جمله این کیبوردها می‌توان به Swiftkey برای اندروید و IOS اشاره کرد.


سوال: چگونه داخل تردز Threads هشتگ بگذاریم؟

جواب: همانطور که پیش‌تر اشاره شد نرم‌ افزار تردز در حال حاضر از قابلیت هشتگ‌گذاری برخوردار نیست. به عبارت دیگر کاربران می‌توانند در پست‌های خود عبارات را به صورت هشتگ بنویسند اما هشتگ‌ها به لینک تبدیل نمی‌شوند و قابلیت کلیک کردن بر روی آن‌ها غیرفعال است.


سوال: آیا می‌توان بدون داشتن اکانت اینستاگرام نسبت به ساخت اکانت تردز Threads اقدام کرد؟

جواب: خیر. از آن‌جایی که نرم‌ افزار تردز نسخه‌ متن محور نرم‌ افزار اینستاگرام است، برای ساخت اکانت آن باید حتما اکانت اینستاگرام داشت.


سوال: آیا استفاده از اینستاگرام تردز نیاز به پرداخت هزینه دارد؟

جواب: خیر. نرم‌ افزار تردز برخلاف توییتر کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.


سوال: آیا امکان ساخت اکانت threads اینستاگرام با آی‌ پی ایران وجود دارد؟

جواب: خیر. با آی‌ پی ایران نمی‌توان نسبت به ساخت اکانت تردز اقدام کرد. بنابراین کاربران باید از ابزارهای تغییر آی‌ پی استفاده کنند.


سوال: چرا در صفحه اصلی تردهای متفرقه نمایش داده می‌شود؟

جواب: در حال حاضر تردز، در صفحه خانگی ابتدا تردهای افرادی که فالو کرده‌اید و سپس علاقمندی‌های شما و یا فالویینگ‌های دوستانتان را نمایش می‌دهد. فعلاً راهی برای تغییر تایم لاین وجود ندارد.


سوال: چگونه در تردز پیام خصوصی دایرکت ارسال کنیم؟

جواب: در حال حاضر تردز قابلیت ارسال پیام خصوصی ندارد. با این‌حال می‌توانید روی دکمه اینستاگرام شخص مورد در نظر پروفایل کلیک کرده و در اینستاگرام به او پیام بدهید.


سوال: چگونه با دو اکانت از تردز استفاده کنیم؟

جواب: متأسفانه در حال حاضر تنها با خروج کامل از اکانت (Log Out) و وارد شدن به اکانت دیگر این امکان وجود دارد. فعلاً تردز قابلیتی برای استفاده همزمان و سوییچ آسان بین دو اکانت ندارد.


سوال: چگونه آی‌دی تردز خود را از صفحه اینستاگرام حذف کنیم؟

جواب: برای این کار کافیست روی شماره آی‌دی تردز خود کلیک کرده و Hide Badge‌ را انتخاب کنید.

توجه کنید که اگر لینک تردز خود را از صفحه اینستاگرام حذف کنید دیگر امکان بازگرداندن آن وجود ندارد.

سوال: به‌صورت ناخواسته با Hidge Badge لینک تردز را از پروفایل حذف کردم؛ چگونه آن را بازگردانم؟

جواب: در حال حاضر امکان بازگرداندن لینک تردز به صفحه پروفایل اینستاگرام وجود ندارد. اما می‌توانید لینک بیوگرافی خود را به شکل threads.net/@profile تغییر دهید که در آن به‌جای profile باید نام کاربری اینستاگرام خود را وارد کنید. به این ترتیب بازدیدکنندگان با کلیک روی لینک، به صفحه تردز شما هدایت خواهند شد.


سوال: چگونه در اینستاگرام یک ترد یا یک شخص را ریپورت کنیم؟

جواب: درست مانند اینستاگرام کافیست روی دکمه سه نقطه ضربه زده و Report‌ را انتخاب کنید. برای آشنایی با گزینه‌های ریپورت و کاربرد هر کدام آموزش ریپورت در اینستاگرام را بخوانید.


سوال: آیا با پابلیک کردن اکانت تردز، اکانت اینستاگرام هم پابلیک می‌شود؟

جواب: خیر؛ عمومی یا خصوصی بدون صفحات تردز و اینستاگرام جدا بوده و تأثیری روی یکدیگر ندارد.


سوال: ریپوست یا بازنشر چیست؟

جواب: مشابه توییتر و برخلاف اینستاگرام، اگر از ترد یا تصویری خوشتان آمد می‌توانید دکمه ریپوست (دو فلش) را فشار داده تا آن را (با حفظ نام منتشرکننده اصلی) بازنشر کنید.


سوال: کوت کردن چیست؟

جواب: اگر راجع به ترد فرد دیگری نظری دارید، می‌توانید آن را کوت یا نقل قول کنید. به این ترتیب متن یا نظر شما به همراه ترد کوت شده برای فالورهای شما نمایش داده خواهد شد.

سوال: هنگام نصب در اندروید با خطای تجزیه بسته یا Error Parsing the Package روبرو می‌شوم

جواب: تردز فقط با اندروید ۷ و بالاتر سازگار است. همچنین ممکن است فایل مشکل داشته باشد و بهتر است آن را از جای دیگری دانلود کنید.


سوال: چگونه پست و متن تردز را در اینستاگرام استوری کنم؟

جواب: برای این کار کافیست روی دکمه به‌اشتراک‌گذاری (شبیه موشک کاغذی) کلیک کرده و Add to Story را انتخاب کنید.

نکته: تردز فعلاً امکان اشتراک‌گذاری ترد در اینستاگرام به شکل پست را حذف کرده است.

سوال: چگونه عکس پروفایل کاربران را بزرگ‌تر ببینیم؟

جواب: این امکان فعلاً تنها در نسخه آزمایشی تردز وجود دارد. برای عضویت در طرح آزمایش (Beta) بایستی وارد صفحه دانلود تردز در گوگل پلی شده و در بخش Beta روی Join کلیک کنید. سپس چند ساعت صبر کرده و اپلیکیشن را آپدیت کنید.

نحوه دانلود و نصب اینستاگرام تردز (threads)

سپس می‌توانید با لمس تصویر پروفایل، درست مثل اینستاگرام آن را بزرگ کنید. این قابلیت البته احتمالاً به‌زودی به نسخه عمومی تردز هم خواهد آمد.

در آخر بدانید

نرم‌ افزار تردز threads اینستاگرام اپلیکیشن نوپایی بوده که توسط شرکت متا منتشر شده است. این نرم‌ افزار نسخه‌ متن محور اپلیکیشن اینستاگرام بوده و به عنوان رقیب سرسختی برای اپلیکیشن توییتر شناخته می‌شود.

اپلیکیشن تردز عمدتا بر اشتراک‌گذاری متن تمرکز دارد اما امکان به اشتراک‌گذاری عکس و فیلم نیز در آن موجود می‌باشد. این اپلیکیشن سازوکاری بسیار شبیه به اینستاگرام داشته و برای ساخت اکانت در آن باید حتما از یک اکانت اینستاگرام استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا