دسته‌بندی نشده

معرفی دیدنی های ساراگوسا جاذبه گردشگری اسپانیا

جاهای دیدنی ساراگوسا

اگر چه وجود شهرهایی مانند مادرید، بارسلونا و والنسیا خودنمایی را از دیگر شهرهای اسپانیا گرفته است اما نمی توان حرفی از جاذبه های گردشگری ساراگوسا و جایگاه این شهر در اسپانیا نزد.

جاهای دیدنی ساراگوسا شهریست که پس از عبور از تاریخی پر فراز و نشیب، یادگارهایی را از هر یک از اقوامی که بر آن حکمرانی کرده اند در آلبوم خود جای داده است. از رومی ها گرفته تا یهودیان، مسیحیان و مسلمانان همه و همه شاهکارهایی را در این شهر ایجاد کرده اند که اکنون جزو جاذبه های توریستی ساراگوسا هستند و انتظار گردشگران را می کشند.

عبور رودخانه های زیبا از مرکز شهر ساراگوسا که پارک های طبیعی این شهر را سیرآب می کنند باعث شده تا طبیعت دوستان نیز از ملاقات این پیر ناشناخته اسپانیا لذت ببرند. شهری که شاید در آینده نه چندان دور گوی سبقت گردشگری را از دیگر کلان شهرهای اسپانیا برباید و جاذبه های دیدنی ساراگوسا را بیشتر بر سر زبان ها بیاندازد.

ساراگوسا در سفر به اسپانیا

اطلاعاتی درباره شهر ساراگوسا اسپانیا:

  • جمعیت: حدود 700 هزار نفر
  • مساحت: 1062 کیلومتر مربع

ساراگوسا پایتخت منطقه خود مختار آرگون در اسپانیا است. این شهر زیبا، جزو شهرهاییست که در تور اسپانیا، می توانید از آن دیدن کنید. ساراگوسا، گنجینه ای از جواهرات تاریخی و فرهنگیِ در انتظار کشف است. گردشگران در این شهر، مخروبه های باستانی روم، اولین کلیسای ماریان در کریستندوم و موزه های هنر فوق العاده ای را پیدا خواهند کرد. شما باید از کاخ “بانوی ما از پیلار”، یکی از مهمترین کلیساهای زیارتی در اسپانیا بازدید کند.

کاخ موری قرن دوازدهم، معماری مجلل سان پابلو، سانتا ماریا ماگدالنا و کلیساهای سان خوان دلوس پانتس به همان اندازه جذاب هستند. اگر از عاشقان هنر به حساب می آیید بهتر است بدانید که موزه هایی که آثار نقاش معروف فرانسیسکو د گویا را نمایش می دهند، و نیز آثار هنرمند معاصر پابلو سروانو و مجسمه ساز معروف از جاذبه های دیدنی ساراگوسا اسپانیا هستند.

کاخ بانوی ما از پیلار

کلیسای بانوی ما از پیلار با برج های پرشور و جایگاهش در کنار رودخانه اِبرو، مشهورترین نماد شهر است. این گوهر معماری باروک بین قرن ۱۷ و ۱۸ ساخته شده است. چشم انداز کاخ از کنار رودخانه بسیر جذابتر است، در حالی که ورودی آن در طرف دیگر کنار پلازا دل پیلار، یک خیابان بزرگ با ساختمان های تاریخی زیبا است.

نمای بیرونی زیبای کاخ را نظاره کنید و سپس وارد معماری هیجان انگیز داخلی شوید. برخی عقیده دارند که این کاخ اولین کلیسایی است که به مریم مقدس اختصاص داده شده و پس از سانتیاگو د کامپوستلا از مهمتری کلیساهای اسپانیا می باشد.

موزه انجمن سزاروگوستا

موزه انجمن روم، نگاهی اجمالی به سزاروگوستا، شهر باستانی روم قرن اول و دوم است که زمانی ساراگوسای امروز را اشغال کرده بود. نام شهر از امپراتور آگووستوس که شهر را تاسیس کرد گرفته شده است. سزاروگوستا به دلیل شکوه و جلالش بسیار معروف بود. این شهر دارای یک تئاتر، حمام عمومی و یک انجمن سرگرمی در مرکز شهر بود. این فضای نمایشگاهی در فضای باستان شناسی اطراف انجمن سزاروآفولتا قرار دارد. موزه ی شهر در محل حفاری های باستان شناسی، در زیر پلازا د لا سئو قرار دارد.

شما در اینج می توانید، آثار باقی مانده انجمن روم که به دوران امپراطور تیبریوس می رسد را مشاهده کنید. همچنین مصنوعاتی را که نمایانگر عناصر بازار قدیمی، دیوارهای مغازه ها، لوله ها و سیستم فاضلاب هستند، خواهید دید. نمایشگاه ها اطلاعات آموزشی و یک نمایش جالب صوتی و تصویری را برایتان آماده کرده اند.

چرا به ساراگوسا برویم؟

نشانه هایی از زمان پیدایش شهر را هنوز می توانید در خیابان های قدیمی و تاریک ساراگوسا ببینید. نام شهر از امپراتوری بزرگ رومی، سزار آگوستوس گرفته شده که در ابتدا سزار آگوستا (Caesaraugusta) نامیده می شد. نام این شهر در طول تاریخ به ساراگوسا تبدیل و پایتخت مسلمانان شد و هنر و فرهنگ اسلامی از مرزهای این شهر به تمام اروپا صادر گردید.

در نیمه دوم قرن بیستم و همزمان شدن با شکوفایی اقتصادی این منطقه، رشد جمعیت در ساراگوسا افزایش یافت و این رشد جمعیت همراه شد با افزایش ساخت و ساز کارخانه های بسیاری در اطراف شهر که بعد مدرن و صنعتی ساراگوسا را تقویت کردند. شهرت ساراگوسا را باید در خیابان های باستانی و کاتولیک آن جستجو کنید، زیرا در هر گوشه و کنار کلیسای قدیمی با دنیایی از تمدن در مقابل گردشگران قرار می گیرد.

کی به ساراگوسا برویم؟

آب و هوای ساراگوسا مدیترانه ای است یعنی تابستان هایی گرم و زمستان هایی سرد دارد و با میانگین 318 میلی متر بارش در سال می توانیم بگوییم که میزان بارندگی در ساراگوسا چندان زیاد نیست. در جولای و آگوست دما به بالای 30 درجه می رسد و احتمال رسیدن دما به 40 درجه سانتیگراد نیز وجود دارد. بهترین زمان برای سفر بین ماه های مارس تا ژوئن و در پاییز بین سپتامبر تا اکتبر است که هوا خنک و دلپذیرتر خواهد بود. پس سعی کنید برنامه سفر خود را طوری تنطیم کنید تا از جاذبه های ساراگوسا لذت بیشتری ببرید.

مکان های دیدنی ساراگوسا

جشنواره ها و رویدادها در ساراگوسا

جشن پیلار (The Feast Of El Pilar) : مهم ترین رویداد سال در ساراگوسا این جشن است که در ماه اکتبر برگزار می شود. این جشن به احترام بانوی پیلار برگزار می شود که در آن شرکت کنندگان لباس های محلی می پوشند و با آتش بازی به جشن و پایکوبی می پردازند. این جشن معمولا در هفته ای که دوازدهم اکتبر در آن قرار دارد آغاز می شود و اهالی شهر با گل دادن به یکدیگر زمان فرا رسیدن جشن را اعلام می کنند.

عید پاک (Easter) : در ساراگوسا هم مانند بسیاری از شهرهای اسپانیا، عید پاک اهمیت بسیاری دارد و با شکوه جشن گرفته می شود. در این جشن چیزی که بیش از همه خود را نشان می دهد، موسیقی است که تلفیقی است از آهنگ های مذهبی و هنر نوازندگان محلی ساراگوسا. این جشن همه ساله از قرن هجدهم به بعد انجام می شود و به طور متوسط هر ساله نزدیک به صد هزار نفر در آن شرکت می کنند.

این کلیسا که به سنت سالوارو اهدا شده است به کلیسای سن سالوارور یا کلیسای دِ لاسئو معروف می باشد. این کلیسای جامع در قرن ۱۲ در سایت بنای رومی انجمن ساخته شد که بعدها به یک مسجد بزرگ در دوران موریه تبدیل شد.

مناره قدیمی مسجد هم اکنون برج کلیسای جامع است و ساختمان هنوز هم عناصر رومی را، در نمای بیرونی محراب کلیسا، نشان می دهد. لاسئو، این کلیسای عظیم با پنج شبستان، هنوز هم شخصیت اصلی رومی خود را از قرن ۱۲ حفظ کرده است. در جالی که محل سرایندگان گوتیک است و کاپیلا دل سانتو کریستو شاهکار معماری رنسانس است.

کاخ الجعفریه

در قلب ساراگوسا، کاخ الجعفریه متعلق به قرن ۱۱ جای گرفته است. سازه های دفاع های به خوبی حفظ شده اند؛ آثار باقی مانده از برج های عظیمی که قلعه را احاطه کرده بودند. این قلعه بر روی یک طرح چهار ضلعی در اطراف حیاط طراحی شده است و برج ها همه در دور آن قرار گرفته اند، به استثنای یک برج مستطیلی که به عنوان برج تروبادور شناخته می شود.

سقف کاذب هایی به سبک اسلامی و تزئینات گچ بری آن به جذابیتش کمک می کنند. امروز، کاخ الجعفریه خانه مرکزی پارلمان آراگون می باشد. کاخ از آوریل تا اکتبر همه روزه و در بقیه سال در روزهای شنبه تا چهارشنبه به روی عموم باز می شود. شما می توانید از تورهای اختصاصی آن جا استفاده کنید.

کلیسای سان پابلو

این کلیسا که نمونه ی مهمی از سبک آراگون است به دلیل معماری ارزشمند و تاریخ آن به عنوان یک میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. کلیسای سان پابلو در قرن های ۱۳ و ۱۴ برای جایگزینی یک کلیسای کوچک رمی ساخته شد، سپس در حومه شهر قرار گرفت. داخل کلیسا با شبستان تک و سقف طاق ضربی اش بسیار بزرگ به نظر می‌رسد.

فضاهای میانی آن آثار هنری برجسته ای را نمایش می دهند. در طول قرن های ۱۵ و ۱۸، کلیسا بزرگتر شد. قطعه ای که به نظر مربوط به دوره رنسانس است، اصلی ترین آثار هنری مربوط به سنت پل است که توسط دامین فارمنت در سال ۱۵۱۵ ساخته شده از چوب مجسمه سازی است.

لونیا دِ ساراگوسا

این بنای شگفت انگیز قرن ۱۶ در گرند پیازا دل پیلار واقع شده است. لونیا بازار تاریخی ساراگوسا است که در آن بازرگانان تجارت و سایر معاملات تجاری خود را انجام می دهند. این مجتمعِ طراحی شده توسط خوان د ساریننا، بهترین نمونه معماری آرژانتین رنسانس است. ساختمان، با آجر ساخته شده و دارای یک طرح مستطیلی و سردری تزئینی با ردیفی از پنجره های قوس دار است.

ساراگوسا کجاست؟

موزه پابلو سرانو

موزه پابلو سروانو (موسسه هنر و معاصر پابلو سروانو) به آثار این هنرمند آراگونایی اهدا شده است. مجموعه موزه شامل کار پابلو سروانو از هنر فیگوراتیو او گرفته تا زمانی است که به کارهای اکسپرسیونیست روی آورد. نمایشگاه ها ۱۴۰ نقاشی و مجسمه را نشان می دهند که نشان دهنده رشد تکاملی خلاقیت و نوآوری آن هنرمند است.

حتماً بخوانید:

موزه سالن تئاتر رومی

تئاتر رومی در سال ۱۹۷۲ در سایتهای سزاروآگوسدا کشف شد و این سایت در حال حاضر در فضای نمایشگاهی ویژه‌ای قرار گرفته است. بازدیدکنندگان بنای مهمی را نظاره گر خواهند بود که در قرن اول میلادی از جهت مسائل اجتماعی رومیان باستان اهمیت ویژه ای داشت. آثار باقی مانده ی باستان شناسی، حس اهمیت تئاتر و سبک زندگی دوران باستان را به نمایش می گذارد. همچنین در نمایشگاه، مصنوعات جالبی مانند سنگ های تزئینی یافت می شود.

منبع : جاذبه ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا