دسته‌بندی نشده

میتونی با 6 مرحله ساده نوشابه رو برای همیشه ترک کنی !!

بهترین روش ترک نوشابه

برای ترک نوشابه و نوشیدنی های کافئین دار نیاز به هیچ قرص و دارویی نیست . با 6 مرحله ساده میتونی برای همیشه با نوشابه خداحافظی کنی .

۱. یک مرتبه قید نوشابه را نزنید

ترک نوشابه ، مانند ترک سیگار و مواد مخدر، باید مرحله به مرحله انجام شود. فورا آن را متوقف نکنید زیرا نتیجه ای نخواهید گرفت. اگر مقدار زیادی نوشابه می نوشید، ممکن است ایده بدی باشد اگر تصمیم بگیرید یکباره نوشیدن آن را متوقف کنید. می دانیم که حتما انگیزه کافی پیدا کرده اید، اما به شما توصیه می کنیم کم کم مصرف خود را کاهش دهید و آن را به طور کامل متوقف کنید.

به عنوان مثال، اگر هر روز نوشابه می نوشید، تصمیم بگیرید که فقط یک بار در هفته نوشابه بنوشید. یا نصف فنجان در روز بخورید .

۲. نوشابه تان را با آب مخلوط کنید

ممکن است کمی خنده دار باشد، اما در این مرحله می خواهیم دوز نوشابه را کاهش دهیم، این بار با مخلوط کردن آن با آب. این ایده خوبی است که نوشابه را با آب مخلوط کنید، نصف فنجان نوشابه را داخل فنجان بریزید و به همان مقدار به آن آب اضافه کنید.به هر حال نگران نباشید. هنوز طعم و گاز نوشابه هست. با نوشیدن این لیوان مخلوط انگار یک لیوان نوشابه خالص خورده اید. علاوه بر این، بدن شما هیدراته خواهد شد و ترک نوشابه آسان تر خواهد بود.

اگر مقدار باقیمانده نوشابه را در فنجان می خواهید، آن را مصرف کنید، اما دفعه بعد همین کار را تکرار کنید.

ترک نوشابه

۳. نوشابه های بدون کافئین بنوشید

اگر تازه شروع کرده اید شاید به دلیل ترک کافئین دچار سردرد شوید. اما نگران نباشید. استفاده از آن را به آرامی در طول یک هفته متوقف کنید. سعی کنید اثرات ترک کافئین را به حداقل برسانید.

اگر مصرف کافئین خود را از طریق نوشیدنی های گازدار کاهش می دهید، مطمئن شوید که کافئین خود را از منابع سالم دیگر مانند چای، قهوه و شکلات دریافت می کنید.

روش ترک نوشابه

۴. تنها در مراسم خاص نوشابه مصرف کنید

این واقعیت که دیگر نوشابه نخواهید خورد ممکن است کمی دور از واقعیت باشد، به خصوص در کشور ما که نوشابه جزء جدایی ناپذیر مهمانی ها و رویدادها هستند. این ایده که دیگر هرگز تا آخر عمرتان نوشابه را لمس نخواهید کرد، احتمالا کمی غمگین می شود. این طبیعی است پس بهتر است به جای هر روز فقط در یک مناسبت خاص مانند مهمانی یا عروسی یکی از اقوام تصمیم به نوشیدن آن بگیرید. به این ترتیب می توانید مصرف خود را کاهش دهید و از اعتیاد به نوشابه جلوگیری کنید.

بهترین روش ترک نوشابه

۵. چای بنوشید

اگر به دنبال جایگزینی برای نوشابه های مضر هستید و نمی خواهید چیزی به جز آب خالی در معده خود بریزید، نوشیدن چای را به شما توصیه می کنیم. انواع چای با طعم های لذیذ در بازار موجود است. اگر هدف شما قطع مصرف کافئین است، چای سبز یا چای بدون کافئین را انتخاب کنید. تا حد امکان از مصرف شکر پرهیز کنید.

ترک کردن نوشابه

۶. آب گازدار بنوشید

اگر این حباب های گاز داخل نوشابه است که شما را به آن معتاد کرده است، بهتر است از آب گازدار استفاده کنید. با این آب گازدار، انگار نوشابه می نوشید. این آب به صورت بطری نیز فروخته می شود، بنابراین حس یک نوشابه را به شما القا می کند. اما به یاد داشته باشید که می توانید آب میوه طبیعی را به این آب گازدار اضافه کنید. یک لیمو را در این فنجان یا بطری آب گازدار بریزید و بنوشید.

ترک نوشابه سیاه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا